کد خبر: 911894
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
به تازگی واحدی در شرکت بهره برداری مترو تعطیل شده است، واحدی که به گفته فعالان این بخش اگر پروژه‌هایش به ثمر می رسید، میلیاردها تومان در هزینه های شرکت مترو صرفه جویی می‌شد.
 

جوان آنلاین: به گفته یکی از فعالان این بخش، در سال ۱۳۹۵ و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری شرکت بهره برداری مترو تهران اقدام به راه اندازی مدیریت اقتصاد مقاومتی و بومی سازی کرد. واحدی که قبل از آن در دل مدیریت بازرگانی تخصصی که بخشی از کار آن خرید خارجی و واحدهای فنی شرکت بود، کم توجه مانده بود.

این مدیریت در جهت تولید ملی و خودکفایی مترو تهران که بیش از یک میلیون قطعه دارد با نگاه شهر تهران و سایر کلانشهرهای دارای مترو تشکیل شده بود، اما متاسفانه با تغییر مدیریت ارشد شرکت و تغییر نگرش ها، چارت های سازمانی در زمان استعفای شهردار  تهران دگرگون شده و این مدیریت با تلاش دوساله به پایان کار خود رسید.

در مدت فعالیت این مدیریت پروژه های ملی در زمینه ریلی آغاز به کار کرد، از جمله مهم ترین این پروژه ها می توان به ساخت باطری نیکل کادمیوم برای اولین بار در کشور با همکاری شرکت صبا باطری اشاره کرد، همین پروژه حداقل چیزی نزدیک به ۴ میلیارد تومان صرفه جویی با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان برای شرکت در مدت ۳ سال فراهم می کرد. 

از دیگر پروژه ها می توان به ساخت داخل هسته مرکزی سوزن، ریل سوم، مسترکنترل، لیزرنگار پروفیل چرخ، کابل کفشک جریان، سیستم اطلاع رسانی مسافر، درزین نفربر، کامپیوتر  قطار های خط ۵ (کرج)، مقره های سیلیکونی، قطعات پله برقی و... اشاره کرد. تمامی این پروژه ها با همکاری بخش هایی از وزارت دفاع که بسیار توانمند هستند و بخش هایی خصوصی که همگی در صورت پیشرفت پروژه ها باعث صرفه جویی ارزی و اشتغال می شود در حالی که ما در دوره خروج شرکت های خارجی از کشور و احتمالا با تحریم های جدید روبرو هستیم، چرا زیرساخت های تولید اشتغال و خودکفایی را از بین می‌بریم؟ 

به نظر می رسد شهردار تهران که در آغازین روزهای کاری خود، حمایت از تولید ملی را سرلوحه کار قرار داده است از این تغییر ساختارها با خبر نیست.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار