کد خبر: 913312
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
چینی‌ها محلی از اعراب در فوتبال جهان ندارند. آن‌ها یکی از غایبان سنتی جام جهانی هستند. البته تلاش زیادی
کرده‌اند که طی سال‌های اخیر این تابو را بشکنند، اما موفق نشده‌اند.
با این حال چینی‌ها چنان در امور اقتصادی فعال هستند که می‌توان آن‌ها را پیروز عرصه اقتصادی در رقابت بزرگی، چون جام جهانی دانست. جام جهانی روسیه عرصه خوبی برای فعالیت چینی‌هاست، آن‌ها به لحاظ حضور در زمین سبز مسابقه از تمام دنیا عقب هستند،، اما تمام تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی و همه تماشاگران و توریست‌های حاضر در روسیه مجبورند عروسک‌ها و یادگاری‌هایی را تهیه کنند که چینی‌ها آن‌ها را ساخته‌اند. یک شرکت چینی به نام «کیفور» مجوز انحصاری تولید عروسک‌ها و اشیای یادگاری جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را در اختیار دارد. بنا بر گزارش‌های رسیده، رئیس این شرکت برای پوشش دادن حجم زیاد سفارش‌ها مجبور شده تا ۳۰ کارخانه در ۱۰ استان به جز کارخانه اصلی در هانگزو را به کار بگیرد. از آنجا که چین و روسیه بهترین روابط سیاسی و اقتصادی در دنیا را دارند، میزبانی جام جهانی توسط روسیه این فرصت را به چینی‌ها داده تا ارزش تبادلات تجاری دو کشور نزدیک به ۹۰ میلیارد دلار افزایش یابد. تب جام جهانی برای چینی‌ها داغ است، اما نه از آن جهت که برای بقیه دنیا داغ شده و بالا رفته است. چینی‌ها و شرکت‌های تولیدی آن‌ها را باید متولیان اصلی رقابت‌های جام جهانی روسیه عنوان کرد، متولیانی که برندگان واقعی و نهایی جام جهانی روسیه هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار