کد خبر: 913989
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌ غربی:
مدیرکل سازمان بهزیستی آذربایجان‌ غربی گفت: تعداد معتادان آذربایجان ‌غربی ۵۲ هزار و ۴۰۰ نفر است که ۹۲ درصد از این تعداد را مردان و 8 درصد را نیز زنان تشکیل می‌دهند و در سال گذشته ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر و در سه ماهه نخست امسال نیز ۴ هزار و ۳۵۰ نفر از معتادان استان در مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی مورد درمان قرار گرفته اند.

سعید فریور اظهار کرد: تعداد معتادان آذربایجان ‌غربی ۵۲ هزار و ۴۰۰ نفر است که ۹۲ درصد از این تعداد را مردان و 8 درصد را نیز زنان تشکیل می‌دهند و در سال گذشته ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر و در سه ماهه نخست امسال نیز ۴ هزار و ۳۵۰ نفر از معتادان استان در مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی مورد درمان قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۲۶ خانوار در سطح استان آموزش ‌های پیشگیری از مواد مخدر را دریافت کردند، افزود: در محیط مدرسه نیز ۲۵۷ هزار و ۵۸۷ نفر مورد آموزش قرار گرفته اند که مجموع افراد آموزش دیده در آذربایجان‌غربی بیش از ۶۰۰ هزار نفر است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه تعداد کمپ ها و مراکز تحت تظارت بهزیستی آذربایجان‌غربی ۳۵ مورد بوده که یک مورد از این مراکز متعلق به زنان است، تصریح کرد: تعداد مراکز شبانه برای نگهداری معتادان کارتن خواب در سطح استان ۱۱ مرکز بوده که در یکی از این مراکز هم زنان نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه یارانه درمان اعتیاد برای ۲۱ هزار و ۳۰۰ نفر در سال گذشته بیش از ۶ میلیارد ریال بوده است، خاطرنشان کرد: براساس شیوع‌ شناسی رتبه اعتیاد آذربایجان غربی در سال‌ های پیش 4 بوده است که با کاهش تعداد معتادان و افزایش کشفیات قاچاق مواد مخدر در استان این رتبه به ۲۲ افزایش یافته است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر