کد خبر: 914178
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
ایران – پرتغال، امشب ساعت ۲۲:۳۰
نگاه ۸۰ میلیون ایرانی امشب به ورزشگاه سارانسک روسیه است، چشم به ساق‌های ۱۱ ستاره‌ای که امروز در یکی از حساس‌ترین مسابقات تاریخ فوتبال ایران مقابل پرتغال قرار می‌گیرند. پس از یک برد و یک شکست، امشب کرش و شاگردانش برای پیروزی و صعودی تاریخی به مرحله دوم جام جهانی می‌جنگند.
نگاه ۸۰ میلیون ایرانی امشب به ورزشگاه سارانسک روسیه است، چشم به ساق‌های ۱۱ ستاره‌ای که امروز در یکی از حساس‌ترین مسابقات تاریخ فوتبال ایران مقابل پرتغال قرار می‌گیرند. پس از یک برد و یک شکست، امشب کرش و شاگردانش برای پیروزی و صعودی تاریخی به مرحله دوم جام جهانی می‌جنگند.
جام جهانی ۲۰۱۸ به حساس‌ترین روز برای ایرانی‌ها رسیده است. تا پیش از آغاز جام جهانی کمتر کسی تصور می‌کرد که عملکرد تیم ملی فوتبال چنان درخشان باشد که در بازی سوم برای صعود با قهرمان اروپا بجنگند، اما نمایش فوق‌العاده تیم کرش در روسیه همه معادلات را برهم زده و کمتر کسی است که امروز شکست پرگل کشورمان را پیش‌بینی کند، حالا همه در انتظار یک پیروزی تاریخی هستند.

زنگ تفریحی که مدعی شد

در روسیه خیلی‌ها از ایران می‌گویند، از تیمی که برخلاف پیش‌بینی‌ها در جام جهانی روسیه تا امروز، نه زنگ تفریح بوده و نه توریست. تیمی که کمتر بنگاه شرط‌بندی در دنیا رویش شرط بسته بود. تیمی که قهرمان آفریقا را در بازی اول شکست داد و مقابل قهرمان جهان آنقدر سخت جان و جنگنده بازی کرد که ماتادور‌ها پس از گل شانسی‌شان برای شنیدن سوت پایان داور اروگوئه‌ای خدا‌خدا می‌کردند تا نکند همین تک‌گلی که برایش به آب و آتش زده‌اند، بر باد برود. حالا با چنین نمایشی طبیعی است که پرتغالی‌ها در بازی امشب نگران باشند، نگران اینکه مقابل تیم جنگنده کشورمان که در دفاع رسوخ‌ناپذیر نشان داده، مجبور شوند خیلی زود چمدان‌هایشان را برای رفتن از روسیه ببندند.
در اردوی ایران در سارانسک، اما روحیه و انگیزه در بالاترین حد ممکن است، آنقدر که همه بازیکنان برای شکست دادن پرتغال و تحقق رؤیای رفتن به یک‌هشتم نهایی هم‌قسم شده‌اند و وعده داده‌اند که می‌خواهند یک شب تاریخی برای فوتبال ایران رقم بزنند، قولی که با دو نمایش شاگردان کرش مقابل مراکش و اسپانیا دور از دسترس نیست، به خصوص که به گفته کارشناسان فوتبال دنیا، بازی با تیم کشورمان می‌تواند برای هر تیمی در دنیا دردسرساز باشد.
به نظر می‌رسد برخلاف بازی با اسپانیا کرش در بازی امشب با پرتغال به دنبال دفاع نیست و با توجه به نیاز تیم ایران به ۳ امتیاز این مسابقه برای صعود، تیم ملی بازتر و رو به جلوتر بازی خواهد کرد. درباره ترکیب هم گفته می‌شود، تیم ملی فوتبال کشورمان با همان بازیکنان بازی دوم به میدان خواهد رفت و تنها در صورت نرسیدن احسان حاج‌صفی که مصدوم است، میلاد محمدی این فرصت را به دست می‌آورد تا با یک نمایش درخشان در سمت چپ دفاعی خاطره پرتاب اوتش را که سوژه طنز شبکه‌های اجتماعی شد، جبران کند. البته بازی با پرتغال برای سردار آزمون هم می‌تواند مسابقه‌ای برای بازگشت دوباره و جبران ناکامی گلزنی در دو بازی گذشته باشد، بازگشتی که می‌تواند دوباره سردار را روی بیلبورد‌ها برگرداند.

مهار رونالدو، شاه‌کلید پیروزی

شاید خیلی بیراه نیست که گفته می‌شود پرتغال روی کاکل کریس رونالدو می‌چرخد. فوق‌ستاره فوتبال جهان که در دو بازی اول پرتغال مقابل اسپانیا و مراکش یک‌تنه تیمش را پیروز کرد و با زدن چهار گل، ۴ امتیاز به حساب پرتغال ریخت. درخشش رونالدو که برخلاف بازی‌های ناامیدکننده مسی، او را در روسیه دوباره بالاتر از ستاره آلبی‌سلسته قرار داده، مهم‌ترین دغدغه کرش در روز‌های گذشته بوده، دغدغه‌ای که به گفته یک کارشناس فوتبال پرتغالی، یک پرتغالی (یعنی کارلوس کرش) بهتر از هر کسی می‌تواند برای مهارش برنامه بریزد. البته سانتوس، سرمربی پرتغال سعی دارد وابستگی تیمش به رونالدو را رد کند، هرچند که آمار‌ها چیز دیگری می‌گوید: «بازیکنان ما به صورت ناخودآگاه اینگونه فکر می‌کنند که اگر به کریستیانو پاس ندهند، چه اتفاقی می‌افتد؟ اعتراف می‌کنم که این رویکرد می‌تواند توأم با موفقیت باشد، اما تیم ما به رونالدو وابسته نیست.»

نگران اسپانسر‌ها و داوری

با توجه به نمایش فوق‌العاده تیم کشورمان در روسیه، شایعه شده اسپانسر‌ها و حامیان مالی فیفا نگران حذف رونالدو به دست یوز‌های ایرانی هستند و رسانه‌ها خبر داده‌اند که اسپانسر‌ها دست به کار شده‌اند تا هر طور شده جلوی حذف پرتغال را بگیرند، شایعه‌ای نگران‌کننده که باعث شده کرش و شاگردانش علاوه بر تلاش برای چسباندن توپ به دروازه پرتغال، مراقب امداد‌های غیبی خارج از زمین بازی برای مهندسی کردن نتیجه مسابقه نیز باشند، به خصوص که انتخاب داور پاراگوئه‌ای پس از قضاوت پرحاشیه‌اش در بازی مصر و روسیه می‌تواند به این شائبه‌ها دامن بزند.

رویارویی پس از ۱۲ سال

با تمام این حاشیه‌ها ایران و پرتغال پس از ۱۲ سال در جام جهانی روسیه به هم رسیده‌اند. در جام جهانی ۲۰۰۶ هم دو تیم همگروه بودند که در آن مسابقه پرتغال با هدایت اسکولاری با گل‌های دکو و رونالدو ۲ بر صفر تیم کشورمان را از شکست داد، مسابقه‌ای که تصاویری مانند جای استوک‌های حسین کعبی روی صورت فیگو و لگد کریمی به کلمن آب در اعتراض به تعویضش توسط برانکو در ذهن‌ها ماندگار شد. البته این‌بار شرایط فرق می‌کند، چراکه امشب ایران، آن تیم ناامید ۱۲ سال پیش نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار