کد خبر: 912314
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی اعلام کرد: در پی ممنوع شدن صادرات دام زنده سبک از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت گوشت گوسفند طی روز‌های گذشته ۵ هزار تومان کاهش یافت و این ارزانی استمرار خواهد داشت.
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی اعلام کرد: در پی ممنوع شدن صادرات دام زنده سبک از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت گوشت گوسفند طی روز‌های گذشته ۵ هزار تومان کاهش یافت و این ارزانی استمرار خواهد داشت.
بازار گوشت قرمز طی ماه‌های گذشته با نوسانات متعددی مواجه شد و قیمت آن رو به افزایش بوده است؛ به‌گونه‌ای که هر کیلوگرم گوشت قرمز بسته‌بندی شده گوسفندی به حدود ۷۰ هزار تومان هم در بازار رسید که مدیرکل دفتر تأمین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد‌کشاورزی در‌این‌باره به ایسنا گفته که هیچ مشکلی برای تأمین گوشت قرمز در بازار وجود ندارد و قیمت محصولاتی مانند گوشت قرمز که جزو کالا‌های گروه یک هستند در کارگروه تنظیم بازار تعیین می‌شود. از آنجا که قیمت کالا‌های مختلف نباید در سال جاری بیشتر از نرخ تورم افزایش پیدا کند و با توجه به اینکه نرخ جدیدی برای گوشت قرمز به تصویب نرسیده است، اگر بازار شاهد قیمت‌های جدیدی باشد، تخلف صورت گرفته و دستگاه‌های نظارتی باید با آن برخورد کنند.
بصیری به این موضوع نیز اشاره کرد که با اعلام ممنوعیت صادرات دام زنده سبک از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت کاهش قیمت در گوشت قرمز ایجاد شده و واردات گوشت قرمز گوسفندی و منجمد نیز عامل دیگری برای ارزانی این محصول پروتئینی بوده است.

واردات گوشت گرم و منجمد ادامه دارد

همچنین علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در‌این‌باره به ایسنا توضیح داد: از زمانی که وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابلاغیه خود جلوی صادرات دام زنده سبک را گرفت تا امروز، با کاهش حدود هزار تومانی قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی مواجه شده‌ایم و روز گذشته نیز جلسه‌ای با حضور همه مسئولان دولتی و بخش خصوصی در ستاد تنظیم بازار برگزار شد تا تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌های لازم برای تنظیم بازار گوشت قرمز اتخاذ شود.
وی افزود: یکی از برنامه‌های دولت برای کاهش قیمت، واردات گوشت گرم و منجمد گوسفندی است که همچنان ادامه دارد و با وضعیت و شرایط کنونی هیچ مشکلی در تأمین گوشت قرمز وجود ندارد؛ به‌گونه‌ای‌که هیچ کمبودی در بازار احساس نمی‌شود و به حالت اشباع این محصول پروتئینی رسیده‌ایم.

عرضه گوشت تازه گوسفندی کیلویی ۳۳ هزار تومان

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی ادامه داد: یکی دیگر از تصمیمات جلسه روز شنبه ستاد تنظیم بازار، ادامه عرضه گوشت گرم گوسفندی وارداتی با قیمت کیلویی ۳۳هزار تومان برای مصرف‌کنندگان است و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مغازه‌ها و عرضه‌کنندگان منتخب عرضه می‌شود.
ملکی گفت: قطعاً در آینده نزدیک شاهد ادامه کاهش قیمت و ارزانی گوشت قرمز خواهیم بود و هیچ مشکلی در تأمین این محصول پروتئینی نداریم؛ چراکه طی ماه‌های گذشته که با نوسان قیمت مواجه شدیم و مسئولان مختلف از اتحادیه‌های بخش خصوصی درخواست کردند تا راهکار‌های خود را برای ایجاد تعادل در بازار ارائه کنند که پیشنهاد کردیم جلوی صادرات دام زنده را بگیرند و در ادامه شاهد ابلاغ ممنوعیت در همین زمینه بودیم.

نان گران نمی‌شود

همچنین مقرر شده بود دولت برای قیمت نان، بعد از ماه رمضان تصمیم‌گیری کند که رئیس اتاق اصناف ایران از احتمال افزایش نیافتن قیمت نان خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد که دولت جبران عوامل مؤثر در قیمت نان را به افزایش نرخ آن ترجیح می‌دهد. علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران به ایسنا گفت: هنوز هیچ‌گونه تصمیم و برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان در هیئت دولت و دستگاه‌های تصمیم‌گیر وجود ندارد و پیش از این مقرر شده بود که تصمیم‌گیری در این زمینه به بعد از ماه رمضان موکول شود.
وی همچنین در پاسخ به این سؤال که با توجه به مصوبه اخیر دولت که نرخ فروش گندم به نانوایی‌ها و صنف و صنعت افزایش نیافته است، آیا دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان دارد یا آنکه می‌خواهد نرخ قوت غالب مردم ثابت بماند و افزایش هزینه واحد‌های صنفی تولیدکننده نان را از طریق دیگری مانند یارانه جبران کند؟ اینگونه پاسخ داد که یقیناً هزینه تولید نان فقط گندم نیست و عوامل دیگری مانند نرخ دستمزد، نرخ خدمات، حامل‌های انرژی در قیمت نهایی نان اثرگذار است. به نظر می‌رسد دولت مایل نیست قیمت این محصول استراتژیک افزایش یابد و تمایل بیشتری به جبران کردن قیمت عوامل مؤثر در افزایش قیمت نان دارد که البته از سوی اتاق اصناف ایران و اتحادیه‌های صنفی مربوط به نان، پیشنهاد‌های بسیاری در این زمینه به دولت داده شده است که باید منتظر آن بمانیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار