کد خبر: 911789
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
امام جمعه تبریز با بیان اینکه خروج اعتبارات بانک های خصوصی از استان آذربایجان شرقی اجحاف در حق صنعت استان است، خاطرنشان کرد: برخی بانک های خصوصی مستقر در استان با انتقال سپرده ها به دیگر استان ها حقوق صنعتگران را تضییع می کنند .

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم  در نشستی با کارفرمایان بخش صنایع غذایی استان گفت: باید از انتقال اعتبارات بانک های خصوصی به خارج از استان و سرمایه گذاری آن در استان های دیگر جلوگیری شود و این سپرده درقالب تسهیلات کم بهره در اختیار صنعتگران آذربایجان شرقی قرار گیرد.
وی اظهارداشت: راهبرد اقتصادی کشور که از 10 سال پیش در عناوین سال از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح می شود باید اولویت های دستگاه های اجرایی به خصوص بانک ها باشد و با تسهیلات کم بهره از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی حمایت کنند.
وی با اشاره به اینکه دشمن با فشارهای اقتصادی برای ضربه زدن به ملت ایران سرمایه گذاری کرده است، گفت دشمن در تلاش است با سوء استفاده از شرایط اقتصادی و وضع تحریم های اقتصادی، ملت ایران را در تنگنا قرار دهد زیرا که بدخواهان نظام توان تحمیل جنگ های پرهزینه نظامی علیه ملت را ندارند.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه در چند سال اخیر تحریم ها به جنگ اقتصادی تبدیل شده است، گفت: با حمایت از فعالان اقتصادی و رونق فضای کسب و کار این نقشه ها خنثی خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه صنایع غذایی استان از برندهای مطرح کشور هستند مشکلات گمرکی این حوزه را یادآور شد و گفت: مسئولان گمرکی استان در جهت تسریع در ترخیص مواد اولیه صنایع علاوه بر رفع موانع تدابیر ویژه ای در نظر بگیرند.
دراین نشست صاحبان صنایع غذایی استان، نبود هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و نظارتی ، مشکلات ناشی از قانون ارزش افزوده، بی ثباتی قیمت مواد اولیه، نبود نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع، بالا بودن بهره های بانکی و نبود سیستم نظارتی یکپارچه بر واحدهای تولیدی صنایع غذایی را از عمده مشکلات موجود عنوان کردند.
در زمان حاضر 520 واحد تولید صنایع غذایی در استان فعالیت دارند که برای 120 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاده کرده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر