کد خبر: 914057
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
گزارش «جوان آنلاين» از بی‌مهری‌ و بي تعهدی مسولان در قبال خانه هاي مسكن مهر
سال ها پیش قرار بود که با طرح مسکن مهر آنهایی که خانه ای ندارند با کمک دولت صاحب خانه شوند ودیگر دغدغه مسکن نداشته باشند. اما سوء مدیریت دولتی ها در تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر سبب شد تا مشکلات این قشر از جامعه بیشتر شود.

سرويس اجتماعی جوان آنلاين- مهسا گربندی: سال ها پیش قرار بود که با طرح مسکن مهر آنهایی که خانه ای ندارند با کمک دولت صاحب خانه شوند ودیگر دغدغه مسکن نداشته باشند. اما سوء مدیریت دولتی ها در تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر سبب شد تا مشکلات این قشر از جامعه بیشتر شود.

وعده های بی عمل دولتی ها موجب شده تا بسیاری از مسکن مهری هایی که تمام دارو ندارشان را به امید خانه دار شدن واریز کرده بودند حالا نه خانه مهرشان را تحویل گرفته اند و نه دیگر پولی برای رهن خانه دارند و حالا بدون سرپناه و سقفی برای زندگی مانده اند.

از سوی دیگر اما آن دسته از مسکن مهری هایی که خانه شان را با سختی های بسیار تحویل گرفته اند با مشکلات زیادی چون نبود آب و برق و گاز دست و پنجه نرم می کنند. آنها مجبورند آب مصرفی خانه شان را از تانکرهای سیار و به قیمت چند برابری تعرفه خریداری کنند. همچنین مشکلات آسانسور در بسیاری از خانه های مهر دیده می شود و بسیاری از ساکنان مسکن مهر که در طبقات بالایی زندگی می کنند در رنج بسیاری هستند.

متقاضیان مسکن مهر پردیس که بی توجهی و بی تعهدی مسئولان مربوطه در تحویل واحدهایشان را دیدند بارها تجمع کردند تا اعتراضات خود را به گوش آنها برسانند. پس از این تجمعات نیز مسئولان وعده هایی دادند اما با گذشت زمان این وعده ها به فراموشی سپرده شد و هیچ مشکلی را از مشکلات مسکن مهری ها حل نکرد!

بی تعهدی مسئولان صبرمان را لبریز کرده است

دو روز پیش متقاضیان فاز ۵ مسکن مهر پردیس در اعتراض به تعطیلی کارگاهها و ضعف مدیریت شرکت عمران پردیس و در محل ورودی فاز  ۵ اقدام به تجمع و برپائی چادرهای مسافرتی کردند. بسیاری از این متقاضیان که دیگر قادر به پرداخت اجاره‌های سنگین خانه در سال ۹۷ نیستند، خواستار رسیدگی مسئولان شدند. آنها می گویند که در طول این ۶ سال تمام دار و ندارشان را داده اند و به امید خانه دار شدن در قبال بی تعهدی مسئولان صبوری کرده اند. اما دیگر صبرشان لبریز شده و با این شرایط نمی توانند ادامه دهند.

یکی از مالکان فاز ۵ که خانمی ۴۲ ساله و سرپرست خانواده است با اشاره به اینکه مردم همه سهم آورده‌های خود را واریز کرده‌اند اما وعده های بی عمل بسیاری شنیده اند، گفت: برخی از مالکان با وجود داشتن سند ۵ برگی که در آن تاریخ تحویل واحد نیز قید شده است، هنوز نتوانسته‌اند واحد خود را در آن تاریخ‌ها دریافت کنند و حتی برخی پیمانکاران منکر تاریخ‌های ثبت شده در قرار دادها هستند. این در حالی است که در تیرماه ۹۶ خبر افتتاح ۶۵۰ واحد در اخبار و رسانه ها اعلام شد، در حالی  که این خبر دروغ و نمایشی بود و هیچ کلیدی تحویل مالکان داده نشد که یکی از آنها واحد خود بنده است.

با گرانی اجاره‌بهای ۹۷ نه توان اجاره نشینی دارم و نه خانه مسکن مهرم را تحویل می دهند!

اما این مشکلات فقط مربوط به فاز ۵ مسکن مهر پردیس نمی شود. مالکان فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس نیز طاقت شان تمام شده و اعتراضات بسیاری در زمینه عدم تعهد مسئولان دارند. آقای ۳۵ ساله که یکی از مالکان این فاز است و نمی خواهد نامش فاش شود، به خبرنگار «جوان آنلاین» می گوید:‌ تابستان سال گذشته بود که واحدهای ۳۴ بلوک در فاز ۱۱ باید تحویل داده می شد. اما هنوز که هنوز است بسیاری از این واحدها به دست مالکان نرسیده است. به صراحت به شما می گویم که به نوشته های شرکت ... در سایت و گروه تلگرامی شان اعتماد نکنید. مردم از این اطلاعات دروغ رنج می کشند و از شما می خواهیم که حقیقت ماجرا را بنویسید.»

او با ناراحتی ادامه می دهد:‌ «۷ سال است که ما را به دنبال خودشان می کشانند و دیگر خسته شده ایم. متاسفانه مسکن مهر را سیاسی کرده اند و مردم از این ماجرا متضرر می شوند.»

این مالک فاز ۱۱ پردیس در رابطه با مشکلات تحویل مسکن مهر از سوی متقاضیان می گوید: «بلوکی را که قرار است تحویل بگیریم از عید نوروز کابل هایش را دزدیده اند اما هنوز کابلی برایش تهیه نکرده اند. چطور می توانیم در این خانه ها ساکن شویم؟ از طرفی وقتی به بانک مسکن پردیس مراجعه می کنیم با برخورد تند و زننده ای می گویند که باید سفته ۸۰ میلیون تومانی و ضامن کسر از حقوق بیاورید! می گویم ضامن ندارم! آن وقت با لحن بدی می گویند که مشکل خودتان است و نمی خواهید نگیرید!»

این آقای ۳۵ ساله ادامه می دهد:‌ «خانه هایمان را دیرتر از موعد تحویل می دهند و طلبکار هم هستند. من با دو بچه مدرسه ای که صاحب خانه ۲۰ میلیون رهن خانه مان را بیشتر کرده باید چه کار کنم؟ نه می توانم اجاره نشینی را با این هزینه های سرسام آور تمدید کنم و نه خانه مسکن مهرم را تحویل می دهند. به علاوه اینکه شرایط برای زندگی در این خانه ها آماده نیست. و از مسئولان به شدت گله دارم.»

مالکان مسکن مهری که خانه هایشان را نگرفته از دنیا رفتند

فاز ۸ مسکن مهر پردیس نیز روی مهر را به خود ندیده است و مالکان این فاز مشکلات بسیاری را برای تحویل و سکونت در آن دارند. آقای ۵۴ ساله ای که از سال ۸۹ اقدام به ثبت نام در این فاز کرده و هنوز خانه اش را تحویل نگرفته به خبرنگار «جوان آنلاین»‌ می گوید: «از همان ۷ سال پیش شرایط ویژه ای را برای ثبت نام در مسکن مهر پردیس در نظر گرفتند و بعد از رد کردن این فیلترها می توانستیم صاحب خانه ای باشیم اما با وجود اینکه ما به تعهد واریزی پول عمل کردیم مسئولان به تحویل یک سال و نیمه واحدهای ما متعهد نبودند و به همین دلیل برخی از زندگی های زناشویی از هم پاشید، برخی از ثبت نام کنندگان بعد از تحمل فشار عصبی بسیار عمرشان به دنیا باقی نماند و هیچ وقت صاحب خانه نشدند و برخی دیگر هم مانند من بلاتکلیف هستند و مشکلات بسیاری را تحمل می کنند.»

این مالک فاز ۸ مسکن مهر پردیس ادامه می دهد: «هربار نمایندگان مجلس یا دیگر مسئولان با اصرار و پیگیری متقاضیان مسکن مهر سری به پردیس می زنند و مصاحبه ای می کنند. اما نتیجه ای ندارد. دولت هم که بارها وعده بسته شدن پرونده مسکن مهر را داده اما از ظاهر پروژه های مسکن مهر پردیس نيز مشخص است که این وعده ها محقق نشده اند.»

آقای روحانی! وعده‌های خود را فراموش کردید؟!

متاسفانه مشکلات مسکن مهر پردیس به کلافی سردرگم تبدیل شده که گویا مسئولان قصد حل آن را ندارند.  هنوز از یاد‌ها نرفته است که حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود در دوره دوازدهم ریاست جمهوری از اتمام پروژه مسکن مهر در دولت یازدهم صحبت می‌کرد و وعده رسیدن متقاضیان مسکن مهر به خانه هایشان را داده بود. اما نه تنها این وعده محقق نشد بلکه با عدم برنامه ریزی و نبود زمان بندی برای مالکان مسکن مهر آنها بلاتکلیف مانده اند و راهی جز اعتراض و چادرنشینی ندارند. امید است که این بار عزمی جدی برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر را در سراسر کشور ببینیم و شاهد تحقق وعده مسئولان دولتی باشیم.

غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
جوان 35 ساله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
لطفا یک شماره تلگرامی در اختیار اینجانب قرار دهید تا صحبت های بالا را به صورت تصویری ارسال کنم .متشکرم
مدیر پایگاه باسلام برای ارتباط با ما می‌توانید از طریق شماره زیر در پیام رسان‌ها
اقدام فرمایید:
09139933075
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
الان دیگه شاید دو تا قبر بیشتر به درد متقاضیان بخوره . چون دیگه پیر شدیم و موقع مرگمون داره میرسه...
رصائی
|
Poland
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
سلام اگر دولت وشخص آقای روحانی میخواستن خانه های مهر را تمام کنند اعتراض این مردم مطلوم را مبشنیدن واین وزیر بی کفایت را عوض میکرد...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار