شهابالدین بیمقدار در نشست ستاد اجرایی و برنامهریزی تبریز 2018 با بیان اینکه هنوز عدهای به این باور نرسیدهاند که تبریز 2018 میتواند در توسعه تبریز و استان مؤثر باشد، اظهار داشت: این رویداد بزرگ بهانهای بسیار خوب برای توسعه تبریز بوده و به واسطه اعتبارات 18 میلیاردی که تصویب شده، باید به موضوع تبلیغات این رویداد اهمیت بیشتری داده شود.
وی افزود: آذربایجانشرقی با توجه به پیشینه تاریخی و موقعیت جغرافیایی و منابع طبیعی به لحاظ گردشگری به نسبت دیگر استانها داشتههای بسیاری دارد، برای مثال تنها استانی هستیم که جنگل و کویر و دریا را داریم، اما اینکه چرا عقبماندهایم، دلیلش به عدم باور موضوع توسعه استان از مسیر توسعه گردشگری برمیگردد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر بحث تبلیغات تبریز 2018 در شبکههای خارجی گفت: با توجه به ارتباطات دوستانه با کشورهای منطقه میتوان از ظرفیت تبلیغات در شبکههای مجازی و رسانهای آنها نیز بهرهمند شد اما متأسفانه گفتند این کار ممنوع است.
وی با اشاره به اهمیت موضوع بومگردی در توسعه گردشگری بیان کرد: موضوع بومگردی در استان راهاندازی شده و باید تبلیغات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.
بیمقدار خاطرنشان کرد: متأسفانه موجب ناراحتی است که فکر تازه و خلاقیتی نو در استان وجود ندارد و همه مدیران در انتظار ابلاغ بخشنامه هستند و حتی گاهی در داخل استان و شهرستانها خبری از تبلیغات موضوع تبریز 2018 نیست.