کد خبر: 912978
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
فرهاد نفرزاده

کارشناس والیبال گفت: با توجه به قطعی شدن صعود نکردن ایران به دور نهایی لیگ ملتهای والیبال، کادر فنی می‌تواند از بازیکنان جوان برای کسب تجربه هر چه بیشتر استفاده کند.

فرهاد نفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کسب یک پیروزی و دو شکست در هفته‌ چهارم لیگ ملت‌های والیبال 2018 و باز ماندن ایران از صعود به دور نهایی این رقابت‌ها، آن هم یک هفته‌ مانده به پایان دور گروهی، اظهار کرد: در هفته‌ چهارم همان گونه که از قبل پیش‌بینی  می‌شد، سه بازی دشوار با تیم‌های قدرتمند لهستان، صربستان و آمریکا داشتیم و باید این را بگویم که در هر سه بازی شاهد نمایشی خوب از بازیکنان تیم‌ ‌ملی بودیم. در دیدار با لهستان با تیمی بازی کردیم  که سرمربی آن برای شناسایی نفراتش تیم را وارد زمین کرده بود، اما با بازی خیلی خوبی که بازیکنان جوان ایران انجام دادند توانستیم به یک پیروزی ارزشمند برسیم. در دیدار دوم برابر صربستان هر دو تیم تا پایان بازی برای پیروزی تلاش کردند، اما درخشش آتاناسویچ، نتیجه‌ را  برای صرب‌ها در آورد. در بازی سوم برابر آمریکا هم که تیم‌ ‌ملی با ترکیب دگرگون شده نسبت به بازی‌های قبلی گام به این دیدار گذاشته بود، اسیر تجربه و سرویس‌های قدرتمند حریف شد. در چنین دیدارهایی که بازیکنان جوان برای نخستین بار در کنار هم بازی می‌کنند به وجود آوردن هماهنگی کار دشواری است. معتقدم در دیدار برابر آمریکا نیز هر چند شکست خوردیم، اما بازی خوبی را شاهد بودیم و اگر در طول رقابت‌ها بر روی این ارنج بهتر کار می‌کردیم می‌توانستیم در بازی با آمریکا نیز نتیجه‌ بهتری بگیریم.

این مربی با سابقه لیگ برتری در پاسخ به این سوال که تیم‌ ‌ملی در هفته‌ پایانی لیگ ملت‌های والیبال با توجه به ناکامی در صعود به دور نهایی باید با چه هدفی در سه دیدار پایانی بازی کند، خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت جدول عملا تیم‌ ‌ملی ایران شانسی برای صعود به دور نهایی ندارد و در واقع اگر  در سه بازی آینده هم به پیروزی برسد، در نهایت می‌تواند ردیف دهم را از آن خود کند. حتی با ناکامی در هفته‌ پایانی نیز جایگاه تیم‌ ‌ملی از رده سیزدهم پایین‌تر نمی آید، چرا که تیم‌های آرژانتین، کره جنوبی و چین هم شرایط شان به گونه‌ای نیست که بتوانند به پیروزی دست پیدا کنند. معتقدم تیم‌ ‌ملی با نفرات جوان‌تر می‌تواند نمایش خوبی در هفته‌ پایانی و در برابر هواداران پر شورش داشته باشد. حتی در دیدار با برزیل، آمریکا، لهستان و صربستان که با ارنج جوان‌تری بازی کردیم نتیجه‌ خوبی گرفتیم. از آنجایی که حضور ایران در لیگ ملت‌های والیبال برای سال‌های بعد قطعی است می‌توان با اعتماد به جوانان به افزایش تجربه آنها کمک کرد.

او در ادامه‌ صحبت‌های خود با اشاره به تاثیر منفی مصدومیت‌ها در روند نتیجه‌ گیری تیم‌ ‌ملی والیبال، بیان‌ کرد: قطعا حضور معنوی نژاد و موسوی می‌توانست در لحظات حساس بازی‌ها به ایران کمک کند. حتی معتقد هستم که در سال‌های اخیر نبود شهرام محمودی به تیم‌ ‌ملی والیبال لطمه وارد کرده است.

این کارشناس والیبال در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا از طرف مسئولان باشگاه شهرداری ارومیه پیشنهاداتی برای هدایت این تیم در فصل آینده دریافت کرده است یا خیر؟ گفت‌: تاکنون چند تیم پیشنهاداتی را به من داده‌اند و در حال‌ حاضر با چند گزینه در حال مذکره هستم. از طرف مسئولان شهرداری ارومیه هم صحبت‌هایی با من شده است. ارومیه پتانسیل‌ بسیار خوبی در زمینه والیبال دارد و با توجه به برنامه‌های خوبی که برای فصل مد نظر گرفته‌اند، اگر فرصتی پیش آید دوست دارم با این تیم همکاری کنم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار