کد خبر: 911714
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس:
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس معتقد است فرصت دو ماهه مسکوت نگه‌داشتن لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم فرصتی برای مذاکره درباره برجام و بررسی و پیگیری تصمیم اعضای FATF با حذف ایران از لیست سیاه است.

به گزارش خانه ملت، کاظم جلالی با اشاره به مسکوت ماندن لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم با رأی نمایندگان در صحن علنی مجلس گفت: تا کنون حساسیت زیادی روی این لایحه ایجاد شده که برای حل مسائل آن، بررسی‌هایی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انجام و تمهیداتی برای آن گذاشته شده است. وی ادامه داد: با این حال با توجه به اختلافاتی که سر این لایحه وجود داشت و می‌توانست روی وضعیت فعلی کشور که نیاز به وحدت و همدلی دارد تأثیر بگذارد، دکتر لاریجانی شخصاً با نماینده دولت در صحن علنی صحبت و تلاش کرد این موضوع به تأخیر بیفتد تا چند نکته حاصل شود. وی افزود: نخست اینکه باید بررسی‌های جامع تری روی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم انجام شود و دوم اینکه باید آنچه به عنوان اکشن پلن (Action Plan) و برنامه اقدام تعیین شده که جمهوری اسلامی نیز همه آن را انجام داد، بررسی شود. در حال حاضر نوبت کشور‌های اروپایی است که شاهد اقدامات گسترده جمهوری اسلامی ایران باشند.
جلالی در ادامه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران باید از لیست سیاه FATF خارج شود، عنوان کرد: بر این اساس دکتر لاریجانی مدیریت بسیار خوبی داشت که از نوعی شکاف در مجلس و در سطح جامعه با تدبیری که به خرج داد جلوگیری کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار