کد خبر: 914201
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
عضو شورای شهر تبریز خبر داد
عضو شورای شهر تبریز گفت: تفاوت در متن فارسی و انگلیسی قرارداد احداث نیروگاه زباله‌سوز تبریز باید، وجود نداشته باشد.

عبدالله تقی‌پور  در جلسه شورای شهر و بررسی آخرین وضعیت قرارداد احداث نیروگاه زباله‌ سوز با بیان اینکه بالغ بر 10 جلسه کارشناسی درباره زباله سوز تشکیل شده است، اظهار داشت: کارشناسان کمیسیون بر این باورند که اشکالات بسیاری در حوزه قرارداد زباله سوز وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به 22 ایراد گرفته شده از قرارداد شهرداری با شرکت فرانسوی هشت پیشنهاد کمیسیونش را در این خصوص اعلام کرد.

تقی‌پور، با اشاره به لزوم مطالعات امکان سنجی پروژه و تائید آن توسط مراجع ذی‌صلاح تصریح کرد:  پیش از اقدام برای قرارداد باید کارها انجام می‌شد ولی نشده است.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه باید به این سووال پاسخ داده شود که آیا بدون تخصیص یارانه‌های دولتی آیا این پروژه سودده است یا نه گفت: شهرداری منحصراً باید موظف به تأمین محل ساخت نیروگاه باشد و بقیه کارها جز تعهدات دولت باشد.

وی، سومین پیشنهاد کمیسیون را تعیین دقیق تعهدات مالی شهرداری خواند و گفت: هنوز تمام تعهدات شهرداری در قرارداد مشخص نشده است.

تقی‌پور تاکید کرد: تصمیم به واگذاری نیروگاه زباله سوز طبق دستورالعمل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اگر تاکنون تهیه و تصویب نشده است که ظاهراً نشده در اسرع وقت تهیه و به تصویب مراجع ذی‌ربط برسد و به‌عنوان یکی از ضمائم موافقت‌نامه به آن پیوست شود.

وی، با اشاره به قرارداد سازمان پسماند با شرکت صنعت‌سازان فتح گفت: قبل از هر اقدامی باید این قرارداد تعیین تکلیف شود.

تقی‌پور، با بیان اینکه قانون موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی باید در قرارداد اعمال شود، تصریح کرد: تفاوت در متن فارسی و انگلیسی قرارداد باید وجود نداشته باشد.

پس از اعلام نظرات کمیسیون در خصوص قرارداد با طرف خارجی در مورد احداث نیروگاه زباله سوز مقرر شد با حضور روسای سه کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و توسعه پایدار و سرمایه‌گذاری اشکالات قرارداد مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر