کد خبر: 913514
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
فرمانده ناجا با هشدار به مجرمان خشن و سارقان و متجاوزان مسلح گفت: وقتی مجرمی برای سرقت یا تجاوز به عنف سلاح به دست گرفته یا باید به دست قانون سپرده شود یا در همان صحنه به هلاکت برسد.
فرمانده ناجا با هشدار به مجرمان خشن و سارقان و متجاوزان مسلح گفت: وقتی مجرمی برای سرقت یا تجاوز به عنف سلاح به دست گرفته یا باید به دست قانون سپرده شود یا در همان صحنه به هلاکت برسد.
به گزارش خبرنگار ما، سردار حسین اشتری در گردهمایی رؤسای پلیس آگاهی کشور با اشاره به رشد ۴۰‌درصدی کشفیات کالای قاچاق درسال گذشته گفت: ما باید از همه توان و ظرفیت‌ها و خصوصاً تکنولوژی روز و فناوری مدرن برای مقابله با ورود کالا‌های قاچاق به کشور بهره‌مند شویم؛ چراکه به ازای ورود هر کامیون کالای قاچاق، تعدادی از کارگران هموطنمان بیکار می‌شوند.
رئیس پلیس کشور دومین اولویت پلیس آگاهی را مبارزه با سرقت دانست و با اشاره به افزایش نسبت کشف وقوع سرقت در سال گذشته گفت: به رغم این موفقیت باید قبول کنیم که ما در اواسط راه هستیم و با ایده‌آل‌ها فاصله زیادی داریم؛ چراکه در این حوزه مردم انتظارات زیادی از ما دارند و ما به عنوان نیروی انتظامی و پلیس باید در جهت احقاق حقوق آن‌ها تلاش کنیم.
سردار اشتری با تأکید بر اینکه روش‌های سنتی در این مقطع زمانی برای کشف جرم مؤثر نیست، ادامه داد: ما باید تمام ظرفیت‌ها از جمله تمام بانک‌های اطلاعاتی موجود در نیروی انتظامی را با حفظ طبقه‌بندی مناسب در اختیار افسران آگاهی قرار دهیم تا پرونده‌های سرقت را به نتیجه برسانیم و از سوی دیگر نیز باید از ظرفیت بانک‌های اطلاعاتی خارج از نیروی انتظامی نیز برای پیشگیری از وقوع سرقت و جرم استفاده کنیم. به گفته وی بانک چهره، انگشت‌نگاری و بیومتریک از جمله مواردی است که هم اکنون استفاده می‌شود، اما باید بخشی از آن را تقویت کرد.
فرمانده ناجا با تأکید بر برخورد بدون اغماض و مقتدرانه با جرائم خشن و مسلحانه گفت: در این حوزه ما به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد؛ چراکه معتقدیم حتی یک مورد جرائم خشن و مسلحانه نیز نباید اتفاق بیفتد و حتی اجازه ندهیم یک نفر از مجرمان چنین جرائمی از دست پلیس فرار کنند و در صورتی که مجرمی برای سرقت مسلحانه یا تجاوز به عنف سلاح بدست بگیرد یا باید به دست قانون سپرده شود یا در همان صحنه به هلاکت برسد.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به لزوم برخورد بدون اغماض با هرگونه جرائم اقتصادی از سوی پلیس گفت: امروز یکی از مشکلات جامعه ما موضوعات اقتصادی است و در شرایط خاصی قرار داریم لذا اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی محقق شود باید با جرائم اقتصادی مبارزه کنیم که البته پرونده‌های خوبی نیز در پلیس آگاهی تشکیل شده و تحت رسیدگی قرار گرفته و به دستگاه قضایی ارسال شده است.
سردار اشتری ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که ما نمی‌توانیم از تخلفات اندک افرادی که دستشان به جایی می‌رسد و قدرتی دارند و از آن سوء‌استفاده می‌کنند، بگذریم لذا بی‌ملاحظه و بر اساس قانون با آن‌ها برخورد خواهیم کرد و به هیچ وجه در برابر چنین تخلفاتی چشم‌پوشی نمی‌کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار