کد خبر: 912531
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
مراسم قسامه كه براي تعيين سرنوشت زن جواني كه سه‌سال قبل به اتهام قتل شوهرش بازداشت شده بود، به دليل عدم معرفي تعداد مشخص از سوي اولياي‌دم بي‌نتيجه ماند.

به گزارش خبرنگار ما، دوم ‌فروردين‌‌‌سال  ؟؟؟‌، مأموران پليس يافت‌آباد از قتل مرد جواني در منزلش باخبر و راهي محل شدند. جسد متعلق به شايان 34‌ساله بود كه در جريان درگيري با همسرش بر اثر ضربه چاقو به سينه‌اش كشته شده بود. بعد از انتقال جسد به پزشكي قانوني، همسر مقتول كه در محل حضور داشت بازداشت و به پليس آگاهي منتقل شد. آن زن در بازجويي‌ها جرمش را انكار كرد و با ادعاي فرضيه خودكشي در توضيح به مأموران گفت: «‌من و شايان پسرخاله و دخترخاله بوديم و 10سالي از زندگي مشترك ما مي‌گذشت. در اين مدت صاحب فرزند نشده بوديم و همين باعث اختلاف بين من و خانواده شايان بود. شايان رنگ‌كار بود، اما درآمد زيادي نداشت به همين خاطر با كار خياطي كمك خرج زندگي بودم.‌» متهم در خصوص روز حادثه گفت: «ايام نوروز قرار بود براي شركت در جشن عروسي يكي از بستگانم به شهرستان برويم. شايان اول راضي شد، اما بعد بهانه گرفت و گفت همراهم نمي‌آيد. حرفي نزدم. او به سريال جومونگ علاقه داشت به همين خاطر شب حادثه دي‌وي‌دي آن را گرفته بود و تا سحر پاي تلويزيون سريال جومونگ را تماشا ‌كرد. صبح آن روز گفت نظرش عوض شده و قرار شد با هم به شهرستان برويم. در حال بستن چمدان بودم كه خواهرش زنگ زد و گفت مي‌خواهد همراه خانواده‌اش به خانه ما بيايند. شايان عصباني شد و از من خواست به آنها زنگ بزنم و قبول نكردم. خانواده شايان رابطه خوبي با من نداشتند به همين دليل خواستم خودش زنگ بزند، اما اصرار كرد تا اينكه گوشي را برداشتم و با خواهرش تماس گرفتم. شايان از رفتارم عصباني شد و لگدي به گوشي تلفن زد و گوشي روي زمين افتاد. همين باعث درگيري شد و در آن درگيري شوهرم يكباره به آشپزخانه رفت و چاقويي برداشت. وقتي از آشپزخانه بيرون آمد، مي‌خواستم چاقو را از دستش بگيرم كه ديدم تيغه چاقو به بدنش برخورد كرده‌است.»

با انكارهاي متهم اما بنا به شواهد و قرائن موجود، وي روانه زندان شد و پرونده بعد از صدور كيفرخواست به شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. در اولين جلسه رسيدگي به پرونده متهم بنا به گواهي پزشكي قانوني كه ادعاي متهم مبني بر خودكشي را رد كرده بود به قصاص محكوم شد. اين حكم با اعتراض وكيل متهم در ديوان عالي كشور نقض و پرونده بار ديگر به همان شعبه ارجاع داده شد. اين بار هيئت قضايي حكم به برگزاري مراسم قسامه دادند.

به اين ترتيب پرونده صبح ديروز روي ميز هيئت قضايي همان شعبه به رياست قاضي عبداللهي قرار گرفت. جلسه كه با حضور 20 نفر از بستگان نسبي اولياي‌دم تشكيل شد، افراد حاضر بعد از توضيحات رياست دادگاه يك به يك در جايگاه حاضر شدند و قسم خوردند زن جوان قاتل شوهرش است، اما از آنجائيكه مراسم مي‌بايستي با حضور 50‌نفر از بستگان نسبي اولياي‌دم برگزار مي‌شد رياست دادگاه از اولياي‌دم خواست تا مراسم قسامه را به متهم واگذار كنند اما آنها قبول نكردند.

در پايان هيئت قضايي وارد شور شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار