کد خبر: 912867
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
شروع جنگ روانی بین ایران و اسپانیا
استارت موفقيت‌آميز تيم ملي بازتاب‌هاي گسترده‌اي داشت. شايد چون کمتر کسي تصورش را مي‌کرد ايران صدرنشين گروه مرگ شود و با يک شروع قدرتمند يکي از شانس‌هاي صعود، صعودي که حالا شايد با يک تساوي هم امکانپذير باشد.
دنيا حيدري

بازيکنان تيم ملي حالا با روحيه و انگيزه‌اي مضاعف براي مصاف با اسپانيا تمرين مي‌کنند و اعتماد به نفس بالايي دارند. کرش هم که نمي‌خواهد براي حفظ جو مثبتي که به راه افتاده، نگاه‌ها از روي شاگردانش برداشته شود. او دو روز بعد از نخستين برد تيمش در جام جهاني به رئيس سابقش در اولدترافورد اداي دين مي‌کند، آن هم با تقديم کردن گل تيم ملي ايران به فرگوسن: «اين گل در فرگي‌تايم به ثمر رسيد و براي سرالکس بود. من از وقتي سرالکس بيمار شده، نتوانسته‌ام به ديدنش بروم، ولي به محض اينکه حالش به اندازه‌ کافي بهبود يابد و فرصتي پيدا کنم حتماً به ديدنش خواهم رفت و در آغوشش خواهم کشيد. فرگوسن مرد بزرگي است، يک رفيق بزرگ.» (منچستر در دوران فرگوسن بارها دقايق پاياني بازي به گل رسيد که اين دقايق به فرگي‌تايم شهرت يافت. البته او سال‌ها بعد گفت، تنها براي تحت فشار گذاشتن داور و حريف بوده که در دقايق پاياني به ساعت خود اشاره مي‌کرده و بسياري مواقع اطلاع درستي از زمان نداشته است!)
اين کار اما ترفند کرش است. او مانند يک روانشناس، سعي دارد قدردان بودن را به شاگردانش بياموزد و همچنين اهميت موقعيتي را که در آن قرار دارند، يادآور شود و با اداي دين به فرگوسن نشان داد که نبايد با کسب موفقيت‌ها مغرور شد و گذشته و آينده را فراموش کرد و ناديده گرفت.
ايران زير ذره‌بين کارشناسان
با موفقيت يوزهاي ايراني حالا بسياري از کارشناسان در پي بررسي اوضاع براي رسيدن به جوابي قانع‌کننده از آينده ياران کرش هستند. رايان گيگز، ستاره سابق منچستر که سابقه همکاري با کرش را دارد، تأکيد مي‌کند که او يک مربي کاربلد است که خوب مي‌داند چه مي‌خواهد: «کرش براي فوتبال ملي يک مربي فوق‌العاده و در نگاه اول يک معلم است. او با سبکي قاطعانه هر آنچه که مي‌خواهد بايد به درستي توسط بازيکنانش انجام شود. به همين دليل قطعاً در اين جام شاهد آن خواهيم بود که تيم او منسجم‌تر، بهتر، فشرده‌تر و باشخصيت‌تر از سعودي‌ها بازي كند.» اسلاون بيليچ، سرمربي سابق وستهام‌يونايتد هم تأکيد كرد که کرش تيم خطرناکي دارد: «ايران مثل تيم‌هاي امريکاي جنوبي صبور نيست، اما کرش باعث شده تا يوزهاي ايراني با برنامه به شکار رقبا بپردازند. بيشتر گل‌هاي زده ايران در مقدماتي جام جهاني روي ضربات ايستگاهي و ضدحملات بوده که اين نشان از خطرناک بودن تيم ملي ايران در ضدحملات دارد. درست همانند بازي با مراکش که بارها به اين شکل دروازه حريف را به شکلي خطرناک تهديد کرد و دست‌آخر هم نتيجه اين حملات در دقيقه پاياني نيمه دوم يک ضربه ايستگاهي، يک اشتباه، يک گل و 3 امتياز شيرين بود.»
‌به‌رغم نظر بسياري از کارشناسان، اما ايکر کاسياس دروازه‌بان پيشين تيم ملي اسپانيا معتقد است بازي با ايران بهترين فرصت برای افزايش گل است: «اسپانيا مقابل ايران بايد با افزايش حالت تهاجمي به گل‌هاي زده بيشتري فکر کند. بازي رودررو مهم است، اما گل زده را نبايد دست‌کم گرفت. بازي برابر ايران فرصت مناسبي براي جبران تساوي در بازي اول است.»
حال آنکه سرجيو سانتوس چوزاس، خبرنگار روزنامه اسپانيايي «آس» نيز اعتقاد دارد كه تيم ملي کشورش بازي با ايران را دوست ندارد: «فکرش را هم نمي‌کرديم ايران ببرد، اما کرش کارش را خوب انجام داد. البته برابر ايران شانس زيادي براي پيروزي داريم، اما ايران تيم دفاعي خوبي است و اسپانيا بازي برابر اين تيم‌ها را دوست ندارد و بازي برابر ايران بدون شک دشوار خواهد بود.» گزارشگر راديو اسپانيا نيز بر اين باور است که تيم ملي ايران شگفتي‌ساز دور اول مسابقات بود.
اتحاد براي بازي با اسپانيا
ياران کرش اما بي‌توجه به اين اظهارنظرها با روحيه براي مصاف بعدي تمرين مي‌کنند. بيرانوند، گلر تيم ملي که در بازي اول نمايش خوبي داشت، تأکيد كرد که اخراج لوپتگي براي او و ديگر بازيکنان اهميتي ندارد، چراكه با لوپتگي يا بدون او، ايران به دنبال کسب بهترين نتيجه برابر اسپانياست. حاج‌صفي، کاپيتان دوم تيم ملي هم مي‌گويد، با توجه به شرايط موجود، امکان صعود به مرحله بعد خيلي زياد است، اما اين روزها تيم ملي تنها به بازي با اسپانيا و گرفتن امتياز از اين تيم مي‌انديشد. کريم انصاري‌فرد، مهاجم و لژيونر تيم ملي، اما موفقيت در اين بازي‌ها را قدرداني از زحمات کرش مي‌داند. او تأکيد مي‌کند که اين فرصت خوبي است تا بازيکنان دين خود را اول به مردم و بعد به کرش که هر روزه در حال ياد دادن چيزهاي جديد و تازه به آنهاست، ادا کنند و با موفقيت در جام جهاني زمينه‌هاي ادامه همکاري با او را فراهم کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار