کد خبر: 912213
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
کاملا پیداست که غرب از کوره در رفته است. هر چه از بابت از دست دادن کنترل خود بر مغز میلیاردها انسان در چهارگوشه جهان بیشتر می ترسد، بیشتر پرخاشگرانه جیغ می کشد، لگد می اندازد و تصویر حماقت باری را از خود به نمایش می گذارد.

جوان آنلاین: هیچ چیز غم انگیزتر و یاس آورتر از  دروغگویی بدنام نیست که فریاد زنان، با دهان کف کرده از چپ و راست به انسان های معمولی توهین می کند و کسانی را که حقیقت را می گویند، ترور می کند.
این اواخر کاملا پیداست که غرب از کوره در رفته است.  هر چه از بابت از دست دادن کنترل خود بر مغز میلیاردها انسان در چهارگوشه جهان بیشتر می ترسد، بیشتر پرخاشگرانه جیغ می کشد، لگد می اندازد و تصویر حماقت باری را از خود به نمایش می گذارد.
حتی دیگر نیات خود را نیز پنهان نمی کند. نیاتی که مثل روزروشن هستند: از بین بردن تمامی مخالفان چه در روسیه، چین یا ایران یا در هر کشور میهن پرست و دارای ذهنیت مستقل دیگری. برای ساکت کردن رسانه هایی که از حقیقت سخن می گویند، نه حقیقتی که درلندن، واشنگتن، پاریس یا برلن تعریف می شود، بلکه حقیقتی که درمسکو، پکن، کاراکاس یا تهران از آن برداشت می شود، حقیقتی که صرفا درخدمت مردم است نه  حقیقتی جعلی، شبه حقیقت و به هم بافته شده برای حفظ برتری امپراتوری غرب.
هم اکنون مبالغ کلانی به  یورش تبلیغاتی مرگباری اختصاص داده شده که  منشا آن عمدتا درلندن و واشنگتن قرار دارد. میلیون ها پوند و دلار رسما و علنا به منظور «مقابله» با صداهای مردم روسی، چینی، عرب، ایرانی و آمریکای لاتینی تخصیص داده و هزینه شده؛ صداهایی که بالاخره دارد به گوش «دیگران» می رسد، یعنی به گوش ساکنان مستضعف تنها مانده «جهان جنوب»، ساکنان مستعمرات و نو مستعمرات، بردگان مدرنی که درکشورهای «گماشته» زندگی می کنند.
نقاب درحال فروافتادن و  چهره  قانقاریا زده تبلیغات غربی درحال افشا شدن است. ترسناک و خوف انگیز است، اما دست کم چیزی است که هست، برای همه تا آن را ببینند. بدون تعلیق بیشتر، بدون شگفتی و غافلگیری بیشتر. همه چیز به ناگهان باز و علنی می شود. ترسناک اما صادقانه است. این جهان ماست. اینجا جایی است که نشان می دهد  انسانیت ما تا کجا سقوط کرده. این به اصطلاح نظم جهانی یا دقیق ترش را بخواهید نواستعمارگرایی است.
غرب می داند که چگونه میلیون ها تن را سلاخی کند، و می داند که چگونه درتوده ها دستکاری کند. تبلیغات غرب همیشه سخت ( و هزار بار تکرار شده است، درست مانند آگهی سازان شرکتی یا کارزارهای شستشوی مغزی فاشیست های جنگ جهانی دوم) زمانی که  منشا این تبلیغات ایالات متحده یا ماکیاولیسم عریان است و زمانی که منشا آن بریتانیاست به طرز کشنده ای موثراست. بیایید هرگز از یاد نبریم که بریتانیا صدها میلیون انسان بی گناه  و تعداد بیشتری انسان های مدرن تر را در طول قرن های متوالی و در سراسر جهان به قتل رسانده و به بردگی گرفته است. با توجه به نبوغ بریتانیای کبیر در شستشوی مغزی و دستکاری درتوده ها، توانسته خود را از نسل کشی ها، و سرقت ها مبرا نشان دهد و حتی با مدیریت خود جهان را متقاعد کند که باید به این کشور احترام گذاشته و به آن اجازه داده شود هم قیمومیت اخلاقی خود و هم کرسی خود را در شورای امنیت سازمان ملل حفظ کند.

این رژیم غربی می داند که چگونه دروغ بگوید، بی شرمانه اما حرفه ای و بالاتراز همه بی وقفه. هزاران دروغ روی هم تلنبار شده، دروغ هایی بیان شده با لهجه های بی نقص «تحصیل کردگان» طبقه بالا. دروغ هایی درباره سالیسبری، درباره روسیه، چین، ایران، ونزوئلا، کوبا، کره شمالی، سوریه، یوگسلاوی، رواندا، آفریقای جنوبی، لیبی، آوارگان. دروغ هایی درباره گذشته، درباره زمان حال و حتی درباره آینده.
هیچ کس با دیدن اراذل امپریالیستی نظیر انگلیس و فرانسه که در سراسر جهان و با چهره حق به جانب درباره آزادی و حقوق بشر موعظه می کند، نمی خندد. هیچ کس نمی خندد، هنوز نه. ولی  عده زیادی اندک اندک در حال عصبانی شدن هستند.
مردم در خاورمیانه، آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین در حال دریافتن این واقعیت هستند که  گولشان زده اند، فریبشان داده اند، به آنها دروغ گفته اند. اینکه به اصطلاح «تحصیلات» و «اطلاعات» از غرب می آید چیزی جز کارزارهای بی شرمانه شستشوی مغزی نبوده اند. برای سال ها من در تمام قاره ها کار کرده ام و گزارش ها و شهادت هایی را در باره جنایات امپریالیسم  و نیز درباره بیداری جهان گردآوری کرده ام که «خلاصه شده» آن را در کتاب 840 صفحه ایم «افشای دروغ های امپریالیسم» آورده ام.

اکنون میلیون ها نفر می توانند برای اولین بارببینند که رسانه هایی چون بی بی سی، دویچه وله، سی ان ان، صدای آمریکا، رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، بی رحمانه و به کلی برای سال ها و دهه ها آنها را رمزنگاری کرده اند. رویترز، آسوشیتدپرس، ای اف پی و چندین آژانس خبری دیگر غربی ترتیبی داده اند تا روایتی  یکدست را برای کل سیاره زمین خلق کنند، با روزنامه های محلی درهمه جای جهان که هم اکنون  جعلیاتی مشابه را منتشر می کنند که از واشنگتن، لندن، پاریس و دیگرپایتخت های غربی سرچشمه می گیرند. تصاویر به کلی نادرستی درباره  موضوعات مهمی چون روسیه، چین و البته آزادی و دمکراسی بر اذهان میلیاردها انسان حک شده است.
دلیل اصلی گشوده شدن چشم مردم جهان که هنوز زیرسرکوب امپریالیسم غربی قرار دارند،  کاربی امان رسانه هایی چون نیو ایسترن اوت لوک، راشا تودی و اسپوتنیک مستقر در روسیه، سی جی تی ان، رادیو بین المللی چین و چاینا دیلی مستقر در چین، تله سور در ونزئلا،  لبانس، المیادین و پرس تی وی ایرانی است.
البته  رسانه های سربلند و تعیین کننده ضد امپریالیستی فراوان دیگری هم  دربخش های مختلف جهان وجود دارند ، اما رسانه های فوق الذکر مهم ترین وسایل  ضد تبلیغی است که از کشورهایی می آیند که برای آزادی خود می جنگند و به هیچ روی به تصرف شدن، مستعمره شدن، فاحشه شدن و شستشوی مغزی شدن از طرف غرب تن نمی دهند.
یک ائتلاف ضد امپریالیستی قدرتمند از کشورهای حقیقتا مستقل شکل و قوام گرفته است. این ائتلاف هم اکنون الهام بخش میلیاردها انسان درجای جای زمین است، به آنها امید و وعده آینده ای بهتر، خوش بینانه و عادلانه تر را می دهد. «رسانه های جدید» ایستاده در آستانه تغییرات و انتظارات بسیار مثبت هستند.و غرب نظاره گر است، وحشت زده، مستاصل و هر چه می گذرد خصمانه تر، برای کشتن و در هم شکستن، فقط به منظور متوقف کردن این تشنگی که برای استقلال و آزادی حقیقی وجود دارد.
هم اکنون حملاتی دائمی علیه رسانه های جدید جهان آزاد مشاهده می شود. در غرب راشا تودی مورد تهدید اخراج واقع می شود؛ نیو ایسترن اوت لوک خلاقانه و هر چه می گذرد محبوب تر؛ همین تازگی مورد حمله سایبری شریرانه به احتمال زیاد هکرهای حرفه ای غربی واقع شده. تله سور در نتیجه تحریم هایی که بی شرمانه علیه ونزوئلا تحمیل شده به طور دوره ای از کارمی افتد و همین راهزنی شامل پرس تی وی ایرانی نیز می شود.

می بینید که غرب شاید مسئول میلیاردها انسان دفن شده در همه جای جهان باشد، اما همچنان با هیچ تحریمی، هیچ اقدام مجازاتی مواجه نیست. درحالی که کشورهایی چون روسیه، ایران، چین، کوبا، کره شمالی یا ونزوئلا باید با عواقبی مواجه شوند که عمدتا به شکل تحریم تجاری،  تحریم های دیگر، تبلیغات، ارعاب مستقیم حتی قلدری نظامی بر آنها تحمیل می شود،  صرفا به خاطر امتناع از پذیرش  دیکتاتوری  جهانی بی خردانه غرب و به دلیل انتخاب دولت و سیستم سیاسی و اقتصادی شان به دست خودشان.
این ائتلاف ضد غربی یا دقیقتر بگویم ضد امپریالیستی هم اکنون چون فولاد منسجم و همبسته است. چون این ائتلافی بزرگ از قربانیان است، انسان هایی که می دانند تجاوز و چپاول چیست، می دانند که نابودی چیست. آنها دقیقا می دانند که از  سوی پرچمداران خودخوانده آزادی و دمکراسی- توسط بنیادگرایی فرهنگی و اقتصادی غربی – چه چیزی به کار بسته می شود.
ائئلاف کشورهای مستقل و سربلند برای حفاظت از خود، برای حفاظت از یکدیگر و نیز حفاظت از بقیه جهان شکل گرفته است.
یک نبرد ایدئولوژیک بزرگ درجریان است. زمانه هیجان آور و درخشانی است. هیچ چیز نمی تواند بدتر از بردگی باشد. زنجیرها در حال پاره شدنند. از حالا به بعد هیچ مصونیتی برای آنها که قرن هاست جهان را شکنجه داده اند وجود نخواهد داشت.
دروغ های آنها همچون زره آنها به رویارویی کشیده و متوقف خواهد شد.

نویسنده: آندره ولچک (Andre Vltchek)  فیلسوف،رمان نویس، فیلمساز و روزنامه نگار تحقیقی.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار