کد خبر: 912581
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
در ایام عید سعید فطر، خط حزب‌الله توصیه‌های یک‌ساله‌ رهبر انقلاب خطاب به مسئولان نظام را منتشر کرد.

جوان آنلاین: رهبر معظم انقلاب اسلامی  در یکسال گذشته توصیه‌های مهمی درباره موضوعات مهم به مسئولان نظام بیان کردند که خط حزب‌الله در ایام عید سعید فطر اقدام به انتشار این توصیه‌ها با عنوان "ای نشسته صف اول" به شرح زیر کرد: 
ای نشسته صف اول!

در طول یک سال گذشته، رهبر انقلاب در دیدارهای مختلف، توصیه‌ها و مطالبات مختلفی را از مسئولین نظام، مخصوصا دولتمردان سابق و حاضر داشته‌اند. توصیه‌هایی که بی‌شک اگر به آنها توجه شده و به مرحله‌ی اجرا در می‌آمد، این روزها شاهد وضعیت معیشتی و اقتصادی بهتری نسبت به قبل بودیم. این روزها که مصادف است با فرا رسیدن عید سعید فطر و بار دیگر، اکثر مسئولین نظام، در نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب حاضر خواهند شد، بازخوانی این توصیه‌ها و مطالبات، خالی از لطف نیست.
۱. پرچمدار حقوق عمومی باشید
قوه‌ی قضائیه باید پرچمدار حقوق عمومی در جامعه شود و در هر زمینه‌ای که لازم بود، از حقوق مردم با قدرت دفاع، و با متخلفان و قانون‌شکنان مقابله کند... احیا و استیفای حقوق عامه و حمایت از آزادی‌های مشروع مردم از وظایف مهم قوه‌ی قضائیه است.(۱۳۹۶/۰۴/۱۲)
۲. در برابر موضوعات بین‌المللی موضع قاطعانه داشته باشید
قوه‌ی قضائیه باید در موضوعاتی همچون تحریم‌ها، مصادره‌های آمریکایی‌ها، تروریسم و یا حمایت از شخصیت‌های مظلوم دنیا همچون شیخ زکزاکی و یا حمایت از مسلمانان میانمار و کشمیر، از جایگاه حقوقی وارد شود و نظر حمایتی و یا مخالفت خود را قاطعانه اعلام کند تا در دنیا منعکس شود.(۱۳۹۶/۰۴/۱۲)
۳. مشکلات کشور را بشناسید و بر روی یکایک آنها متمرکز شوید
هر سه قوّه مشکلات کشور را بشناسند و روی یکایک مشکلات متمرکز بشوند... بنده چندین جلسه تشکیل داده‌ام برای آسیب‌های اجتماعی؛ الان حدود دو سال یا دوسال‌ونیم است که هر چند وقت یک بار، ما اینجا یک جلسه برای آسیب‌های اجتماعی با مسئولین اساسی و درجه‌ی یک کشور... تشکیل می‌دهیم... آنجاها من گفته‌ام به آقایان؛ بایستی هرکدام از اینها را تقسیم کار کنند.(۱۳۹۶/۱۰/۱۹)
۴. مسئولین کشور با همدیگر متحد باشند
مسئولین کشور همه با هم باشند... وقتی‌که شما می‌بینید دشمن دارد تهدید می‌کند شما را... و مشکلاتی به‌وجود می‌آورند با کارهایی که کرده‌اند در داخل کشور، بایستی همه با همدیگر همدست باشند، همه کنار هم بایستند... همه با هم همکاری کنند، تلاش کنند، هم‌افزایی کنند، یکدیگر را تحلیل نبرند.(۱۳۹۶/۱۰/۱۹)
۵. مراقب پیاده‌سازی فرهنگ غربی در کشور باشید
من شنیدم لایحه‌ای را دارند تنظیم می‌کنند برای همین مسائل خانواده و اِعمال خشونت علیه زنان؛ هم مسئولین دولتی، هم مسئولین مجلس، مراقب باشند که باز همان فرهنگ غربی را نخواهند اینجا پیاده کنند... از غرب نبایستی تعلیم گرفته بشود؛ از منطق عقلانی خود ما، از فکر اسلامی خود ما بایستی فهمیده بشود و دانسته بشود.(۱۳۹۶/۱۲/۱۷)
۶. روحیه دهه ۶۰ را فراموش نکنید
خیلی از شماها از اوایل انقلاب در میدان فعالیت‌های انقلابی بوده‌اید، یعنی دهه‌ی ۶۰ را به خوبی درک کرده‌اید. [آیا] یادتان هست احساسات خودتان در آن دهه را؟ یادتان هست رفتار خودتان در آن دهه را؟ یادتان هست بی‌اعتنایی به مال را که در آن دهه داشتید؟ اهتمام به خدمت را که در آن دهه داشتید؟ یادمان می‌رود؛ این اشکال کار است.(۱۳۹۷/۰۱/۲۰)

 

منبع:نشریه خط حزب الله

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار