کد خبر: 912424
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برخی مسوولان پایتخت‌نشین گمان می‌کنند شهرستانی‌ها کندذهن هستند، گفت: ۴۰۰ کیلومتر آزادراه در استان در حال اجرا بوده که هر کدام از آنها مشارکتی است و باید مدیرکل جدید به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

محمدصادق پورمهدی  در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: نقش وزارتخانه راه و شهرسازی با وجود  ساختارها و شرایط جامعه از نظر اعتبارات بسیار مهم و اثرگذار بوده و در پروژه‌های کلیدی بسیار مهم است.

نباید سرمان را به مسائل روزمره گرم کرد

وی، با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه نیاز به زیرساخت است، تصریح کرد: یکی از راه‌های توسعه، سرمایه‌گذاری روی مسائل حمل و نقل است و نباید سرمان را به مسائل روزمره گرم کرده و از این امر غافل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود:  ۴۰۰ کیلومتر آزادراه در استان در حال اجرا بوده که هر کدام از آنها مشارکتی است و باید مدیرکل جدید به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: از مدیرکل جدید درخواست می‌کنیم به ماموریت اصلی توجه کرده و اتمام راه‌آهن میانه - تبریز و احداث آزادراه‌های استان را در اولویت کاری خود قرار دهد و زیاد در مسائل روزمره‌ گیر نکند.

پورمهدی با اشاره به اینکه رسالت اصلی در حوزه بازآفرینی شهری به عهده وزارت راه و شهرسازی است که مدیرکل جدید باید این موضوع را نیز در اولویت دیگر کاری خود قرار دهد، افزود: برای حل معضل حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده باید تمام دستگاه‌ها ذی‌ربط در کنار اداره‌کل راه و شهرسازی باشند.

وضعیت حاشیه‌نشینی تبریز نگران‌کننده‌ است

وی ادامه داد: تبریز در بحث حاشیه‌نشینی وضعیت نگرانی دارد و با اینکه کارهای زیادی انجام شده ولی اگر یک حادثه اتفاق بیافتد، خسارت جبران‌ناپذیری به استان وارد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سبقه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان بیان کرد: آقای سلطانی از نیروهای داخلی وزارتخانه راه و شهرسازی بوده و جزو ایثارگران و فرزند شهید است و دید وسیعی نسبت به راه و شهرسازی دارد.

وی با بیان اینکه راه و شهرسازی وظیفه اصلی ساماندهی حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده را دارد، تصریح کرد: شهرداری دستگاه تخصصی نیست که بتواند مسائل شهری را تخصصی جلو ببرد؛ از این‌رو باید به آنها راه را نشان دهیم تا از این طریق تخلف شهری صورت نگیرد.

به جای تفویض اختیارات تمرکزگرایی شده است 

پورمهدی با گلایه از برخی از مسوولان پایتخت در زمینه مقاومت به تمرکززدایی، بیان داشت: به جای تفویض اختیارات تمرکزگرایی شده است و برخی از مسوولان پایتخت‌نشین گمان می‌کنند افرادی که در شهرستان‌ها هستند، کندذهن بوده و نمی‌توانند تصمیم درستی بگیرند.

وی ادامه داد: استان آذربایجان‌شرقی از نظر مهندسی بسیار قوی بوده و دانشگاه‌های مرجع در این زمینه دارد به طوریکه بیش از ۳۰ هزار نفر عضو نظام مهندسی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید به تقویت نظام مهندسی ابراز کرد: باید وزارتخانه روی این موضوع وقت بگذارد که جزو یکی از درخواست‌های ما از وزارتخانه است.

وی متذکر شد: پخش قیر، آسفالت و مصالح سازه‌ای نیز از جمله موضوعات قابل توجه است.

پورمهدی در پایان خاطرنشان کرد: از مسوولان رده بالای کشوری خواهشمندیم از مدیران استانی در خود استان استفاده شود و ما نیز نباید اجازه دهیم نیروهای بومی به شهرهای دیگر بروند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر