کد خبر: 912238
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
بسیج دانشجویی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران طی نامه‌ای به علی فروغی مدیر شبکه 3 سیما ضمن انتقاد از پرداختن برنامه تلویزیونی «ماه عسل» به مباحث غیرمرتبط نوشت: طرح مسئله آموزش‌های جنسی به کودکان با رویکرد خاص موجب نگرانی بوده و جای سوال است که چگونه فردی که در حوزه تربیت جنسی کودکان مشخصا به الگوهای غربی اشاره دارد از طریق رسانه ملی جمهوری اسلامی به چهره‌ای موجه و الهام‌بخش تبدیل می‌شود؟

جوان آنلاین: بسیج دانشجویی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران طی نامه‌ای به علی فروغی مدیر شبکه 3 سیما ضمن انتقاد از پرداختن برنامه تلویزیونی «ماه عسل» به مباحث غیرمرتبط نوشت: طرح مسئله آموزش‌های جنسی به کودکان با رویکرد خاص موجب نگرانی بوده و جای سوال است که چگونه فردی که در حوزه تربیت جنسی کودکان مشخصا به الگوهای غربی اشاره دارد از طریق رسانه ملی جمهوری اسلامی به چهره‌ای موجه و الهام‌بخش تبدیل می‌شود؟ در حالی که محتوای مورد نظر ایشان خلاف سیاست‌های کلی جامعه اسلامی است.

متن این نامه در ادامه آمده است:

« مسئولان صدا و سیما به هیچ وجه نباید اجازه دهند که غلط گیری و یا سست گویی در بیان مطالب راه پیدا کند

رهبر معظم انقلاب

جناب آقای علی فروغی؛ مدیر محترم شبکه سه سیما

سلام علیکم؛

پیرو یکی از قسمت های اخیر برنامه تلویزیونی «ماه عسل» ( در هشتم خرداد ماه 97)  که موجب شکل گیری شبهات، نگرانی‌ها و ترسی موهوم در افکار عمومی شده است، بیانات رهبری در راستای رسالت صدا و سیما در اذهان تکرار و مطالبه می‌شود.

تن دادن صدا و سیما به دعوت از افرادی که در صلاحیت تخصصی‌شان تردید وجود دارد، آن هم در حوزه پر اهمیتی چون سلامت، فاصله گرفتن این سازمان از رسالت انقلابی و حقیقت گویی آن تلقی می‌گردد.

ادعاهای بحث برانگیز و در مواردی متناقض مهمان برنامه در راستای آگاهی‌بخشی نسبت به بیماری‌های مقاربتی و تشویق به استفاده از واکسن HPV با سونامی خواندن شیوع این ویروس، از آنتن زنده پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی ماه مبارک رمضان، مصداق بارز تحریک احساسات عمومی به سمت و سویی نامطمئن است.

دعوت همگانی از مردم جهت تامین مالی یک پروژه پزشکی بیش از آنکه عملی خیرخواهانه محسوب شود، اقدامی رسانه‌ای جهت همراه کردن افکار عمومی به نظر می‌آید؛ چرا که تامین مالی پروژه های این‌چنینی از حوزه وظایف مردم و رسالت این برنامه خارج است.

از طرفی طرح مسئله آموزش‌های جنسی به کودکان با رویکرد خاص مهمان برنامه موجب نگرانی بوده و جای سوال است که چگونه فردی که در حوزه تربیت جنسی کودکان مشخصا به الگوهای غربی اشاره دارد از طریق رسانه ملی جمهوری اسلامی به چهره‌ای موجه و الهام‌بخش تبدیل می‌شود؟ در حالی که محتوای مورد نظر ایشان خلاف سیاست‌های کلی جامعه اسلامی است.

انتظار می‌رود در خصوص حضور افراد در برنامه های پربیننده دقت بیشتری به خرج برود و از دخالت و فشار نهادهای بیرونی که موجب مشکلات این‌چنینی می‌شود جلوگیری به عمل آید تا درآینده شاهد عملکرد صحیح و اطمینان‌بخش‌ رسانه ملی باشیم.

اکنون که این اتفاق با واکنش بخش عظیمی از جامعه مواجه شده است، از جنابعالی درخواست داریم که به کارشناسان دارای صلاحیت فرصت داده شود تا جهت پاسخ به شبهات به وجود آمده و نقد مواضع یکجانبه، از طریق همین رسانه به طرح نظرات کارشناسی خود بپردازند.»

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار