کد خبر: 913138
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
احسان حدادی - دوومیدانی

پرتابگر المپیکی دیسک ایران در فصل جدید خود در سال ۲۰۱۸ رکوردهای خوبی را به ثبت رسانده و دوباره به روزهای اوج خود بازگشته است. او بعد از شش سال موفق به انجام پرتاب بالای ۶۸ متر شده است.

به گزارش ایسنا، احسان حدادی پرتابگر دیسک ایران و دارنده مدل نقره المپیک لندن که مسابقات فصل گذشته خود را در ایران با رکورد ۶۵.۲۸ در لیگ طلایی و ۶۵ متر و ۶۶ سانتی متر در قهرمانی باشگاه‌های کشور به پایان رسانده بود، فصل جدید خود را در آمریکا با رکوردهای بالاتری آغاز کرد. او تمریناتش را از اواخر دی ماه با مک ویلکینز مربی آمریکایی در کیش آغاز کرد و بعد از آن در بهمن ماه برای ادامه تمرینات و حضور در مسابقات بین المللی عازم آمریکا شد. حدادی تاکنون در فصل ۲۰۱۸ در هشت رقابت شرکت کرده و پرتاب ۶۸.۸۵ متر بهترین پرتابش بوده که بعد از شش سال چنین رکوردی را به ثبت رسانده است. حدادی با این رکورد توانست در رده بندی جهانی به رده نهم جهان صعود کند.

آخرین باری که حدادی رکورد ۶۸ متری را به ثبت رسانده بود المپیک ۲۰۱۲ لندن بود. او با رکورد ۶۸.۱۸ نایب قهرمان لندن شد. حدادی بعد از آن در هیچ رقابتی نتوانست این رکورد را تکرار کند. او در مسابقات ورودی المپیک ریو به دلیل تغییر در حد نصاب‌ها از ۶۶ به ۶۵ متر توانست شانس حضور در المپیک ۲۰۱۶ را پیدا کند. حتی بهترین پرتابش در ریو ۶۰.۱۵ متر بود و نتوانست از عنوان نایب قهرمانی خود دفاع کند. در این شرایط که رکورد حدادی با رقبای جهانی‌اش فاصله زیادی گرفت، برخی او را یک مهره تمام شده می‌خواندند و تنها احتمال موفقیتش را در بازی های آسیایی می‌دانستند.

اما حدادی از سال گذشته برای بازگشت به دوران اوج خود استارت زد. او در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ با رکورد ۶۴.۵۴ قهرمان شد. هرچند که بعد از آن در رقابت های قهرمانی جهان رکوردش به ۶۳.۰۳ رسید اما رفته رفته رکوردهایش بهبود یافت و در  در رقابت های لیگ طلایی ایران (سال ۱۳۹۶) به بالای ۶۵ رسید. او در رقابت های آغاز فصل ۲۰۱۸ بعد از شش سال دوباره با پرتاب‌ بالای ۶۸ متر  همه را سوپرایز کرد و به روزهای اوج خود بازگشت.

احسان حدادی در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون با رکورد ۶۵.۱۱  متر قهرمان شده بود، اکنون برای او تکرار این قهرمانی کار دشواری به نظر نمی رسد و او می تواند در روزهای اوج خود به چهارمین مدال طلایش در بازیهای آسیایی دست یابد.

در ادامه نتایج تمامی مسابقات فصل ۲۰۱۸ احسان حدادی ذکر شده است:

حدادی در مسابقات پرتاب‌های USSD چولاویستای سن دیه‌گو که اولین رقابتش در فصل جدید بود، با رکورد ۶۸.۸۵ قهرمان شد. این بهترین رکورد حدادی در سال‌های اخیر بود. او در دومین مسابقه خود در آمریکا با رکورد ۶۷.۰۴ متر و همچنین در رقابت‌های لس‌آنجلس با پرتابی به طول ۶۶.۲۴ قهرمان شد.

حدادی در مسابقات پرتابی هاله آلمان با ثبت رکورد ٦٦.١٣ متر و در رقابت‌های دوومیدانی لیگ الماس رم (ایتالیا) نیز با رکورد ۶۵.۹۳ متر در رده سوم جای گرفت.

او در مرحله پنجم رقابت‌های دوومیدانی لیگ الماس در اسلو با رکورد ۶۷.۵۵ متر در رده دوم ایستاد. همچنین در شصت و چهارمین دوره مسابقات جایزه بزرگ لهستان هم با ثبت رکورد ۶۶.۶۸ متر به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

حدادی در ششمین مرحله لیگ الماس که در استکهلم برگزار شد با پرتابی به طول ۶۷.۶۸ متر در رده سوم و در مسابقات ورلد چلنچ جمهوری چک با رکورد ۶۴.۴۵ پنجم شد.

او با پرتاب های خوبش در لیگ الماس اوایل جولای در فینال لیگ الماس حضور خواهد داشت.

*نگاهی گذرا به عملکرد حدادی بعد از رقابت های قهرمانی آسیا هندوستان:

رقابت سال رکورد جایگاه
قهرمانی آسیا - هند ۲۰۱۷ ۶۴.۵۴ اول
قهرمانی جهان - لندن ۲۰۱۷ ۶۳.۰۳ پانزدهم
مرحله اول قهرمانی باشگاه‌های کشور - تهران ۱۳۹۶ ۶۳.۸۹ اول
مرحله پایانی لیگ طلایی دوومیدانی - تهران ۱۳۹۶ ۶۵.۲۸ اول
مرحله دوم قهرمانی باشگاه‌های کشور - تهران ۱۳۹۶ ۶۵.۶۶ اول
مسابقات پرتاب‌های USSD چولاویستای سن دیه‌گو ۲۰۱۸ ۶۸.۸۵ اول
رقابت های دانشگاه USSD آمریکا ۲۰۱۸ ۶۷.۰۴ اول
رقابت‌های بین المللی لس‌آنجلس ۲۰۱۸ ۶۶.۲۴ اول
مسابقات پرتابی هاله آلمان ۲۰۱۸ ۶۶.۱۳ سوم
رقابت‌های دوومیدانی لیگ الماس رم (ایتالیا) ۲۰۱۸ ۶۵.۹۳ سوم
رقابت‌های دوومیدانی لیگ الماس اسلو ۲۰۱۸ ۶۷.۵۵ دوم
مسابقات جایزه بزرگ لهستان ۲۰۱۸ ۶۶.۶۸ دوم
رقابت‌های دوومیدانی لیگ الماس اسکتهلم ۲۰۱۸ ۶۷.۶۸ سوم
مسابقات ورلد چلنچ جمهوری چک ۲۰۱۸ ۶۴.۴۵ پنجم

در حال حاضر حدادی با رکورد ۶۸ متر و ۸۵ سانتی متر در رده بندی جهانی در رده نهم جهان قرار دارد. فردریک داکرس جامائیکایی نیز با رکورد ۶۹.۶۷ در رده نخست رده بندی جهانی قرار دارد. هرچند احسان احدادی حدود یک متر با او اختلاف دارد اما با ادامه این روند صعودی از سوی حدادی، گرفتن پرتابگر جامائیکایی هر چند دشوار است اما برای او دور از دسترس نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار