کد خبر: 912928
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اردبیل:
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اردبیل گفت: برای شناسایی بازارهای هدف صادرات گیاهان دارویی اردبیل اگر محصولات ما بسته‌بندی مناسبی نداشته باشد اقبال عمومی نیز در این خصوص کمتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، عیسی شاهی‌زارع در سمینار تولید، تبدیل و تجارت گیاهان دارویی اظهار داشت: استان اردبیل پتانسیل انکارناپذیری در حوزه کشت و عرضه گیاهان دارویی در بازارهای مطرح دارد که در این زمینه نیاز است تا با یک مطالعات اجمالی بازارهای هدف صادرات این محصولات در استان اردبیل شناسایی و مطابق با سلایق و تقاضای بازار نسبت به بسته‌بندی و عرصه محصولات اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه درآمد محصولات حاصل از گیاهان دارویی به صورت فرآوری شده گاه بیشتر از سایر محصولات صادر شده است، افزود: صادرات گیاهان دارویی به صورت فرآوری شده گاه می‌توان یک تحول عظیمی را در بحث ارزآوری به داخل کشور سبب شود که در این زمینه ظرفیت‌های استان‌های مختلف به ویژه استان اردبیل باید به صورت اساسی به‌کارگیری شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اردبیل ضمن ابراز گلایه از غفلت از حوزه گیاهان دارویی اردبیل تصریح کرد: باید برگزاری سمینارهای تخصصی و ورک‌شاپ‌هایی در این خصوص بتوانیم مشکلات و موانع پیش روی اقتصاد گیاهان دارویی را برطرف کنیم و با پرداختن به بحث آموزش این حوزه را در مسیر توسعه قرار دهیم و بتوانیم با اقدامات انجام شده حوزه اشتغال این صنعت را نیز رونق بخشیم.

شاهی زارع عنوان کرد: در بین استان‌های کشور استان اردبیل با اقلیم و آب و هوای بی‌نظیر سرآمد در تولید و رویش متنوع گیاهان دارویی است به طوری که تمام شهرهای این استان از مغان تا خلخال و دامنه‌های سبلان دارای خاک زرخیز و پربرکت در تولید گیاهان دارویی هستند و سالانه چندین صد گونه گیاهان دارویی در دامنه‌ها و دشت‌های سرسبز منطقه می‌روید که می‌توان بااستفاده بهینه از این ظرفیت اقتصاد استان را توسعه بخشید.

وی اظهار کرد: پرداخت به ظرفیت‌های حوزه گیاهان دارویی استان می‌تواند ضمن جلوگیری از مهاجرت از روستاها و مناطق محروم مهاجرت معکوس به این مناطق را نیز مسجل ساخت که در این زمینه می‌بایست تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی تمرکز کافی بر روی اشتغال و رونق اقتصاد استان با استفاده از ظرفیت حوزه گیاهان دارویی استان اردبیل اقتصاد استان را در مسیر پویایی و رشد قرار دهند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اردبیل با اشاره به شناسایی 450 گونه گیاهان دارویی در دامنه‌های سبلان در استان اردبیل بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های استان در راستای تولید فرآوری گیاهان دارویی و بسته‌بندی مناسب و مطابق با استانداردها تاکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر