کد خبر: 912845
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱

خبرگزاری فارس: ترکیب کاراته‌کاهای اعزامی به قهرمانی آسیا مشخص شد

با مشخص شدن نفرات سبك وزن، تركيب نهايي تيم ملي كاراته اعزامي به رقابت‌هاي قهرماني آسيا اردن معرفي شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آخرین مرحله انتخابی تیم ملی کاراته مردان امروز (یک شنبه) با حضور مسئولان فدراسیون کاراته در سالن شهید کباکانیان تهران و با برگزاری 7 دیدار انتخابی در اوزان 55-، 60- و 67-کیلوگرم مردان برگزار شد تا تکلیف کاراته کاهای اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا در اردن مشخص شود.

در مبارزات انفرادی امروز و در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم، مجید حسن نیا در دور اول ۳ بر صفر رضا روشن را برد و در ادامه یک بر صفر بر رضا روشن غلبه کرد. در این دیدار در ۵۲ ثانیه به اتمام مبارزه، روشن در حالی که یک بر صفر عقب بود، بدلیل مصدومیت از ناحیه ساق پای راست قادر به ادامه مسابقه نشد) 

حسن نیا با این دو برد به عضویت تیم‌ملی کاراته درآمد. این سومین حضور حسن نیا در پیکارهای قهرمانی آسیا محسوب می شود. مجید در سالهای ۲۰۱۳ امارات و ۲۰۱۷ قزاقستان در تاتامی قاره ای مبارزه کرد که حاصلش یک طلا و یک نقره بود.

در وزن منهای ۶۰ کیلو گرم، امیر مهدی زاده در 2 دور با نتایج ۸ بر 2 و 7 بر 4 محمد شایگان را شکست داد. 
با این دو پیروزی، امیر مهدی زاده برای چهارمین بار طی هفت سال اخیر راهی مسابقات قهرمانی آسیا می شود.
امیر در نخستین حضورش در سال ۲۰۱۱ چین با نشان برنز کارش را به انتها رساند. چهار سال بعد در اوکیناوا ژاپن بر سکوی اول قاره کهن ایستاد و طلا ضرب کرد. مهدی زاده سال گذشته در قزاقستان ۲۰۱۷ نیز مرد طلایی نام گرفت.

در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم، در دور اول امیررضا میرزایی ۷ بر 5 هامون درفشی پور را مغلوب کرد. در دور دوم امیررضا میرزایی ۳ بر صفر بر درفشی پورغلبه کرد.( درفشی پور هانسوکو شد)
مبارزه سوم را درفشی پور 4 بر 2 مقابل امیررضا میرزایی پیروز شد و در مبارزه چهارم هم میرزایی موفق شد ۴ بر ۲ درفشی پور را شکست دهد و به عنوان نفر اعزامی این وزن معرفی شود.
همچنین با تصمیم کادر فنی در وزن 75 – کیلوگرم علی اصغر آسیابری جایگزین بهمن عسگری شد. بهمن عسگری مصدومیت جزیی داشت و با نظر کادر فنی بهمن عسگری تنها در بخش کومیته تیمی به میدان می رود.
بدین ترتیب در بخش کومیته انفرادی، مجید حسن نیا، امیر مهدی زاده، علی اصغر آسیابری، مهدی خدابخشی و صالح اباذری در اردن مبارزه خواهند کرد.
در کومیته تیمی هم کیوان بابان به نفرات تیم اضافه شد تا تیم ذبیح الله پورشیب، سامان حیدری، بهمن عسگری، سجاد گنج زاده، مهدی خدابخشی، صالح اباذری در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف حریفان برود

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار