کد خبر: 911784
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳
در ۴ دهه پس از انقلاب اسلامی
رئیس مرکز ملی استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان با اشاره به برگزاری المپیاد زیست‌شناسی ۲۴ تیر در ایران گفت: در ۳۱ سال گذشته تاکنون ۶۸۱ مدال از سوی دانش‌پژوهان ایران از المپیاد‌های جهانی کسب شده است.
فاطمه مهاجرانی گفت: در ۳۱ سال گذشته ۶۸۱ مدال کسب کرده‌ایم که نشان می‌دهد سالی بالای ۲۱ مدال کسب شده است و این آمار قابل توجهی است. وی همچنین گفت: المپیاد زیست‌شناسی ۲۴ تا ۳۰ تیرماه برگزار خواهد شد و اعتباری که هیئت وزیران برای برگزاری این المپیاد در نظر گرفته است، ۱۵۰ میلیارد ریال تعیین شده است که امیدواریم این اعتبار به طور کامل اختصاص پیدا کند. البته باید این را متذکر شوم که همیشه تمام و کمال این اعتبار پرداخت می‌شود.
رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان بیان کرد: همچنین برنامه‌ریزی شده تا معلمان زیست‌شناسی کشور نیز در این المپیاد حضور داشته باشند؛ چراکه در این المپیاد ما یک هدف اشاعه و توسعه علم را داریم و در کنار آن یک فرایند همگانی طی می‌شود و تعدادی قهرمان از این فرآیند بیرون می‌آیند؛ این المپیاد هم یک پوشش علمی است و هم قهرمان‌پرور است. وی از دیگر برنامه‌هایی که در حاشیه این المپیاد برگزار خواهد شد، به بازدید‌های علمی و سر زدن میهمانان به مناطق فرهنگی از جمله موزه‌ها اشاره و تأکید کرد: این فضا فرصت خوبی برای جمهوری اسلامی ایران است تا دیپلماسی علمی خود را به جهان بشناساند و ما پس از برگزاری این المپیاد، حدود ۸۰۰ سفیر فرهنگی در دنیا خواهیم داشت که از ایران با خاطره خوش می‌روند. رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان درباره تعداد آزمون‌دهنده‌ها و شرکت‌کنندگان ایرانی در این المپیاد نیز اظهار کرد: تعداد کل آزمون‌دهنده‌ها ۲۵۰ نفر است، از ایران نیز چهار نفر انتخاب شده‌اند و هر چهار نفر از دانش‌آموزان تهرانی هستند که دو دختر و دو پسر هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار