کد خبر: 912175
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
چند ساعت تا آغاز بزرگترین رویداد فوتبال دنیا زمان باقی است.رویدادی که این روزها حال و هوای خاصی به کشور روسیه میزبان مسابقات بخشیده است. هر چند تب داغ فوتبال در روزهای نسبتا سرد روسیه همخوانی ندارد اما هواداران پرشور تیم ها از سراسر دنیا هیجان وصف برانگیزی را در شهر های مختلف روسیه بوجود آمده اند.

چند ساعت تا آغاز بزرگترین رویداد فوتبال دنیا زمان باقی است.رویدادی که این روزها حال و هوای خاصی به کشور روسیه میزبان مسابقات بخشیده است. هر چند تب داغ فوتبال در روزهای نسبتا سرد روسیه همخوانی ندارد اما هواداران پرشور تیم ها از سراسر دنیا هیجان وصف برانگیزی را در شهر های مختلف روسیه بوجود آمده اند.

این روزها خیابان های مسکو شلوغ است. در بیشتر ساعات روز ، هواداران با پرچم های کشور خود در سطح شهر از اماکن ورزشی و گردشگری دیدن می کنند تا لحظه موعود فرا برسد.

شهروندان در گوشه و کنار شهر با پیراهن های تیم ملی کشورشان عکس یادگاری می اندازند تا ثبت خاطرات داشته باشند. حضور گسترده نیروهای پلیس در سطح شهر هم برای جلوگیری از بروزهرگونه ناامنی و بی نظمی بسیار چشمگیر است.

افتتاحیه بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی روسیه در کمتر از ۲۴ ساعت دیگر با بازی روسیه و عربستان و قضاوت ستور پیتانا آرژانتینی در ورزشگاه لوژنیکی مسکو رسما آغاز می شود. همه منتظر سوت بازی افتتاحیه هستند تا تب داغ فوتبال ،داغ تر و داغ تر شود.

تیم ملی کشورمان که در حال حاضر در روسیه بسر می برد به سن پترزبورگ می رود تا خود را برای بازی روز جمعه برابر مراکش آماده کند.شاگردان کی روش امروز آخرین تمرین خود را از ساعت ۱۵:۳۰ در زمین چمن کمپ لوکوموتیو انجام خواهند داد و پس از آن راهی سن پترزبورگ خواهند شد تا فردا پس از تمرینی سبک در مراسم افتتاحیه حضور یابند.

بازی با مراکش برای تیم ملی کشورمان به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بازی مرگ و زندگی است چرا که کسب ۳ امتیاز در بازی اول امید تیم برنده را برای صعود به دوره بعد زنده نگه می دارد. قطعا ایران و مراکش در برابر اسپانیا و پرتغال بازی‌های بسیار دشواری خواهند داشت و به همین جهت در بازی نخست خود را به آب و آتش خواهند زد تا بازنده میدان نباشند. به هر حال آنچه که اکنون بر روی کاغذ نمایان است شانس بالای پرتغال و اسپانیا برای صعود از گروه B است. آن‌ها دو تیم  قدرتمند در اروپا و جهان محسوب می‌شود و دغدغه کمتری نسبت به ایران و مراکش دارند. هر چند که فوتبال هیچ گاه پیشبینی پذیر نبوده است.

***

نگاهی گذررا به حریفان ایران در جام جهانی روسیه

مراکش حریف اول ایران

هدایت تیم ملی مراکش را هروه رونالد بر عهده دارد. مربی‌ای با کارنامه درخشانی که پیش از این در تیم هایی چون لیل فرانسه، زامبیا، ساحل عاج، آنگولا و سوشو مربی گری کرده است.

هروه رونالد در طول سال های مربیگری خود توانسته به همراه تیم‌های ملی زامبیا و ساحل عاج قهرمان جام ملت‌های آفریقا شود. مهدی بن عطیه کاپیتان تیم ملی مراکش و مدافع تیم بایرن‌مونیخ آلمان که به صورت قرضی راهی یوونتوس شده از بازیکنان تاثیر گذار در تیم ملی مراکش محسوب می شود. بسیاری از بازیکنان این تیم در لیگ‌های باشگاهی مراکش توپ می زنند.

تیم ملی کشورمان پیش از این بازی دو بازی دیگر نیز با تیم مراکش انجام داده است. یکی از این بازی‌ها مربوط به سال ۱۹۷۸ می شود که ایران توانست آن بازی را ببرد و بازی دوم به سال ۲۰۰۲ بازمی گردد که حاصل آن بازی تساوی دو تیم بود. تیم ملی مراکش در کل چهار بار آن هم در سال‌های ۱۹۷۰، ۱۹۸۶، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ در جام‌های جهانی حضور داشته و اولین تیم آفریقایی است که توانسته از مرحله گروهی این مسابقات به مرحله دوم صعود کند. تیم ملی مراکش در آخرین رده بندی فیفا در رده ۵۷ جهان قرار گرفت.

کارلوس کی روش در آخین اظهار نظر خود درباره بازی با مراکش می گوید: در حال حاضر روحیه و آمادگی جسمانی بازیکنان تیم ملی بالاست و منتظر اولین بازی در جام جهانی هستند.البته ما دوست داشتیم تا قبل از جام جهانی بازی های تدارکاتی زیادی انجام دهیم که نشد اما دیگر وقت گلایه و انتقاد نیست.اما الان با تمام فراز و نشیبها اینجا هستیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.به نظرم مراکش تیم متفاوتی است. علی رغم این که بازیکنان آنها در سطح اروپا بازی می کنند اما تا زمانی که بازی شروع نشده نباید پیش بینی داشته باشیم.مراکش مربی حرفه ای دارد و من برای آنها احترام قائلم.آنچه برای من مهم است این که بازیکنان من باید تا آخر بازی بجنگند.

هروه رونالد مربی تیم مراکش درباره بازی با ایران می گوید: همیشه بازی اول در جام جهانی سخت است و قطعا برابر ایران هم بازی بسیار سختی خواهیم داشت .ما به هیچ عنوان آنهارا دست کم نمی گیریم چرا که آنها از یک مربی مشهور و باتجربه بهره می برند که قدرتشان را بیش تر می کند.

 

اسپانیا حریف دوم ایران

بی شک یکی از قدرتمندترین تیم ها در جام جهانی روسیه تیم اسپانیا است. تیمی که با تیم ملی کشورمان هم گروه است و شاگردان کی روش در دومین بازی خود باید برابر این تیم پر ستاره به میدان برود. اسپانیا سال ۲۰۱۰ برای اولین بار توانست قهرمان جام جهانی شود و سال ۲۰۰۲ هم در مرحله یک چهارم نهایی به کره جنوبی، میزبان مسابقات، باخت تا وداعی تلخ با مسابقات داشته باشد.سرخیو راموس فوق ستاره تیم کاپیتان ماتادورها است البته نباید ستاره هایی چون پپه رینا،جرارد پیکه،یوردی‌البا،دنی کارواخال،ناچو مونرئال،مارک بارترا،آلبرتو مورنو،داوید سیلوا،ایسکو،تیاگو آلکانترا،کوکه،مارکو آسنسیو،اسیر ایرامندی،سول نیگوئز،لوئیز آلبرتو،آندر هررا،پدرو رودریگز،سسک فابرگاس،آسپاس،سوسو،خوزه کایخون،جرارد دلوفئو،آریز آدوریز و ویتولو را نادیده گرفت، بازیکنانی که در حال حاضر در بهترین تیم های دنیا بازی می کنند .

 

پرتغال حریف سوم ایران

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی در چهارم تیر ماه از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه موردوویا آره نا سارانسک به مصاف پرتغال خواهد رفت. پرتغال قهرمان یورو ۲۰۱۶ است و در حال حاضر تیم سوم رنکینگ جهانی محسوب می‌شود.این تیم به غیر رونالدو فوق ستاره بی چون و چرای دنیا، ستارگان دیگری نیز در ترکیب خود دارد. کریستیانو رونالدو، ژوائو ماریو، برناردو سیلوا، پپه، ژوائو کانسلو، گونسالو گوئدس، آندره سیلوا، روی پاتریشیو، برونو آلوس، الیسئو، خوزه فونته، نلسون سمدو، سدریک سوارس، فابیو کوئنترائو، رافائل گوئررو، ژوائو موتینهو، ویلیام کاروالیو، آندره گومس، رناتو سانچز، آدرین سیلوا، ادر، ریکاردو کوارشما، نلسون اولیویرا و لوئیس نانی از چهره‌های شاخص تیم فرناندو سانتوس هستند.

 

وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار