کد خبر: 913372
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل:
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: موزه جدید فرش در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود که مهمترین موزه فرش در جنت‌سرای مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نادر فلاحی در بازدید از خانه تاریخی وکیل الرعایای اردبیل اظهار داشت: تاکنون در سطح استان اردبیل هشت موزه راه‌اندازی شده که تلاش و جدیت بر این است تا با افزایش تعداد موزه‌های استان زمینه برای ورود هر چه بیشتر گردشگران به استان و بازدید آنها از این بناهای تاریخی را فراهم آوریم.

وی از راه‌اندازی سه موزه جدید در استان اردبیل خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده تا این سه موزه همزمان با روز استان اردبیل آغاز به کار کند که از مهمترین آنها موزه فرش بوده که در جنت‌سرای مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی راه‌اندازی خواهد شد.

 سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل دو موزه دیگر را شامل موره تاریخ عکاسی، چاپ و صحافی در مدرسه جعفری و موزه تعزیه در حسینیه مجتهد برشمرد و بیان کرد: با توجه به حجم بالای ورود گردشگران و مسافران به شهر سرعین افزایش تعداد موزه‌های این شهرستان از برنامه‌های مهم بوده که در این راستا موزه دائمی در مجتمع خدماتی لاله سرعین فعالیت می‌کند.

فلاحی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان اردبیل در زمینه برخورداری از آثار و بناهای تاریخی و باستانی وجود دارد شعار «اردبیل 1400 شهر موزه‌ها» برای این استان انتخاب شده و تلاش و جدیت بر این است تا در راستای تحقق این مهم اقدامات و گام‌های عملی و جدی برداریم.

وی با اشاره به نقش موزه‌ها در معرفی تاریخ، تمدن و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های باستانی و تاریخی استان افزود: برای رسیدن به اهداف تعیین شده در این حوزه از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد، اساتید دانشگاه‌ها، کارشناسان و متخصصان در این حوزه و نهادهای مدنی بهره‌برداری می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر