کد خبر: 913533
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶
تیم ملی فوتبال کشورمان به‌رغم یک بازی فوق‌العاده و جنگنده مقابل اسپانیا قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۰ با یک گل مغلوب شد، آن هم در روزی که داور مسابقه گل تساوی تیم کشورمان را پس از استعلام از کمک داور ویدئویی به دلیل آفساید نپذیرفت.
تیم ملی فوتبال کشورمان به‌رغم یک بازی فوق‌العاده و جنگنده مقابل اسپانیا قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۰ با یک گل مغلوب شد، آن هم در روزی که داور مسابقه گل تساوی تیم کشورمان را پس از استعلام از کمک داور ویدئویی به دلیل آفساید نپذیرفت.
ساعت ۱۰ و نیم شب هر‌چه نزدیک‌تر می‌شد، خیابان‌های تهران خلوت‌تر از قبل می‌شد، مانند سراسر کشور که همه در انتظار آغاز مسابقه با اسپانیا بودند، پس از پیروزی برابر مراکش دیشب خیلی‌ها امیدوارتر از قبل چشم به بازی با ماتادور‌ها داشتند و مصاف شاگردان کرش و هیرو داغ‌ترین بحث دورهمی‌ها بود. علی که در ساعت پایانی شب از خانه بیرون زده بود و مسافرکشی می‌کرد، مانند خیلی‌ها در واکنش به پیش‌بینی‌اش به نتیجه بازی با صدای کشیده می‌گفت: «چرا نبریم؟!» سرانجام شمارش معکوس به پایان رسید و آندرس کوینیای اروگوئه‌ای سوت آغاز بازی را در ورزشگاه کازان که پر از تماشاگران اسپانیایی و ایرانی بود، به صدا در آورد تا در خیابان‌های سراسر کشور پرنده هم پر نزند.

علیرضا بیرانوند، سید مجید حسینی، مرتضی پور‌علی‌گنجی، احسان حاج صفی، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، مهدی طارمی، کریم انصاری‌فرد، وحید امیری و سردار آزمون ۱۱ بازیکنی بودند که کرش مقابل اسپانیا به میدان فرستاده بود، ترکیبی که نسبت به بازی با مراکش سه تغییر داشت. به این ترتیب سید مجید حسینی جانشین روزبه چشمی مصدوم شد و عزت‌اللهی بعد از پشت سر گذاشتن محرومیت یک جلسه‌ای جای مسعود شجاعی را در ترکیب تیم ملی گرفته بود و طارمی هم به جای علیرضا جهانبخش در ترکیب تیم ملی به میدان رفت. در سوی دیگر فرناندو هیرو هم اسپانیا را با یک ترکیب کاملاً هجومی روانه مسابقه کرده بود. داوید دخیا، جرارد پیکه، سرخیو راموس، دنی کارواخال، یوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، ایسکو، داوید سیلوا، آندرس اینیستا، لوکاس واسکز و دیگو کاستا، ۱۱ ماتادوری بودند که با تاکتیک ۳-۳-۴ مقابل ایران قرار گرفتند. هیرو هم مانند کرش دست به دو تغییر زده بود و شاگردانش را با دو بازیکن جدید نسبت به مسابقه با پرتغال به میدان فرستاده بود. دنی کارواخال جایگزین ناچو یکی از گلزنان اسپانیا در بازی اول شده بود و لوکاس واسکز در ترکیب اسپانیایی‌ها نیز دومین تغییر اسپانیا بود که او در این بازی جایگزین کوکه شده است.

همان طور که پیش‌بینی می‌شد مسابقه با فشار همه‌جانبه اسپانیا روی دروازه ایران آغاز شد، شاگردان هیرو با همان تیکی تاکای معروف و پاس‌های متوالی به دنبال نزدیک شدن به محوطه جریمه ایران و زیر فشار گذاشتن تیم کشورمان بودند، با این حال آرایش دفاعی فشرده شاگردان کرش اجازه خلق موقعیت خطرناک روی دروازه بیرانوند را گرفته بود. هرچند اسپانیایی‌ها در نیمه اول توپ و میدان را در اختیار داشتند، اما عملکرد دفاعی خوب ملی پوشان کشورمان سبب شده بود تا ماتادور‌ها فقط تا جلوی محوطه جریمه جلو بیایند و نتوانند موقعیت گلزنی ایجاد کنند. در سوی دیگر هرچند ملی پوشان کشورمان در اکثر زمان بازی به دنبال تنها دفع کردن توپ بودند، اما در چند موقعیت روی ضد‌حمله‌های خطرناک می‌توانستند دروازه دخیا را به خطر بیندازند، طوری که می‌توان گفت: به‌رغم فشار شدید اسپانیا موقعیت‌های خطرناک تیم کشورمان بیشتر از ماتادور‌ها بود، اما در دستپاچگی و فشار بالای مسابقه سبب شد تا مهدی طارمی و کریم انصاری فرد نتوانند از فرصت‌های خوبی در این نیمه نصیب شان شد استفاده کنند. جدی‌ترین موقعیت گلزنی اسپانیا هم در دقایق تلف شده نیمه اول به دست آمد که ضربه داوید سیلوا در پشت شش قدم با برخورد به پای مدافعان کشورمان به کرنر رفت تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد، نیمه‌ای که آمار پایان ۷۲ درصد به ۲۸ درصد به نفع اسپانیا بود. نیمه دوم را اسپانیایی‌ها خطرناک‌تر و پرفشار‌تر از نیمه اول آغاز کردند، حملات اسپانیا در شروع این نیمه زهردارتر از ۴۵ دقیقه اول بود. ایران هم البته نسبت به نیمه اول رو به جلوتر بازی می‌کرد و شوت سنگین کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۵۳ به پشت دروازه اسپانیا برخورد کرد و راهی به دروازه پیدا نکرد. یک دقیقه بعد، اما سرانجام دروازه ایران باز باشد. بازیکنان تیم ملی پس از مقاومت فوق‌العاده‌ای که تا این دقیقه داشتند، در نهایت اسیر بازیکنان حریف شدند و پاس دیدنی اینستا به کاستا رسید، اما پیش از او دفع سریع رضاییان باعث برخورد توپ به این مهاجم شد تا با پای کاستا دروازه ایران باز شود و اسپانیا یک بر صفر جلو بیفتد. پس از گل کاستا، بازیکنان کشورمان با بیرون آمدن از لاک دفاعی، تهاجمی‌تر از قبل به بازی ادامه دادند و در دقیقه ۶۵ روی یک ضربه ایستگاهی، سعید عزت اللهی از پشت شش قدم با یک شوت محکم توپ را به دروازه دخیا چسباند، اما داور پس از استعلام از داور ویدئویی گل را به دلیل آفساید نپذیرفت، این اولین گلی بود که در جام جهانی روسیه پس از بررسی کمک داور ویدئویی پذیرفته نمی‌شود. در ادامه بازی متعادل‌تر شد و مانند نیمه اول این اسپانیا نبود که تنها روی دروازه ایران باشد و بازیکنان کشورمان هم رو به جلوتر برای جبران گل خورده بازی می‌کردند، در دقیقه ۸۲ سانتر وحید امیری پس از لایی زدن به پیکه را مهدی طارمی با یک ضربه سر به بیرون زد تا یکی از جدی‌ترین موقعیت‌های گلزنی کشورمان از دست برود. با وجود بازی فوق‌العاده تیم کشورمان، تلاش‌های بازیکنان تا پایان بازی نتیجه‌ای نداشت تا در روزی که حق شاگردان کرش باخت نبود، یک بر صفر مقابل اسپانیا بازنده از زمین بازی خارج شوند. در پایان بازی‌های دوم گروه B. اسپانیا و پرتغال چهار امتیازی شدند و تیم کشورمان با سه امتیاز در رده سوم گروه قرار گرفت تا برای صعود چشم به پیروزی مقابل پرتغال در بازی دو شنبه شب داشته باشیم.

حذف زودهنگام عربستان، مصر و مراکش

تیم‌های مراکش، مصر و عربستان با جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خداحافظی کردند. دور دوم مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با دیدار روسیه و مصر آغاز شد و تیم میزبان با نتیجه سه بر یک محمد صلاح و یارانش را شکست داد تا این تیم دومین باخت خود را تجربه کند. کمتر کسی فکر می‌کرد مصر جام ۲۱ را اینگونه پشت سر بگذارد و به عنوان اولین تیم با جام جهانی وداع کند. عربستانی‌ها هم که در بازی اول با نتیجه ۵ بر صفر از روسیه شکست خوردند و در بازی دوم هم با نتیجه یک بر صفر مغلوب اروگوئه شدند تا هم بد‌ترین خط حمله جام جهانی و هم بد‌ترین خط دفاع را به نام خود ثبت کنند. اما در گروه B. نیز پرتغال به لطف گل زودهنگام کریس رونالدو مراکش را شکست داد تا شاگردان رنار به عنوان دومین تیم آفریقایی از جام کنار بروند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار