کد خبر: 913014
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کمک‌هاي مردمي در حساب چهره‌ها!
محمدرضا هادیلو

 روز‌هایی که آرام و قرار نداشت و از سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی گرفته تا اشخاص که به هر طریق ممکن با وسایل نقلیه سنگین و سبک کمک‌های خود را به دست زلزله‌زدگان می‌رساندند. در این میان بار‌ها و بار‌ها اعلام شد که شهروندان کمک‌های غیر نقدی و مواد غذایی خود را با ماشین‌های شخصی به کرمانشاه انتقال ندهند، چون علاوه بر ایجاد ترافیک سنگین در طول مسیر، کمک‌ها به درستی تقسیم نمی‌شود و به دست همه نمی‌رسد. در همان روز‌ها و در میان عدم اعتماد مردم به بسیاری از نهاد‌ها که در اتفاقات گذشته کارنامه خوبی از خود به جای نگذاشته بودند، سرو کله گروهی ورزشکار و بازیگر و هنرمند و اشخاص سرشناس پیدا شد که مجموعاً به «سلبریتی»‌ها شهرت یافتند. افرادی که اعلام کردند می‌توانند رابط خوبی بین یاری رسان‌ها و آسیب دیدگان باشند و حداقل پل‌های تخریب شده اعتماد را بازسازی کرده و شاید هم از نو بسازند.

شماره حساب سلبریتی‌ها یکی پس از دیگری در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شد و این کمک‌های نقدی مردم بود که رقم آن‌ها را از میلیون به میلیارد‌ها رساند. کمک‌هایی که انتظار می‌رفت در کمترین زمان زندگی هموطنان آسیب دیده را متحول کرده و حداقل میزان فلاکت را از کوچه پس کوچه‌های مخروبه‌ها کاهش دهد. روز‌ها از پی هم گذشتند و یک‌بار دیگر مشخص شد تصمیمات احساسی و بدون طرح و برنامه نه تنها هیچ تأثیری در شرایط موجود ندارند بلکه عواقب ناگواری مثل ایجاد عدم اعتماد در بین مردم را به همراه دارند.

حالا حدود ۷ ماه از زلزله ویرانگر غرب کشور می‌گذرد، اما کمک‌های جمع‌آوری شده توسط سلبریتی‌ها هنوز به مردم زلزله زده نرسیده و آن‌ها این روز‌ها برای بازسازی خانه‌هایشان با دستان خالی و هزار منت مردم روبه‌رو هستند. مردم کرمانشاه و به خصوص هموطنان مناطق زلزله‌زده فراموش نمی‌کنند زمان حضور ستارگان دنیای ورزش و سینما و سیاست کشور را در میان خودشان. زمانی‌که خودرو‌های لوکس در میان خرابه‌های پس از زلزله بالا و پایین می‌شدند و پس از گرفتن چند عکس سلفی و تشکیل گروه و کانالی در شبکه‌های مجازی، شماره حساب‌های شخصی عرضه شد.

روز‌ها و شب‌های سختی بود. همان موقع که سرما تا ۲۰ درجه زیر صفر رسیده بود و چادر‌های خیس زلزله زدگان به کوهی از یخ تبدیل شده بودند. مردم این عکس‌ها و تصاویر را می‌دیدند و کمک‌هایشان را به حساب سلبریتی‌ها واریز می‌کردند و دلخوش از اینکه در کمترین زمان ممکن این پول‌ها حلال مشکلات کودکان و زنان و مردانی خواهد شد که امیدی برای زنده بودن در این سرما ندارند. نه تنها این کمک‌ها در آن زمان به دست صاحبان اصلیشان نرسید بلکه با گذشت ۷ ماه حالا برخی از سلبریتی‌ها یا قصد رساندن این پول‌ها را به دست زلزله‌زدگان ندارند یا طرح‌هایی برای هزینه کردن آن‌ها مطرح می‌کنند که تعجب همگان را برانگیخته است. 
 
هر چند رسانه‌ها بار‌ها و بار‌ها پیگیر نحوه هزینه کرد این کمک‌ها بودند، اما حالا مردم می‌گویند حداقل گزارشی از طرف سلبریتی‌ها ارائه شود تا معلوم شود پول‌ها کجا رفته‌اند. البته قوه قضائیه به این موضوع ورود و حساب برخی از این سلبریتی‌ها را مسدود کرده است. هر چند لازم است تا قوه قضائیه به‌جد این مسئله را تا انتها پیگیری و در این باره گزارشی به مردم ارائه بدهد تا مردم این چهره‌ها را بهتر بشناسند. هر چند عملکرد سلبریتی‌ها ضربه بزرگی بر پیکره اعتماد ملی به این اقشار وارد کرد، اما زلزله زدگان می‌پرسند آیا از این بازی آخر و ورود قوه قضاییه به مسئله پول‌های راکد در حساب سلبریتی‌ها آبی برای آن‌ها گرم می‌شود، یا پول‌ها از یک حساب خارج و در حساب دیگری مسدود خواهد ماند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار