کد خبر: 912774
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
با استفاده از ظرفیت‌های موجود باید در مسیر اهداف ریشه کنی بی‌سوادی در استان گام برداشت و در این راستا بسته‌های حمایتی برای سوادآموزان برقرار شده است.
بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در امر ریشه کنی بی‌سوادی در استان، گفت: باید از ظرفیت‌های موجود مانند، همراهی و حمایت شورای پشتیبانی سواد آموزی استان، مشارکت بین بخشی تعدادی از دستگاه‌های اجرایی، بهینه‌سازی سامانه و پایگاه اطلاعات ثبت سطح سواد، وجود ۱۱ مرکز یادگیری محلی در استان، مشارکت یک هزار و ۶۰۰ نفر آموزش دهنده فعال در قالب موسسات غیر دولتی و افزایش سرانه دوره‌های سوادآموزی به منظور افزایش نرخ باسوادی در هرمزگان استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: باید تا پایان سال‌جاری به هدف‌گذاری باسواد نمودن بیش از ۵ هزار بی‌سواد در استان اقدام کرد که بتوان به صورت ۱۰۰ درصدی این وظیفه را به نحو شایسته‌ای انجام داد.
اکرمی به وضعیت سرانه فعالیت‌های سوادآموزی در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: اینکه به ازای هر نفر قبولی در دوره سوادآموزی ۸۱۰ هزار تومان، دوره انتقال ۸۶۰ هزارتومان، تحکیم سواد ۱۴۰ هزار، طرح خود آموز ۷۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان، پاداش هر نفر سوادآموز قبول شده ۱۴۰ هزار تومان پرداخت می‌شود به درستی به اطلاع عموم برسد تا مردم از وجود چنین بسته تشویقی برای بالا بردن نرخ باسوادی در استان مطلع شوند.
وی اضافه کرد: اینکه هر روستایی که فقط یک نفر بی‌سواد دارند به ازای آموزش و قبولی آن مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود باید اطلاع‌رسانی شود زیرا آگاهی مردم از وجود چنین بسته تشویقی می‌تواند در ریشه کنی بی‌سوادی استان نقش مؤثری داشته باشد.
اکرمی پرداخت مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای آموزش و قبولی هر نفر از معلولان را از دیگر نقاط قوت بسته تشویقی افزایش نرخ باسوادی دانست و عنوان کرد: اینکه در این بسته تشویقی اتباع نیز لحاظ شده‌اند و در ازای هر نفر قبولی اتباع در دوره سواد‌آموزی مبلغ ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود، کار پسندیده‌ای است که باید به درستی اطلاع رسانی شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار