کد خبر: 912327
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
رژیم سعودی با جذب و به خدمت گرفتن افراد زیادی در فضای مجازی آنها را در راستای جنگ روانی و تبلیغاتی علیه ملت یمن و ارتش و کمیته‌های مردمی فعال کرده است که در راس آنها سعود القحطانی مشاور دربار سعودی قرار دارد.
 

جوان آنلاین: مهمترین تحول امروز منطقه غرب آسیا، تجاوزات گسترده هوایی، زمینی و دریایی ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش به بندر استراتژیک و مهم الحدیده یمن  است.

با وجود هشدارهای مجامع جهانی و حقوق بشری درباره پیامدهای فاجعه‌بار تجاوزات رژیم سعودی و متحدانش به بندر الحدیده و احتمال بروز فاجعه انسانی،  رسانه‌های سعودی و همقطارانشان همگام با مقامات کشورهای متجاوز ادعا می‌کنند که هدفشان از سیطره بر بندر  الحدیده، نجات مردم یمن است.

شبکه الجزیره در خبری به نقل از نیویورک تایمز از هشدار درباره بروز فاجعه در یمن خبر داده و گزارش داد عدم دخالت  دولت ترامپ برای متوقف کردن همپیمانانش در شبه جزیره عربی، یمن را به سمت بدبختی بیشتر از طریق تهاجم به بندر الحدیده سوق خواهد داد.

از سوی دیگر در فضای مجازی، رژیم سعودی با ایجاد صفحات جعلی فراوان به خبرسازی و خبرپراکنی و جنگ روانی علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در راستای تضعیف روحیه آنها می‌پردازد.

کاربران سعودی و  اماراتی با  ایجاد هشتگ‌های دروغین از جمله هشتگ #تحریر_الحدیده(آزادی الحدیده) برای منحرف کردن افکارعمومی در خصوص عملیات تجاوزکارانه برای اشغال الحدیده تلاش می‌کنند و به دروغ مدعی می‌شوند که این  بندر سقوط کرده در حالی که واقعیت در میدان نبرد چیز دیگری است و به گفته مسئولان انصارالله، این شهر در کنترل کامل ارتش و کمیته‌های مردمی است.

حامیان مردم یمن با هشتگ #الحدیدة_مقبرة_السعودیین(الحدیده گورستان سعودی‌ها) به طور گسترده از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در برابر متجاوزان سعودی و مزدورانشان حمایت می‌کنند.

کاربری به نام سامح عسکر نوشته است سعودی و امارات تهاجم به شهر الحدیده یمن را برای آزادی آن از حکومت صنعاء اعلام کرده‌اند، این چهارمین اعلام آنها از چند ماه پیش است و هیچ حادثه‌ای رخ نداده، جنگ روانی و رسانه‌ای(متجاوزان) تاثیری بر یمنی‌ها ندارد، می‌توان این تجاوز را گورستان جدیدی برای نظامیان متجاوز پس از گورستان‌های نهم، صرواح و میدی توصیف کرد.

کاربری که صفحه‌ای با عکس عهد التمیمی دختر اسیر فلسطینی ایجاد کرده است و خطاب به متجاوزان سعودی نوشت ما کاملا یقین داریم که یمن گورستان متجاوزان و هر کس که حامی آنها باشد حتی با قلبش، و مزدوران آنها خواهد بود، از خشم و کینه خود بمیرید، زیرا ما به پیروزی ایمان داریم، پیروزی فقط به صبر نیاز دارد، شما رویاپردازی می‌کنید و این رویاهایتان، گزافه‌گویی و پوچ است و به زودی پشیمان خواهید شد که دیگر این پشیمانی سودی به حال شما نخواهد داشت.

کاربر دیگری نوشته است تهاجم ائتلاف سعودی آمریکایی و مزدورانشان تا کنون هیچ نتیجه‌ای نداشته و در جا می‌زند، و انصارالله توانسته است یک کشتی جنگی را منهدم کنند.

یک استاد عمانی نوشته است: هنگامی که با یک گروه مومن مدافع صبوری روبرو هستیم که با گروهی متجاوز مقابله می‌کند، آنگاه تعداد و تسلیحات از اعتبار و  ارزش می‌افتد و مومنان را می‌بینی که از قدرت معنوی برخوردارند که یکی از آنها با 10 نفر از دشمنان برابری می‌کنند و یک قدرت غیبی از آنها حمایت می‌کند و بر آنها آرامش و ثبات قدم و بر دشمنانشان رعب و وحشت نازل می‌کنند، همانطور که خداوند در قرآن فرموده است مومنان را پیروز خواهد کرد.

کاربر دیگری در حمایت از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نوشته است: خدایا کمکشان کن.

کاربر دیگری به تاریخ سیاه و خونین آل سعود اشاره و درباره تجاوزگری این رژیم به ملت مظلوم یمن نوشته است: تاریخ سیاه و خونین آل سعود در گذشته را هم اکنون همه می‌بینند، آنچه اکنون رخ می‌دهد، در ژن‌های آنها و از اجدانشان به ارث رسیده، کشتار سیاست آنها در هر دورانی بوده است، تا شما(افکارعمومی) بدانید که آنچه امروز سعودی‌ها در یمن مرتکب می‌شوند، تکمیل برنامه قدیمی است که پایه‌هایش را انگلیس بنا گذاشت و  امروز آمریکا تکمیل می‌کند.

کاربری با نام مارتین نوشته است  دولت صنعا و ملت یمن و ارتش و کمیته‌های مردمی باید گام‌های بزرگی در الحدیده بردارند و از آن عقب نشینی نکنند و راه را به روی کشتیرانی بین المللی در باب المندب ببندند و تمام کشتی‌های متجاوزان را هدف قرار داده و عمق عربستان و ابوظبی را با موشک درهم بکوبند و گام‌های کوبنده بردارند چرا که این حقی مشروع برای دفاع از خویش و سرزمین و ناموس است.

حجم سنگین جنگ روانی در جبهه متجاوزان سعودی اماراتی و مزدورانشان:

رژیم سعودی با جذب و به خدمت گرفتن افراد زیادی در فضای مجازی آنها را در راستای جنگ روانی و تبلیغاتی علیه ملت یمن و ارتش و کمیته‌های مردمی فعال کرده است که در راس آنها سعود القحطانی مشاور دربار سعودی و دستیار شخص بن سلمان است که به چاپلوسی و اظهارات غلوآمیز درباره ولیعهد سعودی شهره است.

القحطانی در یک اظهارات متملقانه مدعی شد اگر انس و جن دور هم جمع شوند تا پادشاه ما و ولیعهدش را از امری که به نفع کشورمان و حمایت از مرزهایمان است، بازدارند، هرگز قادر به آن نخواهند بود، چرا که آنها(سلمان و پسرش) سربازانی دارند که مرگ را دوست دارند...

ادعای اینکه شاه سعودی و ولیعهدش سربازانی در خدمت دارند که از مرگ نمی‌ترسند بیشتر به یک طنز شبیه است چرا که اگر نظامیان سعودی شجاع و مرد جنگ بودند، آل سعود مجبور نبود با هزینه کردن میلیاردها دلار ارتش‌های اجاره‌ای و مزدور را از نقاط مختلف جهان به مرزهای خود بیاورد تا از تاج و تختشان دفاع کنند و در این زمینه دروغ بزرگ به خطر افتادن امنیت حرمین شریفین را برای فریب افکارعمومی مطرح می‌کنند، حتی نظامیان مزدوری که از کشورهای مختلف از جمله سودان در مقابل پرداخت دلار به خدمت گرفته‌اند کاری در برابر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از پیش نبرده و تلفات سنگینی هم متحمل شده‌اند.

کاربری در پاسخ به اظهارات مشاور بن سلمان گفته است: ای کسانی که برای اربابتان ترامپ قربانی می‌کنید، زندگی شما عبارت از خوردن و شراب خوردن و ویرانگری و کشتار، شما از علم و تمدن و فرهنگ بهره‌ای نبرده‌اید... من مطمئن هستم که تو(ای مشاور بن سلمان)، می‌خندی، پادشاه شما چنان به ترامپ خدمت و نوکری او را می‌کند که ابولهب چنین کاری انجام نداده بود.

این کاربر در ادامه خطاب به مشاور دربار سعودی گفته است: بالاتر از همه اینها، به خدا دنیا به شما می‌خندد، امت به جهل شما می‌خندد، ایران حداقل از مسائل عربی دفاع می‌کند در حالی که سعودی از مسائل صهیونیستی و آمریکایی دفاع می‌کند.

این کاربر نوشت: شما در پشت سر آمریکا مخفی می‌شوید و ایران را تهدید می‌کنید ههههههه گاوهای شیرده(عنوانی که ترامپ درباره رژیم‌های پولدار و مزدور عرب حاشیه خلیج فارس به کار برده است)

جنگ روانی عربستان به صفحات اعضای انصارالله کشیده شده است

عربستان و متحدانش که در صحنه نبرد میدانی با وجود بهره‌مندی از نیروی قدرتمند هوایی و تسلیحات بسیار پیشرفته اهدایی آمریکا و اروپا و حمایت‌‌های لجستیکی گسترده آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از سه سال است در باتلاق یمن گرفتار شده است، برای جنگ اشغال الحدیده به جنگ روانی گسترده دست زده است.

متجاوزان در این زمینه رادیویی را برای تاثیرگذاری منفی بر روحیه مردم الحدیده راه  اندازی کرده‌اند تا با پخش خبرها و گزارش‌های ساختگی و دروغین روحیه آنها را پایین بیاورند، آنها ادعا می‌کنند که الحدیده آزاد می‌شود.

یکی از اقدامات سعودی‌ها و متحدانشان در فضای مجازی، ایجاد صفحات دروغین به نام اعضای انصارالله است.

در این زمینه حمید رزق از اعضای انصارالله از ایجاد صفحه جعلی به نام وی در فضای مجازی از سوی متجاوزان سعودی و اماراتی خبر داده است.

حمید رزق در صفحه خود گفته است : همانطور که یادآوری کردم، مگس‌های سایبری(مزدوران بن سلمان در فضای مجازی)خبرسازی و شایعه‌پراکنی را برای جبران شکست کوبنده و سنگینشان در میدان نبرد آغاز خواهند کرد، تصویر زیر مربوط به حساب جعلی و ساختگی است که هیچ ارتباطی با من ندارد و تمام آنچه در آن آمده، صحت ندارد.

سعودی‌ها در این صفحه جعلی به نام رزق خبر دروغی را به این شکل نوشته‌اند: سید عبدالملک بدرالدین به رزمندگان شجاع ارتش و کمیته‌های مردمی  دستور عقب‌نشینی تاکتیکی از الحدیده را برای اجتناب از جنگ در ماه پرفضیلت صادر کرده و ما در زمان مناسب به الحدیده بازخواهیم گشت.

سعودی‌ها در خبری دروغ مدعی شده‌اند که «شمار زیادی از افسران حوثی تروریست از الحدیده در پی حمله هوایی ائتلاف فرار کرده‌اند.»

ادعای سفیر سعودی در آمریکا

به گزارش تسنیم، خالد بن سلمان سفیر رژیم سعودی در واشنگتن مدعی شده است که عملیات ائتلاف برای آزادی الحدیده ادامه حمایت پادشاهی سعودی و کشورهای ائتلاف از ملت برادر یمن و یاری رساندن به اراده آزاد آنها در مقابل شبه نظامیان هرج و مرج طلب و ویرانگر مورد حمایت ایران است.

جمال خاشقچی یک تحلیلگر سعودی مدعی شده است دو شهر هستند که اگر آزاد شوند،‌صنعاء را در برابر خود بدون جنگ، تسلیم شده خواهی یافت، الحدیده و تعز، این مطلب را دو سال پیش از رئیس جمهور هادی(عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی فراری ساکن کاخ‌های ملک سلمان)

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار