کد خبر: 912266
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
حمیدرضا فولادگر:
رئیس کمیسیون ویژه نظارت بر سیاست‌های کلی اصل 44 و حمایت از تولید ملی گفت: لوایحی مانند الحاق ایران به کنوانسیون تامین مالی تروریسم از سلسله اقداماتی است که دنیای سلطه برای تحت نظارت قرار دادن کشور‌ها طراحی کرده است.

حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری مستقل است گفت: در بحثی مثل برجام شاهد بودیم که جوانب بسیاری از موارد دیده نشد و برهمین مبنا مشکلات عدیده ای برای کشور پدید آمد لذا با توجه به تجربه بدست آمده از توافق برجام به نظر می رسد در زمینه پیوستن به fatf توجه ویژه ای باید صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه نمی شود که با برجام در مورد ایران اعمال محدودیت صورت گیرد و تحریم های یک جانبه اعمال شود و در کنار آن نیز از طریق کنوانسیون ها بر کشور فشار مضاعف وارد گردد تاکید کرد: شاهدیم که امریکا از توافق برجام خارج و فشار تحریم ها بر کشور وارد می شود ،لذا باید منتظر بمانیم و ببینیم اروپایی ها در این شرایط چه تصمیمی را خواهند گرفت و نمی توانیم بر اساس با یک وعده؛ محدودیت های آنها را بپذیریم.

فولادگر با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی مصوب کرده تا لایحه الحاق ایران به کنوانسیون تامین مالی تروریسم دوماه مسکوت بماند گفت: با این مصوبه اجازه می دهیم از فشار زمانی خارج شویم و ببینیم طرف اروپایی آیا حاضر است فارغ از اعمال نظرهای آمریکا روی توافقات خود پافشاری کند یا خیر. اگر در برجام اروپایی ها همکاری نکنند و محدودیت ها باقی بماند ایران نیز این کنوانسیون را نخواهد پذیرفت چون نمی توان سطحی و با احساس عمل کرد و باید با چشم باز در این زمینه تصمیم گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار