کد خبر: 913369
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
سلیمی:
نماینده مردم محلات در مجلس در جریان تصویب طرحی درباره مسئله شفافیت گفت: در وضعیت کنونی شاهد رانت ۱۱۰ هزار میلیاردی در بازار ارز هستیم که این نیز مغایر شفافیت است.

جوان آنلاین: حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 30خرداد) در صحن علنی پارلمان در جریان بررسی یک فوریت طرح الحاق بند (ز) به بند 5 ماده 6 قانون اصلاح موادی به قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مبنی بر ارتقای شفافیت صورت‌های مالی نهادهای عمومی غیردولتی در مخالفت با یک فوریت این طرح گفت: از نظر شکلی در مقدمه طرح توجیه و دلایل فوریت مطرح نشده و از سوی دیگر اشاره‌ای هم به دلایل توجیهی توسط پیشنهاد دهنده طرح نشده است، لذا این موضوع مغایر آیین نامه داخلی مجلس است.

وی افزود: براساس ماده 142 آیین نامه داخلی نیز، طرح یا لوایح باید دارای یک موضوع باشد که در خصوص طرح مذکور این موضوع رعایت نشده است.

**پیش از این طرح به شفافیت در سایر قراردادها و قوانین پرداخته شود

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه در مقدمه طرح بحث ارتقای شفافیت مطرح شده است، ادامه داد: این در حالی است که از شفافیت در سایر قوانین و قراردادها نیز به نحوه چشمگیر استفاده نمی‌شود. در ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه برای ارتقای شفافیت به ثبت حقوق و دستمزد و مزایای مدیران و مقامات در سامانه‌ای تاکید شده که هنوز این سامانه راه‌اندازی نشده است.

سلیمی، تصریح کرد: از در اختیار قراردادن قراردادهایی چون توتال یا خرید هواپیما به نمایندگان به دلیل محرمانه بودن خودداری می‌شود که این نیز خلاف شفافیت است. در وضعیت کنونی شاهد رانت 110 هزار میلیاردی در بازار ارز هستیم که این نیز مغایر شفافیت است، بنابراین بهتر است پیش از این طرح به شفافیت در سایر قراردادها و قوانین پرداخته شود.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار