معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است: با توجه به فضای مثبت و زندهای که در سرتاسر کارگاه آزادراه تهران – شمال به وجود آمده، این پروژه در کوتاهترین زمان ممکن به بهرهبرداری خواهد رسید.
به گزارش «ایسنا»، خیرالله خادمی اعلام کرد: قطعه نخست آزادراه تهران – شمال به پیشرفت ۹۱درصدی رسیده و در حال حاضر کار روی آن در حوزه روسازی و تأسیسات ادامه دارد. با توجه به اینکه نصب برخی از تأسیسات مورد نیاز به تکمیل روسازی احتیاج خواهد داشت، کار در این حوزه ظرف هفتههای آینده ادامه دارد. وی درباره آخرین وضعیت ساخت قطعه دوم آزادراه تهران – شمال نیز توضیح داد: این قطعه نیز خوشبختانه با وجود آنکه تنها یکسال از کلنگزنیاش گذشته، پیشرفت خوبی داشته و به ۵/۲۱ درصد پیشرفت رسیده است. در حال حاضر کار در بخشهای مختلف این قطعه ادامه دارد. معاون وزیر راهوشهرسازی با اشاره به پیگیری ساخت تونل البرز در قطعه دوم این آزادراه تصریح کرد: این تونل که طولانیترین تونل جادههای ایران به حساب آمده و یکی از پیچیدهترین پروژههای عمرانی کشور است، در مراحل پایانی حفاری خود به سر میبرد. به گفته خادمی از ۶۴۰۰متر طول تونل البرز تنها حفاری ۲۰۰متر آن باقیمانده که در صورت نهاییشدن تا دو ماه آینده رسماً مراسم پایان حفاری این تونل برگزار خواهد شد. وی عدد مورد نیاز برای تکمیل قطعه دوم این آزادراه را هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قلمداد کرد و گفت: در صورت رسیدن منابع لازم قطعه دو ظرف یک برنامه چهارساله به بهرهبرداری خواهد رسید. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور درباره آخرین وضعیت قطعه سوم آزادراه تهران– شمال نیز توضیح داد: بنیاد مستضعفان کار ساخت این قطعه را پیگیری میکند و در حال حاضر شرایط برای جذب فاینانس از کشورهایی مانند کرهجنوبی و چین یا حتی فاینانس از منابع داخلی در دستور کار این بنیاد قرار دارد.