کد خبر: 913208
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
عبدالحميد احمدي

معاون فرهنگی آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: در سال گذشته حدود ٣٠٠ باشگاه که یکی از تخلف ها در آن عرضه و فروش مکمل های ورزشی بوده تعطیل شده است.

به گزارش ایسنا، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در ششمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی که امروز(سه شنبه) در هتل المپیک برگزار شد، گفت: طی چند سال گذشته وزارت ورزش و جوانان تمام تلاشش را کرده است تا باشگاه های ورزشی ساماندهی شوند چرا که بر اساس آمار در سال های ٩٢ و ٩٣ حدود ٥٠ درصد باشگاه های ورزشی فاقد مجوز بودند.

او افزود: در سه سال گذشته رسیدگی به تخلف ها و باشگاه های ورزشی بدون مجوز در دستور کار قرار گرفته است و در حال حاضر کمتر از پنج درصد باشگاه ها مجوز ندارند. هم چنین بحث پایش باشگاه های ورزشی و بازرسی دوره ای در دستور کار وزارت ورزش قرار دارد و با تخلف ها برخورد جدی می‌شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در هیچ باشگاه ورزشی نباید مکمل ورزشی فروخته شود. در سال گذشته حدود ٣٠٠ باشگاه که یکی از تخلف ها در آن عرضه و فروش مکمل های ورزشی بوده تعطیل شده است. در هیچ باشگاه ورزشی نباید به هیچ عنوان مکمل ورزشی عرضه، فروخته یا نگهداری شود. به دلیل اهمیت موضوع کمیته نظارت بر سلامت باشگاه های ورزشی تشکیل شده است تا در باشگاه های ورزشی تخلف صورت نگیرد و سلامت ورزشکاران به خطر نیفتد.

احمدی در پایان گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود که هیچ مخاطره ای در این حوزه نباشد و باید جامعه را با خطرات مصرف مکمل های غیرمجاز آگاه و از آثار سوء این مکمل ها پیشگیری کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار