کد خبر: 913154
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
سیدرضا صالحی امیری

رئیس کمیته ملی المپیک در بازدید امروز خود از اردوی تیم ملی والیبال، گفت: رفتار آمریکایی‌ها در قبال تیم ایران چیزی جز یک عقده گشایی نبود و هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری پس از بازدید از اردوی تیم ملی والیبال «ب» در جمع خبرنگاران حاضر شد و پاسخگوی سوالات آنها بود.

وی در خصوص رفتار آمریکایی ها با تیم ملی والیبال و بازجویی FBI از اعضای تیم ملی در آمریکا گفت: بنا به تعبیر رئیس جمهور یک برج ساز سرنوشت یک مملکت آمریکا را در اختیار گرفته است. دولت آمریکا مسئول این اتفاق زشت است و متأسفانه نسبت به قوانین بین‌المللی پایبند نیست. قطعا از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش این اقدام را محکوم می کنیم.

وی افزود: آمریکایی ها بازنده اخلاقی این اتفاق هستند و فدراسیون و قهرمانان ما برنده اخلاقی؛ چرا که آنها در ۵ قاره در طول مسابقات حرکت کردند و هیچ اتفاقی برای آنها رخ نداد.

صالحی امیری اظهار داشت: هیچ مشکلی وجود ندارد جز عقده گشایی. مطمئن باشید هر اقدامی لازم باشد در این زمینه انجام می دهیم و از طریق وزارت امور خارجه این حرکت را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره شرایط تیم ملی والیبال گفت: در حال حاضر تیم ملی شرایط سختی در لیگ ملت ها دارد و ما به اعضای کادر فنی و بازیکنان خسته نباشید می گوییم. آنچه در والیبال مهم است تغییر ذائقه مردم است. والیبال موفق شده در چند سال اخیر ذائقه مردم را تغییر دهد. از داورزنی، ضیایی و سایرین تشکر می کنم. والیبال ثابت کرد که می تواند برای مردم دارای جذابیت باشد و سالن های رقابت ها از حضور مردم تکمیل شود. همانطور که روز جمعه تهران میزبان مردم در رقابت های لیگ ملت ها خواهد بود.

وی افزود: دوستان ما در فدراسیون والیبال با کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در حال افزایش ظرفیت ها هستیم. جوانانی که امروز در تیم ملی والیبال «ب» حضور دارند در آینده در بازی های آسیایی جاکارتا خواهند درخشید. پس از پایان رقابت های لیگ ملت ها، ما مسابقات جام جهانی را در پیش داریم که همزمانی این رویداد کنار هم، کار را بسیار سخت کرده است. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با تمام توان و ظرفیت به کمک فدراسیون والیبال خواهد آمد.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه درباره حضور تیم ملی در جاکارتا تصریح کرد: امید اصلی ما در جاکارتا والیبال است؛ نیاز به صحبت کردن در این زمینه نیست چرا که والیبال خود را ثابت کرده است و رقبای ما در آسیا مشخص هستند. دغدغه جدی در والیبال نداریم. مربیان خوبی در اختیار تیم ملی است و شرایط روحی و روانی نیز خوب است. در آینده شاهد درخشش بهتری از والیبال خواهیم بود. این طبیعت یک رشته است که مدام باید زایش داشته باشد در غیر این صورت به رکود می رسد.

صالحی امیری درباره حضورش در اردوی تیم ملی اظهار داشت: امروز در اردو حاضر شده ایم تا مشکلات را بشنویم، خوشبختانه شرایط فراهم است و مسئله خاصی نیست. در حال حاضر والیبال مدعی حضور در چندین مسابقه است. ما در رشته هایی مانند کاراته، کشتی، ووشو و غیره امیدوار هستیم اما در والیبال از ظرفیت های بهتری برخورداریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار