کد خبر: 911712
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
نگاهی به ابعاد جدید تلاش رژیم صهیونیستی در حوزه جنگ نرم
به نظر می‌رسد طرح‌های جنگ روانی صهیونیست‌ها در تمرکز بر برخی مشکلات مدیریتی و تلاش برای سوء‌استفاده از آن است تا بدین وسیله زمینه بدبینی مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم کنند...
مهدی پورصفا
سخنان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اعلام پیامی در خصوص حل مشکل آب در ایران جدیدترین عملیات جنگ روانی رژیم صهیونیستی در فضای مجازی بود.
نتانیاهو در پیام خود که در صفحات مجازی از جمله توئیتر منتشر شد، گفت: «اسرائیل یک وب‌سایت ویژه به زبان فارسی ایجاد کرده است که مختص پروژه‌های مربوط به مدیریت منابع آب و دیگر مسائل همچون آبیاری است تا ایرانیان بتوانند از آن برای غلبه بر بحران کنونی آب در این کشور بهره ببرند.»

جالب این است که بررسی صفحات مجازی نشان می‌دهد این سایت در حقیقت بخشی از نسخه فارسی وب‌سایت وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی است که تنها مقاله‌هایی را در زمینه مدیریت منابع آب و کشاورزی به زبان فارسی منتشر می‌کند. این بخش همچنین ایرانیان را ترغیب به خواندن تجارب جدید این رژیم در زمینه مدیریت منابع آب می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد اخبار مربوط به آن را در تلگرام دنبال کنند، البته بماند که رژیم صهیونیستی با تمام موفقیت‌های ادعایی در خصوص مقابله با خشکسالی هم اکنون نیز از مشکل شدید بی‌آبی رنج می‌برد به گونه‌ای که وزیر امور محیط زیست این رژیم یهودیان را به خواندن دعای نزول باران در مقابل دیوار مقدس یهودیان در قدس شریف تشویق کرده است.

چرا آب سوژه نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی شد

مخاطب قرار دادن مردم ایران از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی روشی است که به تازگی از سوی این رژیم برای هدف قرار دادن افکار عمومی مردم مورد استفاده قرار گرفته است، البته هیچ کس شک ندارد که رژیم صهیونیستی از کمترین مقبولیت اجتماعی در ایران برخوردار است، حتی با وجود اختلاف‌های شدید سیاسی بین احزاب گوناگون در ایران اعم از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بازهم در مورد اصل برخورد در مقابله با رژیم صهیونیستی هیچ شکی در احزاب سیاسی ایران وجود نداشته است. شعار‌هایی مانند «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» که در فتنه سال ۸۸ از سوی برخی بیان شد هم اکنون با مخالفت حامیان سابق آنان روبه‌رو است.

با این وجود روشن است که رژیم صهیونیستی تلاش گسترده‌ای را برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی مردم ایران آغاز کرده است. اگر چه این تلاش‌ها نیز به نظر نمی‌رسد به موفقیتی برسد، اما شاید لازم باشد دستگاه‌های مسئول به خصوص در حوزه افکار عمومی نسبت به مقابله با آن اقدام به تدوین طرح‌های آفندی کنند.

به نظر می‌رسد طرح‌های جنگ روانی صهیونیست‌ها در دو حوزه جداگانه متمرکز است؛ حوزه اول فضای مجازی و به خصوص فضای توئیتر است. حوزه دوم تمرکز بر برخی مشکلات مدیریتی و تلاش برای سوء‌استفاده از آن تا بدین وسیله زمینه بدبینی مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم کنند.

جدیدترین نمونه چنین تاکتیکی را می‌توان در همین پیام نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص مشکلات مربوط به آب دید که تلاش می‌کرد عدم کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را دلیل مشکلات فوق در حوزه آب بیان کند.

در فضای مجازی چه خبر است

این روز‌ها کسانی که در فضای مجازی به خصوص توئیتر فعال هستند با موجی سنگین از کاربرانی بی‌نام و نشان مواجه هستند که تنها روش آنان فحاشی به نظام جمهوری اسلامی و تخطئه طرف مقابل است. جالب این است که بسیاری از این کاربران نه مشخصات واقعی دارند و نه حتی ردپایی از آنان در سایر صفحات مجازی وجود دارد.
این مسئله زمانی خود را نشان داد که ناگهان هشتگی با نام من براندازم همزمان با سخنرانی مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا در مورد راهبرد این رژیم در مقابله با ایران در فضای توئیتر منتشر شد.

مشکوک بودن انتشار این هشتگ به گونه‌ای بود که حتی رسانه‌ای مانند بی. بی. سی فارسی نیز به بررسی آن پرداخت. در گزارش بی. بی. سی فارسی آمده است: پس از سخنرانی مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا درباره سیاست‌های جدید دولت ترامپ درباره ایران، بخشی از کاربران در واکنش، این هشتگ تغییر رژیم ایران را داغ کردند.

این هشتگ پیش از این نیز مثلاً پس از ناآرامی‌های کازرون استفاده شده بود که با کمپین آنلاین پس از سخنرانی وزیر امورخارجه امریکا با بسامد بیش از ۳۶۵‌هزار بار استفاده ترند شده است.
بررسی بیشتر رفتار کاربران در بستر این هشتگ نشان می‌دهد حدود ۴۰ هزار توئیت اورجینال با این هشتگ توئیت شده که ۱۳ درصد تعداد کل را شامل می‌شود. ۸۳ درصد بسامد این هشتگ مربوط به ریتوئیت است و چهار درصد هم در پاسخ به توئیت‌ها بوده است. سیاوش اردلان خبرنگاربی. بی. سی فارسی با اشاره به همین آمار در گزارش فوق می‌نویسد که بخش بالایی از این توئیت‌های این چنینی با آی. پی‌های کشور‌های امریکا و اروپا انجام شده و هیچ ارتباطی با ایران ندارد. اغلب آن‌ها نیز از سوی ربات‌های توئیتری در حال انتشار است.

مسئله زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم نهاد‌های نظامی رژیم صهیونیستی در حال تربیت نیرو‌هایی هستند که بتوانند به آسانی به زبان فارسی صحبت یا حتی توئیت کنند.
ویدئو آواز «سلطان قلب‌ها» که توسط دانش‌آموختگان زبان فارسی ارتش رژیم صهیونیستی در فضای مجازی منتشر شد با واکنش‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. والدین یکی از این سربازان واحد اطلاعات ارتش که در حال یادگیری زبان فارسی هستند از کلاس آموزشی آن‌ها تصویربرداری و بخشی از آواز آن‌ها به زبان فارسی را در شبکه‌های اجتماعی آپلود کرد.

کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین باره نوشت: ویدئو در یک مراسم خصوصی گرفته شد. والدین یکی از سربازانی که در مراسم حضور داشت بدون آنکه از مقررات امنیتی آگاهی داشته باشد، آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت. وقتی از او خواسته شد، بلافاصله آن را حذف کرد. این شبکه در همین گزارش خود نوشت که سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به سرعت به دنبال به کارگرفتن نیرو‌های فارسی زبان است تا بتواند توانمندی‌های اطلاعاتی خود را تقویت کرده و با زبان فارسی در فضای مجازی حضور یابد.
از همین رو و با توجه به فضای فعلی می‌توان این نکته را در نظر گرفت که به زودی باز هم شاهد گسترش هر چه بیشتر حضور صهیونیست‌ها آن هم در بین فعالان به زبان فارسی خواهیم بود.

فرصت سوء استفاده را از دشمن بگیرید

در کنار این نباید این نکته را از یاد برد که رژیم صهیونیستی به سرعت در حال تمرکز بر ضعف‌های مدیریتی در کشور با استفاده از شبکه‌های جنگ روانی خود است.
مسئله آب نکته‌ای است که ریشه در مسائل اقلیمی داشته و بسیاری از کشور‌ها با آن مواجه هستند. به عنوان مثال ایالت کالیفرنیا در امریکا سال هاست با مسئله خشکسالی روبه رو است و در شهر کیپ تاون در آفریقای جنونی عملاً هیچ منبع آبی برای استفاده مردم عادی وجود ندارد.

با این وجود رژیم صهیونیستی به دنبال تبدیل کردن هر کدام از این مسائل به یک بحران مدیریتی در ایران است. متأسفانه برخی مشکلات مدیریتی نیز سبب شده تا زمینه برای سوء استفاده این رژیم فراهم شود. شاید مهم‌ترین اقدام در این باره تشریح خدمات صورت گرفته در این باره و بیان صادقانه مشکلات با مردم باشد، کما اینکه مقام معظم رهبری نیز بار‌ها بر این نکته تأکید کرده‌اند. بیان صادقانه مشکلات با مردم می‌تواند بسیاری از جنگ‌های روانی این چنینی را خنثی کند، از این رو ضروری است دستگاه اطلاع رسانی مسئول و همچنین مدیران به این مسئله توجه جدی تری بکنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
جالب است رژیمی مدعی این مسائل است که خود مسبب اصلی بخشی از مشکلات آب در ایران است. اگر خاطرات مئیر عزری اولین سفیر رژیم صهیونیستی را در ایران خوانده باشد. وی در خاطراتش می گوید اولین چاه عمیق در ایران توسط اسرائیلی ها زده شد. این قضیه در منطقه بوئین زهرا و بعد از آن زلزله معروف اتفاق افتاد و خود او می گوید مردم منطقه به شدت مخالف حفر چاه عمیق بودند، ولی اسرائیل آن را اجرا کرد، و می دانیم که یکی از علل بحران آب در ایران همین حفر چاه عمیق است. ولی دنیا را ببینید که چنین رژیمی به دنبال حل مشکل آب ایران است و می گوید به همان دلیل که قبلاً مشکل شما را حل کردیم!! اکنون نیز می خواهیم مشکل شما را حل کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| -
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
راستی مشکل کم آبی ایران ان چاه تو بوئین زهراست خوب مسدودش کنین خوب شد این را گفتید داشتیم فکر می کردیم نکنه این کم آبی بخاطر بی کفایتی مسئولین ...است
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
پشت حرفهای خودمان پنهان نشویم نتانیاهو حداقل یک پیام خوب برای مسوولین داشت و آن اینکه تا وقتی که مردم پشتیبان مسوولین هستند کاری از آنها بر نمی آید بنابر این هدف شان این است که مردم از پشتیبانی نظام کنار بروند.
و اما مسوولان مانند مرد خانه باید بدانند که اگر مردم مانند فرزندان یک خانه مورد بی مهری و بی توجهی قرار گیرند زن شیاد همسایه در نقش دایه مهربانتر از مادر آماده دلجویی از آنهاست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
خوب زیاد غیر عادی نیست بچه ای که نتونه شلوارشو بالا بکشه صد تا دایی پیدا می کنه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار