کد خبر: 913942
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
محسن رهامی، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اخیراً در سخنانی در مقام بیان تفاوت‌های اصلاح‌طلبان با امام خمینی (ره) و ضمن تعرض به امام، گفته که «امام امور را نه از طریق اصلاحات بلکه از طریق انقلاب قصد سامان دادن داشتند و این بسیار موضوع مهمی است.
محسن رهامی، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اخیراً در سخنانی در مقام بیان تفاوت‌های اصلاح‌طلبان با امام خمینی (ره) و ضمن تعرض به امام، گفته که «امام امور را نه از طریق اصلاحات بلکه از طریق انقلاب قصد سامان دادن داشتند و این بسیار موضوع مهمی است. اما اصلاحات یک امر در چارچوب قوانین کشور است. بالاترین هزینه‌ها بر کشور را همواره امور انقلابی تحمیل کرده است. ما نباید انقلابی گری با اصلاحات را یکسان سازی کنیم. اصلاح‌طلب نمی‌تواند انقلابی باشد.
در انقلاب قواعد و اصول را کنار می‌زنیم، اما اصلاحات امری تدریجی و بلند مدت است. اصلاحات مبتنی بر تعامل و گفت و گو است.» او در ادامه تلاش اصلاح‌طلبان را برای آنکه انقلابی به نظر برسند، زیر سؤال برده و از این می‌گوید که باید اذعان کنیم تغییر کرده‌ایم: «متأسفانه گاهی اصلاح‌طلبان کاری انقلابی انجام می‌دهند و متصورند می‌توانند این دو موضوع را باهم تجمیع کنند، در حالی که این اتفاق نشدنی است. برخی از افراد که امروز قبای اصلاح‌طلبی بر تن دارند و از طرفی نمی‌خواهند بپذیرند از دیدگاه امام عدول کرده‌اند، می‌گویند امام اصلاح‌طلب بود، در حالی که باید بگویند ما روزی انقلابی بودیم و به فراخور شرایط امروز اصلاح‌طلب شده‌ایم و این اصلاً حرف بدی نیست. در سیاست نمی‌توان گفت: حرف مرد یکی است.»
اولاً اتفاقاً امام خمینی معتقد به حرکت در چارچوب قوانین بودند و در مورد حکومت پهلوی هم مراتب امر به معروف را گذراندند و وقتی گوش شنوایی نیافتند، دست به قیام زدند.
ثانیاً اصلاح‌طلبی همواره با شورش و غوغازیستی و برهم زدن قانون همراه شده و سال ۸۸ و فتنه‌ای که پس از آن به پا کردند و همه روند قانونی را به هم ریختند و به صندوق‌های رأی پشت کردند، نمونه قابل توجه این رفتار است. با چنین رفتار‌هایی سخن گفتن از اصلاحات در چارچوب قانون، زیاده گزافه به نظر می‌رسد.
ثالثاً اصلاح‌طلبان از امام خمینی گذشته‌اند؟ این سخنان صراحت در چنین امری دارد و لاجرم نیاز به شفاف سازی و اعلام موضع اصلاح‌طلبان. آیا آن‌ها همچون موارد مشابه سکوت خواهند کرد؟
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالله اللهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
با سلام ...ما یک جمهوری داریم بنام اسلامی و یک کتاب داریم به نام قرآن که کوچکترین نقصی در آن نیست و اگر برای اروپای همین امروز به خوبی معرفی شود حداقل 70 درصد آن جوامع عاشق انند و به همین دلیل هم خود آمریکا و انگلیس و صهیونیستها داعش را معرفی و ایجاد و تبلیغ می کنند. و مدیریت مینمایند...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار