کد خبر: 912931
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 278 واحد از مرغداری‌های استان اردبیل از گاز شهری برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نوبخت اژدری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 278 واحد از مرغداری‌های استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که ظرفیت تولید آنها پنج میلیون و 537 هزار و 139 قطعه می باشد.

وی افزود: با توجه به سردسیر بودن استان گاز داربودن واحدهای مرغداری مزیت مهمی برای آنها محسوب می شود .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: سیاست دولت مبنی بر حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلاینده های طبیعی این است که تمامی واحدهای مرغداری اقدام به تغییر سیستم گرمایشی خود از گازوئیل به گاز طبیعی نموده و از یارانه دولتی در این خصوص استفاده نمایند.  

اژدری تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 202 واحد مرغداری نیز در سطح استان فعال هستند که از نعمت گاز طبیعی بر خوردار نیستند، این واحدها همچنان با سوخت مایع گازوئیل فعال هستند. ظرفیت تولید این واحد ها نیز سه3 میلیون 661 هزار و241 قطعه می باشد.

وی ادامه داد: توصیه ای که به این دسته از واحد های مرغداری داریم این است که حداکثر تا پایان سالجاری جهت گازدار نمودن واحدهای خود به گاز طبیعی اقدام نمایند تا با خیال آسوده و کاهش هزینه های تولید واحد های مرغداری خود را مدیریت نمایند .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان درخصوص وضعیت صادرات جوجه یکروزه مرغ گوشتی در فروردین و اردیبهشت سالجاری نیز افزود: خوشبختانه میزان صادرات در طی دو ماهه نخست سالجاری دو میلیون و 800 هزار قطعه بوده است که نسبت به ماه های مشابه سال گذشته 77 درصد افزایش داشته است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر