کد خبر: 912658
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
در نامه‌ای به وزیر ارشاد مطرح شد
عضو مستعفي شوراي ارزشيابي انجمن خوشنويسان ضمن تأكيد دوباره بر مقام «ممتازي»‌ و نه «استادي» براي سيدمجتبي حسيني خاطرنشان كرده است...
علي موحد

 عضو مستعفي شوراي ارزشيابي انجمن خوشنويسان ضمن تأكيد دوباره بر مقام «ممتازي»‌ و نه «استادي» براي سيدمجتبي حسيني خاطرنشان كرده است، در نامه دفاع بعضي از استادان خوشنويس از جايگاه معاون هنري، تنها نام يك نفر شكسته‌نويس به چشم مي‌‌خورد.
به گزارش فارس، گزارش هشتم خرداد اين خبرگزاري با عنوان «معاون وزير ارشاد چطور نشان درجه يك هنري دريافت كرد؟» كه به نحوه اعطاي اين گواهينامه به سيدمجتبي حسيني مي‌پرداخت، واكنش فعالان حوزه هنر خوشنويسي و همچنين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را برانگيخت اما نامه غلامرضا مشعشعي عضو وقت شوراي ارزشيابي هنري به وزير ارشاد موجب شد تا يك بار ديگر اين موضوع، مورد واكاوي اهالي هنر قرار گيرد.
روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در تماسي با فارس، نامه حمايت برخي از استادان هنر خوشنويسي از حسيني، هنرمند دريافت‌كننده نشان درجه يك هنري (معاون هنري فعلي اين وزارتخانه) را در پاسخ به شبهات به اين خبرگزاري ارسال كرد.
حال مشعشعي بار ديگر به اين جوابيه واكنش نشان داده و تأكيد كرده است، اساتيد مؤيد جايگاه «استادي» سيدمجتبي حسيني، در حوزه‌هاي نستعليق و ثلث فعال هستند و صلاحيت اعلام نظر درباره شكسته‌نويسي را ندارند. وي همچنين از فضاي حزبي و باندبازي در انجمن خوشنويسان به شدت انتقاد كرده و آن را دليل قطع همكاري خود دانسته است.
با اوج گرفتن انتقادها و اعتراضات به نشان درجه يك معاون هنري وزير ارشاد، مجلس قصد دارد و‌ارد عمل شود و به گفته نصرالله پژمان‌فر عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، قرار است نمايندگان گفت‌وگويي با معاون وزير داشته باشند و اگر متقاعد شدند درجه هنري او مورد تأييد خواهد بود اما اگر حسيني نتواند آنها را متقاعد كند، كميته تحقيق و تفحص مجلس در اين باره وارد عمل خواهد شد.
........................................................................................................
اكران گسترده «شيار 341» در كشورهاي چين، هنگ‌كنگ و تايوان
فيلم«شيار 143» نرگس آبيار همزمان با حضور در جشنواره چينگ دائو و طي تفاهمنامه‌‌اي در جمهوري چين (هنگ كنگ، تايوان و ماكائو) اكران گسترده مي‌شود.
محمدحسين قاسمي، تهيه‌كننده فيلم‌ آبيار با حضور در جشنواره چينگ دائو (جشنواره فيلم كشورهاي عضو پيمان شانگهاي)، تفاهمنامه‌ اكران گسترده «شيار143» در كشورهاي چين، هنگ كنگ، ماكائو و تايوان را با رئيس سازمان سينمايي چين امضا كرد. فيلم «شيار 143 »حضور موفقي در جشنواره‌هاي داخلي و خارجي داشت.
نرگس آبيار پس از آن، «نفس» را كارگرداني كرد كه علاوه بر حضورهاي گسترده و موفق جهاني، نماينده ايران در مراسم اسكار نيز بود.
........................................................................................................
نظر محمد بحراني
درباره كليپ «اومديم روسيه»
براي جام جهاني كليپي با نام «اومديم روسيه» پخش شد كه با استقبال خوبي هم مواجه شد.
فارس درباره جزئيات و شكل‌گيري اثر جديد «اومديم روسيه» با محمد بحراني صداپيشه جناب خان گفت و گويي انجام داده است. بحراني در اين باره مي‌گويد: دقيقاً زماني كه استارت اين كليپ را زديم، مصادف شد با حل شدن مشكل جناب خان در خندوانه و طي ايده‌اي كه داشتيم قرار شد تا اين عروسك هم به جمع دو نفره ما اضافه شود و با تأييد تهيه كننده خندوانه حضور جناب خان هم در اين كليپ قطعي شد. فرم موسيقايي اينطور ايجاب مي‌كرد تا از تهران و فضاي عمومي شروع كنيم و در ادامه به بوشهر برسيم و با جشن و پايكوبي آن را به پايان برسانيم. معتقدم براي جشني كه در نظر داشتيم، انتخاب سازهاي جنوبي ني انبان و ضرب و تمپو شايد بهترين انتخاب بود.
اين صداپيشه و بازيگر مي‌افزايد: من و امير دوست داشتيم كه حتماً بخش‌هايي را از فوتبال بانوان‌مان در اين كليپ داشته باشيم چراكه معتقديم ورزش جنسيتي نيست و هم براي زنان است و هم مردان. به همين خاطر چند صحنه از گل زدن و قهرماني اين عزيزان را در كليپ آورديم. حتي بچه‌هاي تيم ملي فوتسال لطف كردند و روزي كه داشتيم كليپ را ضبط مي‌كرديم پيش ما آمده و ما را همراهي كردند.
او اضافه مي‌كند: ما ديگر خط قرمزهاي تلويزيون را مي‌دانيم و با آنها آشنا هستيم. اما خب يك جاهايي براي خودمان مبهم است، اما آنچه ضبط و تدوين كرديم را براي پخش در شبكه نسيم فرستاديم و همان هم پخش شد و هيچ جرح و تعديلي هم نداشتيم و به خاطر اينكه جنبه حماسي بودن به كار دهيم از گروه كر استفاده كرديم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار