کد خبر: 912873
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
انتشار خبر تعرض چند نفر از اوباش شهرستان ايرانشهر به 41‌دختر در اين شهرستان واكنش‌هاي بسياري را به دنبال داشت. اطلاع‌رساني فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان به خبرنگار ما گفت: تحقيقات پليس درباره راستي آزمايي خبر در جريان است و اطلاع‌رساني لازم در اين باره انجام خواهد شد.

دادستان عمومي و انقلاب زاهدان در واکنش به انتشار خبر تجاوز به ۴۱‌زن و دختر در شهرستان ايرانشهر را تكذيب كرد و گفت: تنها سه شاكي تاكنون براي اين موضوع به دادسرا مراجعه كرده‌اند.
حجت‌الاسلام علي موحدي‌راد توضيح داد: دادستاني قبل از اينكه اين موضوع در نمازجمعه اهل سنت مطرح شود ورود كرده و بر اساس شكايتي كه از قبل مطرح شده دستور شناسايي و دستگيري متهمان صادر و يك متهم پنج‌شنبه دستگير شد. وي افزود: فعلاً سه‌نفر تحت عنوان آدم‌ربايي و تجاوز به عنف شكايت كرده‌اند كه اتهامات مطرح شده از سوي آنان مربوط به يكي، دو روز اخير نبود و يكي از خانم‌ها مدعي شد دي‌ماه پارسال، يكي ديگر ارديبهشت و ديگري خردادماه مورد تجاوز قرار گرفتند. وي ادامه داد: اين در حاليست كه از سه‌شاكي يادشده فقط يك‌نفر حاضر به انجام معاينات پزشكي در پزشكي قانوني شده است. وي ادامه داد: متهمان بر اساس اظهارات شكات چهار نفر هستند كه يكي از آنان كه مالك خودرو و جزو عوامل اصلي بوده دستگير و سه نفر ديگر نيز شناسايي و دستور دستگيري آنان صادر شده است.
اين خبر را اولين بار خطيب نماز جمعه اين شهر در خطبه‌هاي نماز جمعه ايرانشهر اعلام كرد و به سرعت در فضاي مجازي منتشر شد. مولوي طيب ملازهي، امام جمعه ايرانشهر به ايلنا گفت: منبع صحبتي كه در نماز عيد فطر ايرانشهر داشته‌ام، اولياي يكي از دختران آسيب‌ديده بود كه با نگراني از بنده خواست اين موضوع را به گوش مسئولان برسانم تا پيگيري شود و از تكرار اين اتفاق جلوگيري شود. خوشبختانه ابتداي امر يك نفر از عاملان اين موضوع دستگير شده و طبق گفته شوراي تأمين و اعلام نيروي انتظامي موضوع در دست بررسي و دستگيري ديگر حلقه‌هاي آن در دست انجام است. وي درباره تعداد قربانيان تجاوز در ايرانشهر گفت: طبق اطلاعاتي كه تا قبل از نماز عيد فطر از طريق خانواده‌ها و اطلاعات انتظامي به بنده رسيده تعداد قربانيان تجاوز در ايرانشهر در چندماه اخير 41‌نفر است. آخرين آماري كه اداره آگاهي ايرانشهر براساس اعترافات فرد دستگير شده به خانواده يكي از قربانيان داده است حكايت از قرباني شدن 41‌دختر ايرانشهري دارد. وي ادامه داد: فرد دستگير شده سرمايه‌دار و غني است. متأسفانه عده‌اي زور و عده‌اي هم زر و پول دارند و گاهي همراه شدن اين دو گروه با هم سبب رخ دادن اتفاقاتي مانند تجاوز به دختران در ايرانشهر مي‌شود.
نبي بخش داوودي، فرماندار ايرانشهر در واكنش به انتشار این خبر اعلام كرد كه با تحقيقات انجام شده هنوز به اطلاعات يا آمار مشخصي دست پيدا نكرده‌اند با اين وجود چند ساعت بعد از اعلام خبر عامل اصلي حادثه بازداشت شده و بررسي‌ها در اين باره ادامه دارد. وي در توضيح بيشتر اعلام كرد: اثبات موضوع تجاوز به دختران مستلزم آزمايشات و پيگيري‌هاي ويژه است كه در دستور كار شوراي تأمين و پزشكي قانوني قرار گرفته و به‌زودي اخبار موثق در اين‌باره منتشر خواهد شد با اين حال تاكنون هيچ تعدادي به‌طور قطع مشخص نشده و دامن‌زدن به اين موضوعات تا زمان اثبات قطعي آن سبب پيچيدگي بيشتر موضوع خواهد شد.
اميني‌فرد، نماينده ايرانشهر هم گفت: تاكنون چهار‌فرد آسيب‌ديده مورد بررسي پزشكي و غربالگري بيماري‌ها قرار گرفته و حمايت‌هاي پزشكي را دريافت كرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار