کد خبر: 912906
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
گزارش یک موسسه صهیونیستی از افزایش فقر بین نوجوانان ساکن سرزمین‌های اشغالی حکایت دارد به طوری که بسیاری از خانواده‌های جوامع ارتدوکس یا عرب با کار تمام وقت زیرخط فقر زندگی می‌کنند.

جوان آنلاین: آنطور که یک موسسه صهیونیستی (آژانس امنیت اسرائیل) گزارش کرده است نرخ فقر بین نوجوانان این رژیم به میزان ۱۰.۲% رسیده که بالاترین رقم بین سی و پنج عضو «سازمان همکاری و توسعه اقتصادی» است.

به نوشته وبگاه «مدیا لاین»، گزارش جدید در این زمینه نشان می‌دهد که بسیاری از خانواده‌های اسرائیلی با کار تمام وقت و صاحب سه فرزند یا بیشتر زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

در این گزارش مشخص شده است که اینک در سرزمین‌های اشغالی، پائین‌ترین سطح آموزش وبالاترین نرخ فقر متعلق به جوامع عرب و یهودیان ارتدوکس ساکن سرزمین‌های اشغالی است.

مدیالاین با اشاره به یک بازار در قدس اشغالی که نوجوانان فقیر در آنجا سعی در جمع آوری خوراکی دارند، نوشت: «بازار "ماحانه یهودا" یکی از مکان‌های رویت نوجوانان فقیر است و درحالی که مردم سرگرم خرید میوه و سبزی هستند، برخی از داوطلبان جعبه‌های غذای رایگان را به نیازمندان نوجوان یا حتی خانواده‌های فقیر می‌دهند.»

در این گزارش مشخص شده است که مهاجران سرزمین‌های اشغالی به ویژه جوانان آن‌ها با مشکلات معیشتی عدیده‌ای مواجه و بسیاری از آن‌ها قادر به تکلم به زبان عبری نیز نیستند.

چندی قبل نیز «شورای ملی اسرائیل برای کودکان» اعلام کرده بود که یک سوم کودکان اسرائیلی زیر خط فقر زندگی می‌کنند که این تعداد، چهار برابر میزان چند دهه گذشته است.

بر اساس این گزارش، از سال ۲۰۰۶، درصد دانش‌آموزانی که گرسنه به مدرسه می‌روند یا گرسنه سر به بالین می‌گذارند، افزایش یافته است. این مسئله در میان پسر‌های بخش‌های عرب‌نشین اراضی اشغالی فراگیرتر است.

پیش از این نیز بنیاد خیریه «لاتت» در گزارش سالانه خود گزارش داد که فقر در اراضی اشغالی بیشتر شده و فقرا خروج از چرخه فقر را به شدت دشوار یافته‌اند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار