کد خبر: 912714
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
مدیر کل غله استان اردبیل:
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل از خرید 100 هزار تن گندم در 20 روز اخیر در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علی نوبخت در جلسه ستاد ساماندهی خرید غلات در اردبیل اظهار کرد: این میزان خرید در شهرستان‌های پارس‌آباد و گرمی انجام شده و نسبت به ذخیره‌سازی آن در انبارها و سیلوها اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در خرید و ذخیره‌سازی گندم وجود ندارد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا شهریورماه کار خرید گندم به طول انجامد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی اردبیل در مورد پرداخت بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان نیز بیان کرد: با پرداخت 50 درصد مبلغ به حساب کلزاکاران هنوز ريالی به حساب گندم‌کاران پرداخت نشده و امیدواریم طی ماه‌های آینده پرداختی‌ها که به صورت متمرکز انجام می‌شود اتفاق بیفتد.

نوبخت مصرف سالانه گندم استان را 200 هزار تن اعلام کرد و گفت: در مجموع 460 هزار تن گندم خریداری شده سال قبل بود که ما با محاسبه نیاز استان مابقی را به سایر مناطق کشور به همت کامیون‌داران حمل کردیم.

وی به جذب 480 تن سهمیه استان از بابت برنج اشاره کرد و افزود: تاکنون 400 تن از این میزان جذب و نسبت به توزیع آن اقدام کردیم.

این مسئول بیان کرد: در صورت نیاز و برای تعادل قیمت روغن نباتی و شکر و همچنین آرد ما آمادگی جذب سهمیه استان را داریم تا مشکلات احتمالی را برطرف کنیم.

در ادامه این جلسه رئیس اتاق اصناف استان اردبیل نیز با بیان اینکه در عرضه کم یا زیاد مایحتاج مردم اصناف منصف اردبیل مقصر نیستند، تصریح کرد: اصناف تنها عامل توزیع هستند و به هیچ وجه در گرانی‌های اخیر نقشی ندارند و این تولیدکنندگان محصولات هستند که به اشکال مختللف نسبت به افزایش قیمت خود در ماه‌های اخیر اقدام کردند.

محمدپور ادامه داد: انتظار می‌رود مسئولان استان توزیع اقلام و مایحتاج مردم را از طریق فروشگاه‌ها و مغازه‌های متعدد با هماهنگی اتحادیه‌ها انجام دهند چرا که بیشتر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای این مغازه‌داران ما هستند که نقش توزیع کالا و مایحتاج مردم را به صورت واقعی انجام می‌دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر