کد خبر: 912420
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
رییس اداره استعداد های درخشان آذربایجان غربی خبر داد:
رییس اداره استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان آذربایجان غربی گفت: انتخاب دانش آموزان پایه هفتم در مدارس استعدادهای درخشان بدون آزمون های پیشرفت تحصیلی و صرفا بر اساس سنجش استعداد، هوش و خلاقیت داوطلبان انجام خواهد شد.

شهروز الهوردی زاده افزود: به اطلاع دانش آموزان داوطلب تحصیل در پایه هفتم دبیرستان های استعداد های درخشان و اولیا آن ها می رسانم که تاریخ ثبت نام از تاریخ 19 لغایت 24 خرداد ماه می باشد.

وی با اشاره به این که سنجش استعداد، هوش و خلاقیت دانش آموزات داوطلب همزمان با سراسر کشور در تاریخ 5 مرداد ماه انجام می شود، اظهار داشت: اسامی پذیرفته شدگان نیز در نیمه دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

رییس اداره استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان آذربایجان غربی گفت: برای موفقیت در این فرایند نیازی به مطالعه منابع درسی یا غیر درسی و یا شرکت در کلاس های تقویتی و موسسات آمادگی آزمون نیست و خانواده ها از هزینه کردن در این مسیر اجتناب نمایند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه پذیرفته شدگان قبلا در مدارس غیر دولتی ثبت نام کرده باشند در فرایند انتقال آن ها به مدارس استعداد های درخشان هزینه ای به خانواده ها تحمیل نخواهد شد.

الهوردی زاده با اشاره به اینکه در 8 شهرستان استان مدارس تیزهوشان دایر می باشد، اضافه کرد: تعداد پذیرش در مدارس استعداد های درخشان استان بر اساس جمعیت دانش آموزی شهرستان ها 2.3 درصد است که 1.5 درصد مربوط به دوره اول متوسطه و 8 درصد مربوط به دوره دوم می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر