کد خبر: 913994
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
معاون خدمات شهری شهردار کرج خبرداد
معاون خدمات شهری شهردار کرج گفت: طرح جمع‌آوری ساماندهی و غربالگری متکدیان از سطح شهر در اولویت کاری هفته آینده قرارگرفته است.

حسین عطایی از جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی هماهنگی‌ها در جلسات مشترک با معاونت دادگستری، اداره بهزیستی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی استان البرز در راستای جمع‌آوری و ساماندهی و غربالگری متکدیان و کودکان کار انجام‌شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد، جمع‌آوری متکدیان و کارهای اجرایی به‌تنهایی کارساز نبوده و با ایجاد فرهنگ‌سازی در بین شهروندان می‌توان از گسترش تکدی‌گری در سطح شهر جلوگیری کرد.

 معاون شهردار کرج در ادامه افزود: بحث تکدی‌گری به دلیل برخورد عاطفی شهروندان رو به گسترش می‌باشد که این اتفاق نامیمون تأثیر روانی و اقتصادی بر شهروندان را در بردارد که شهروندان با دلسوزی و کمک به این متکدیان باعث تقویت این‌گونه رفتارها می‌شود و شاهد افزایش روزافزون متکدیان در سطح شهر هستیم.

 عطایی بیان کرد: طبق هماهنگی با سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) متکدیان در هفته آینده غربالگری می‌شوند و افراد نیازمند واقعی شناسایی خواهند شد و شهروندان کمک به این افراد را از طریق مبادی قانونی انجام دهند.

 وی اضافه کرد: تأکید معاونت دادگستری استان البرز بر جداسازی متکدیان می‌باشدو اتباع خارجی با هماهنگی استانداری البرز رد مرز شده و از کشور خارج می‌شوند و متکدیان ایرانی توسط سازمان‌های مربوطه غربالگری شده و نیازمندان واقعی شناسایی‌شده و جهت دریافت کمک به معاونت نهادهای مربوطه معرفی می‌شوند.

معاون شهردار کرج در ادامه از کمک‌های تشکل‌های مردمی در جهت کمک‌رسانی و خدمات به کودکان کار و متکدیان تشکر کرد و افزود : سازمان فنی و حرفه‌ای جهت کمک و آموزش مهارت و فن آموزی به متکدیان و کودکان کار وارد صحنه یاری به شهرداری استان می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار