کد خبر: 911882
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
جشنواره انیمیشن «انسی» به عنوان مهمترین رویداد انیمیشنی جهان ، امسال میزبان پنج انیمیشن ایرانی «فیلشاه»، «آقای گوزن»، «بدو رستم بدو»، «روبی و جوجه ها» و «آخرین داستان» است.

جوان آنلاین: جشنواره انسی به عنوان بزرگترین و مهمترین رویداد انیمیشینی سالانه جهان،اوایل ژوئن هر سال در شهر انسی فرانسه برگزار می شود.این جشنواره امسال نیز پنجاه و هشتمین دوره خود را برگزار می‌کند که در این دوره میزبان پنج محصول ایرانی است.

انیمیشن «بدو رستم بدو» به کارگردانی حسین ملایمی در قسمت رقابتی این جشنواره در بخش موسوم به دیدگاه ها حضور دارد.

این فیلم برداشتی طنز و کاملا آزاد از تراژدی رستم و سهراب است. در این انیمیشن رستم پهلوان ملی ایران زمین، به آینده سفر می کند تا آنچه را که بر سر فرزندش سهراب آورده، جبران کند.

انیمیشن «روبی و جوجه ها» به کارگردانی بابک و بهنود نکویی نیز در همین بخش با سایر انیمشین ها به رقابت می پردازد.
انیمیشن «روبی و جوجه‌ها»، داستان کشمکش‌های بین یک روباه مخترع و خانواده خروس را به نمایش می‌گذارد که در یک مزرعه در همسایگی هم زندگی می‌کنند و نشاط و سرزندگی خانواده خروس، روباه را به تنگ آورده است.این مجموعه در استدیو گنبد کبود مرکز صبا تولید شده است.

سومین انیمیشن ایرانی راه یافته به این دوره از جشنواره انسی،انیمشین «آقای گوزن» ساخته مجتبی موسوی است که در بخش مسابقه فیلم کوتاه این جشنواره به رقابت با سایرین می پردازد.

در خلاصه داستان «آقای گوزن» نیز آمده: در یک ایستگاه مترو ویران شده که شبیه به متروهای جوامع مدرن اروپایی است. مردم در این جامعه چهره‌های حیوانی دارند و انسانیت را فراموش کرده‌اند.

انیمیشن سینمایی «فیلشاه» ساخته هادی محمدیان نیز در بخش بازار جشنواره انسی به نمایش درمی آید. این انیمیشن امروز، سه شنبه 12 ژوئن برابر با 22 خردادماه برای شرکت‌کنندگان در پنجاه و هشتمین دوره جشنواره بین المللی انیمیشن انسی به نمایش درمی‌آید.

پنجمین اثر ایرانی راه یافته به این جشنواره، انیمیشن «آخرین داستان» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر است که در بخش غیررقابتی جشنواره انیمیشن «انسی» پذیرفته شده است.

«آخرین داستان» اولین انیمیشن سینمایی استودیو هورخش است که تولید آن از سال 89 تا 97 به طول انجامیده است.
پنجاه و هشتمین دوره جشنواره «انسی» امسال از 21 تا 26 خرداد در شهر انسی فرانسه برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار