کد خبر: 912779
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: آبرسانی با تانکر به روستا‌های جنوبی سیستان و بلوچستان باید مدیریت شود.
محمد نعیم امینی‌فرد در نشست بررسی مشکلات خشکسالی استان با بیان اینکه تأمین آب آشامیدنی سالم برای روستا‌های بلوچستان با مشکل مواجه است، تصریح کرد: در حال حاضر در مرکز و جنوب استان حدود ۳ هزار روستا فاقد سیستم آبرسانی هستندکه از این تعداد حدود هزار روستا به صورت سرپایی و با سرانه تنها ۱۵ لیتر در روز آبیاری می‌شوند.
نماینده مردم ایرانشهر گفت: برطرف کردن مشکلات آب و کشاورزی در این استان باید در اولویت نخست مسئولان باشد.
نعیم امینی‌فرد بیان کرد: نمایندگان از ظرفیت‌های بسیار خوبی در سطح ملی برخوردار هستند که مدیران از این ظرفیت برای برطرف کردن مشکلات منطقه استفاده کنند.
وی افزود: سیستان و بلوچستان در سال‌جاری با مشکلاتی از جمله کم آبی رو‌به‌رو است که این امر مدیریت صحیح منابع آبی را می‌طلبد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت پیش رو روستا‌های بلوچستان به شدت در معرض خطرات بهداشتی از جهت شیوع بیماری‌های روده‌ای به ویژه وبا که هر سال به دلیل عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم حادث می‌شود در سال‌جاری نیز این خطر مردم را تهدید می‌کند.
رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وضعیت خشکسالی استان بسیار حاد است، گفت: دولت باید اقدامات فوری و مقطعی را برای تأمین خسارات هزاران هکتار کشت که در سیستان در معرض نابودی هستند انجام دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار