کد خبر: 912624
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
تحليل دكتر ذوالفقارنسب از بازي ايران مقابل مراكش در گفت و گو با «جوان»
پيروزي تيم ملي فوتبال ايران مقابل مراكش در چارچوب رقابت‌هاي جام جهاني فوتبال در روسيه، با واكنش‌ چهره‌هاي سياسي و ورزشي همراه شده است...

پيروزي تيم ملي فوتبال ايران مقابل مراكش در چارچوب رقابت‌هاي جام جهاني فوتبال در روسيه، با واكنش‌ چهره‌هاي سياسي و ورزشي همراه شده است. بعد از سوت آغاز بازي به قضاوت داور تركيه‌اي كمتر كسي انتظار برد تيم ملي كشورمان را داشت اما اين اتفاق مهم رخ داد تا ايران در تاريخ جام جهاني شگفتي‌ساز شود و دومين برد را كسب كند.
به اعتقاد بسياري از كارشناسان شاگردان کرش در اين بازي بسيار باانگيزه و قدرتمندتر از گذشته ظاهر شدند. جنگندگي وصف برانگيز اميد ابراهيمي، روزبه چشمي و وحيد اميري به‌همراه عملكرد خوب بيرانوند در اين بازي بسيار چشمگير بود.
دكتر بيژن ذوالفقارنسب، كارشناس مسائل فوتبالي درباره عملكرد تيم ملي ايران مقابل مراكش در گفت‌و‌گو با «جوان» گفت: بازي بسيار خوب و زيبايي را شاهد بوديم. هر چند مراكشي‌ها در 20 دقيقه ابتدايي نيمه نخست خيلي خوب ظاهر شدند اما عملكرد خوب بيراوند سد محكمي برابر حملات آنها بود. ناگفته نماند نبايد از بازي خوب اميد ابراهيمي هم به سادگي گذشت. دوندگي بالاي وحيد اميري در اين بازي هم مدافعان مراكش را خيلي آزار داد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا تيم ملي ايران مي‌تواند برابر اسپانيا يا پرتغال هم موفق شود، گفت: به نظر من ساختار فني تيم‌ها با يكديگر بسيار متفاوت است. مراكش در بازي با ايران يك اشتباه فاحش داشت و آن فاصله افتادن بين دفاع و حمله است. همان باعث به ثمر رسيدن گل شد. بعد از فشارهاي ابتدايي نيمه اول كه طبيعي هم است، شاگردان کرش رفته رفته بر بازي مسلط شدند و توانستند خود را به محوطه جريمه حريف نزديك كنند. از دقيقه ۳۰ به بعد تقريباً تيم ملي ما بازي پاياپايي با مراكش داشت و برتري نسبي براي دو تيم بود. در نيمه دوم وقتي رفته رفته فشار تيم ما بر مراكش غلبه كرد، چند موقعيت مهم براي تيم ما به‌وجود آمد كه سردار آزمون يكي از آنها را به هدر داد و نتوانست توپ را درون دروازه مراكش جاي دهد. در كل من مراكش را تيم بسيار خوبي ديدم، آنها در حملات بسيار هدفمند حركت مي‌كردند اما فشار ايران باعث شد فاصله بين خط دفاع و حمله زياد شود و همين اشتباه منجر به گل شد، قطعا اسپانيا و پرتغال با توجه ساختار و حرفه‌اي بودن بازيكنانش مرتكب اين اشتباه نمي‌شوند. بازيكنان اسپانيا و پرتغال در حال حاضر نسبت به مراكش در سطح بالايي در ليگ‌هاي حرفه‌اي دنيا توپ مي‌زنند و با هم قابل قياس نيستند.
ذوالفقارنسب درباره اينكه چه كسي بهترين بازيكن بازي بود، گفت: معتقدم كه همه بازيكنان به جز يكي دو نفر عالي كار كردند. البته اين را مربي تيم بايد نظر نهايي و بدهد اما من عملكرد بيرانوند را در درون دروازه بسيار مثبت ارزيابي مي‌كنم و اين مي‌تواند براي بازي‌هاي آينده ما بسيار خوب باشد. در نيمه اول بيرانوند دو بار موقعيت صددرصد را از حريف مراكشي گرفت و نگذاشت تبديل به گل شوند.
كارشناس فوتبال درباره تعويض‌هاي کرش دراين بازي گفت: تعويض‌ها خيلي خوب و به موقع انجام شد. اينكه گفته مي‌شود کرش بايد سردار آزمون را در نيمه دوم تعويض مي‌كرد معتقدم كه كار درستي نبود. به‌نظرم بهترين كار را کرش انجام داد. در سطح جام جهاني همه بازيكنان به نوعي تحت فشار هستند و حريف با توجه به آناليزي كه روي تك تك بازيكنان انجام داده طبيعي است كه نگذارد بازيكني مثل آزمون كار خاصي انجام دهد. معمولا در اين موارد کرش بهتر از هر كسي ديگر از بازيكنان شناخت دارد و اگر در آن لحظه بازيكني بهتر از آزمون بود، تعويض مي‌كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار