کد خبر: 912074
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
نخستین رویداد مد و کسب کار با نام «مد‌وسامیت» تهران با حضور جمعی از صاحبان برند، طراحان مد و لباس، اساتید دانشگاه و چهره‌های مطرح مد و لباس برگزار شد.
عليرضا سزاوار

برگزاركنندگان اين رويداد با بررسي‌هايي به اين جمع‌بندي رسيدند كه مهم‌ترين مشكل براي رشد و توسعه صنعت مد داخل عدم ايجاد بستري مناسب جهت تعامل و همكاري تمامي فعالان صنعت مد در كشور است. به همين دليل راه‌حل آنها براي اين مشكل كمك به ايجاد بستري مناسب جهت تعامل و همكاري تمامي فعالان اين صنعت است.
«مدوساميت» به عنوان رویداد سالانه مد و كسب و كار ايران قصد دارد تا با برگزاري اين رويداد بتواند ضمن گردهمايي فعالان اين صنعت به رشد و بهبود كسب، رشد دانش، كسب تجربه و معرفي آخرين ايده‌ها و كالكشن‌هاي طراحان و تجاري‌سازي محصولات مد قدم بردارد.
مدوساميت قصد دارد در سال‌هاي آتي به مهم‌ترين رويداد كسب و كار منطقه تبديل شود و تلاش خواهد كرد تا صنعت مد ايران و آوازه طراحان ايراني را جهاني كند.
اين رويداد كسب و كار در چهار بخش با نام‌هاي طراحي، مد و فناوري، مد وگفت‌وگو و كارگاه مد برگزار خواهد شد.
مثلاً در بخش طراحي 40 طراح به ارائه و نمايش آخرين مجموعه خود خواهند پرداخت و با تقويت چهره و هويت برندشان، جايگاه خود را در بازار پر رقابت مد و لباس تقويت خواهند كرد. در بخش مدوتاك شاهد سخنراني هشت فرد موفق در صنعت مد و لباس خواهد بود و آنها از تجربه‌ها و دستاوردهايشان صحبت خواهند كرد.
غيركاربردي ‌بودن بيشتر طرح‌ها و لباس‌هاي طراحي‌ شده، نپذيرفتن لباس‌ها و طرح‌هاي پيشنهادي حتي در ادارات، نهادهاي رسمي و... اينها تنها بخشي از مشكلات صنعت مد و لباس در كشور است.
واقعيت اين است كه صنعت مد و لباس در ايران هنوزشكل نگرفته است. مسئله مد و لباس دچار شرايطي است كه از ‌يك‌سو بايد شئونات عرفي را رعايت كند و از ‌سوي ‌ديگر بايد در عين وجود نداشتن تدبير و رفتارهاي سليقه‌اي، گليم خود را از آب بيرون بكشد.
در‌حالي‌كه دانشگاه‌ها و مؤسسه‌هاي عمومي و خصوصي تعداد بي‌شماري از فارغ‌التحصيلان طراحي را تربيت مي‌كنند، بازار كاري جز فضاهاي خصوصي و حتي مجازي براي آنها وجود ندارد. ورود افراد خلاق و كارآفرين مي‌تواند به اين صنعت در كشور رونق دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار