کد خبر: 913298
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
خیز یوز‌های ایرانی برای شکار لاروخا
تمام نگاه‌ها امشب به بازی ساعت ۲۲:۳۰ ایران و اسپانیاست، مصاف تیم اول آسیا با قهرمان سابق دنیا. مچ‌اندازی یاران کرش با خالق تیکی‌تاکا در دیداری که با وجود همه دشواری‌هایش، نتوانسته مانع امیدواری ایران برای کسب بهترین نتیجه شود...
دنیا حیدری

تمام نگاه‌ها امشب به بازي ساعت 22:30 ايران و اسپانياست، مصاف تيم اول آسيا با قهرمان سابق دنيا. مچ‌اندازي ياران کرش با خالق تيکي‌تاکا در ديداري که با وجود همه دشواري‌هايش، نتوانسته مانع اميدواري ايران براي کسب بهترين نتيجه شود، شايد چون کرش به يارانش ديکته کرده که اميد آخرين چيزي است که مي‌ميرد.
بي‌شک بازی امشب سخت‌ترين آزمون‌‌ کرش روي نيمکت تيم ملي ايران است. پيش از آغاز جام، بسياري اسپانيا را برنده بازي با ايران مي‌دانستند، برنده‌اي مطلق و بي‌چون و چرا، اما حالا شرايط فرق كرده است. اخراج لوپتگي، تساوي پرگل در بازي نخست برابر پرتغال که سه مرتبه دروازه دخيا باز شد و صدرنشيني ايران در گروه مرگ با پيروزي برابر مراکش، همه چيز را تغيير داده، به طوري که حالا روزنامه‌هاي اسپانيا تيتر زده‌اند که ايران از اسپانيا و پرتغال نمي‌ترسد و بسياري از کارشناسان حاضر نشدند به طور قطع و يقين از برتري لاروخا در مصاف با ياران کرش بگويند. واقعيت همين است. لاروخا، کلکسيوني از ستاره‌هاي لاليگا، رئال و اسپانيا، قوي‌ترين و رده بالاترين تيم سيد دوم قرعه‌کشي با جايگاه ششم رده‌بندي فيفا و با وجود تمام قدرت و شهرتي که دارد، نمي‌تواند امشب و قبل از مصاف با يوزهاي ايراني، خود را برنده اين بازي بداند. نه فقط چون لوپتگي را در آستانه جام بيست و يکم از دست داد، بلکه از آن جهت که در بازي با پرتغال نشان داد مي‌تواند شکننده باشد، همانطور که مقابل پرتغال سه مرتبه دروازه‌اش توسط رونالدو باز شد، آن هم نه فقط به دليل فوق‌ستاره بودن رونالدو که به دليل اشتباهات فاحش گلري که پيشتر در ديدارهاي تدارکاتي نيز گاف‌هاي زيادي داده بود و حالا و در بازي با ياران کرش نيز قرار است حفاظت از دروازه ماتادورها را برعهده داشته باشد.
کرش بهتر از هر کسي به سختي‌هاي بازي با اسپانيا واقف است، اما طي روزهاي گذشته بارها و بارها به شاگردانش تأکيد کرده است: «طوري بازي کنيد که ديگران براي کشورشان گريه کنند، نه شما!» شايد چون جدا از مسائل فني، اين اعتماد به نفس بالاي بازيکنان است که مي‌تواند باعث شود برابر حريف يک بازي خوب و قابل قبول را به نمايش بگذارند. شايد هم به اين دليل است که کمتر کسي براي موفقيت تيم ملي ايران براي کسب امتياز از اسپانيا شانسي قائل است. نشريه آس اسپانيا در مطلبي از آمادگي‌ تيم ایران براي غافلگير کردن شاگردان فرناندو هيرو مي‌نويسد و تأکيد مي‌کند که کرش از همين حالا ديوار را براي متوقف کردن اسپانيا آماده کرده است: «اين ترفند کرش است؛ تجمع بازيکنانش در خط دفاعي تا زمان نااميدي حريف از گلزني، ضدحمله‌اي خطرناک و استفاده از اشتباه بازيکنان تيم مقابل.»
تيم ملي اما ناچار است براي غافلگير کردن شاگردان فرناندو هيرو نمايشي متفاوت از بازي نخست ارائه دهد، چراکه از يک‌سو قدرت تيکي‌تاکاي نخستين تيم که موفق شده خارج از قاره سبز، عنوان قهرماني جام جهاني را به خود اختصاص دهد با مراکش يکي نيست و از سوي ديگر کرش ناچار است به دليل تفاوت‌هاي دو بازي و همچنين مصدوميت روزبه چشمي، تغييراتي را در ترکيب تيمش ايجاد کند، تغييراتي که مي‌تواند ايران را براي اسپانيا ناشناخته‌تر از قبل کند. با توجه به قدرت ماتادورها، اين احتمال وجود دارد که کرش با تغيير پست حاج‌صفي، ميلاد محمدي را در ترکيب اصلي قرار دهد. درست مانند بازي چين و قطر که ايران تهاجمي‌تر به ميدان رفت. در دفاع هم البته مي‌تواند منتظري را جايگزين رضاييان براي تدافعي‌تر شدن دفاع راست کند. سعيد عزت‌اللهي هم مي‌تواند يکي از دو هافبک دفاعي تيم در کنار حاج‌صفي و اميد ابراهيمي باشد که حضورش مشکل سرزني خط هافبک را برطرف مي‌کند. البته با اين تغيير مسعود شجاعي که در بازي قبل انتقادهاي زيادي از او شد يا به پست ديگري مي‌رود يا روي نيمکت مي‌نشيند! خط حمله هم بايد زهردارتر از هميشه باشد. اگرچه کرش بي‌شك روي ضدحملات حساب مي‌کند، اما با وجود کم‌فروغ بودن خط حمله تيم برابر مراکش، احتمال نيمکت‌نشيني اميري، انصاري‌فرد و حتي آزمون برابر لاروخا وجود دارد که در آن صورت شانس دژاگه، مهدي طارمي، سامان قدوس و رضا قوچان‌نژاد براي حضور در ترکيب بيشتر مي‌شود. با توجه به بازي قابل قبول بيرانوند، مرد پرتغالي نيمکت تيم ملي تغييري در چارچوب دروازه خود نخواهد داد تا بتواند با امتياز گرفتن از اسپانيا، راه صعود را هموار کند. اين در حالي است كه گذشت از تيمي با ستاره‌هايي چون ديگو کاستا، ايسکو، داويد سيلوا و يوردي آلبا ‌ که بي‌شک ستاره‌هاي تکرار نشدني هستند، به هيچ عنوان کار ساده‌اي نيست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار