کد خبر: 912458
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
کارلوس گوسن، مدیرعامل شرکت رنو گفت، این شرکت خودروسازی علیرغم تحریم های آمریکا در ایران می ماند و در عین حال اقداماتی را برای اجتناب از ریسک مجازات های آمریکا به دلیل نقض تحریم ها اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارلوس گوسن، مدیرعامل شرکت رنو در نشست سالانه سهامداران رنو در پاریس اظهار داشت: «ما آن (بازار ایران) را رها نخواهیم کرد، حتی اگر مجبور شویم حجم فعالیت هایمان را به شکل قابل توجهی کاهش دهیم... زمانی که بازار (ایران) دوباره باز شود، این واقعیت که ما (در دوران تحریم ها) در این بازار باقی مانده ایم به ما مزیت خواهد بخشید.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماه می ضمن اعلام خروج از برجام، تحریم های جدیدی را علیه ایران به امضا رساند. این تحریم ها بدان معناست که شرکت های خارجی طرف همکاری با ایران در معرض جریمه های دولت آمریکا قرار خواهند گرفت.

شرکت پژوسیتروئن، رقیب فرانسوی شرکت رنو پیشتر اعلام کرده بود که در تبعیت از تحریم های آمریکا از بازار ایران خارج می شود. مدیرعامل شرکت رنو که شرکتش سال گذشته 160 خودرو از مجموع 3.76 میلیون خودروی فروخته شده در بازار ایران را به خود اختصاص داده گفت: «ما در آیران آینده داریم.»

«اما ما قصد نداریم به منافع رنو آسیب بزنیم. ما به دقت اوضاع را رصد خواهیم کرد تا اطمینان یابیم که حضورمان در ایران، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم موجب تحریک اقدامات تلافی جویانه از سوی مقامات آمریکایی نمی شود.»

گوسن همچنین گفت، یک گروه کاری در این زمینه «در حال تعامل مستقیم با دولت آمریکاست تا فهمد که چه کاری می توان انجام داد و چه کاری نمی توان.»

شرکت رنو از زمان خروج از بازار آمریکا در دهه 1980 میلادی در بازار این کشور فروشی نداشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار