کد خبر: 911647
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سقز از پرداخت ۴۲۳ مورد وام اشتغالزایی به مددجویان این شهرستان خبر داد.
فاروق محمودی گفت: کمیته امداد نهادی مردمی است که در ابعاد مختلف همچون بهداشت و درمان، تأمین مسکن، اشتغالزایی، جهیزیه، کمک‌های تحصیلی و... فعالیت دارد.
وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۸۸۰ خانوار سقزی شامل ۱۲ هزار مستمری‌بگیر تحت پوشش این نهاد است، افزود: هم‌اکنون نیز به ۱۱۵۰ دانش‌آموز و ۲۳۱ دانشجو تحت پوشش هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود.
وی ضمن اشاره به مبحث حامی یابی برای ایتام این شهرستان ادامه داد: در این ماه ۲۷ حامی اعلام آمادگی کرده و با توجه به استقبال خوب خیران برآورد می‌شود تا پایان ماه رمضان ۲۰۰ الی ۲۵۰ یتیم حامی‌دار شوند.
این مسئول با بیان اینکه در دهه اول ماه مبارک رمضان ۶۵۰ میلیون ریال کمک نقدی داشته‌ایم، تصریح کرد: این کمک‌ها در قالب مواد غذایی گرم و جیره خشک به مددجویان این مرکز تحویل داده شده است.
وی با تشریح هزینه پرداخت زکات در شهرستان عنوان کرد: در سال گذشته تعمیر و بازسازی ۲۶ مسجد، احداث ۲۷ مسکن نیازمندان، پرداخت ۴۳ جهیزیه و مابقی در قالب هزینه‌های تحصیلی و طلاب هزینه شده است.
محمودی از سقز به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشتاز در بحث توسعه مشارکت‌های مردمی نام برد و بیان کرد: هم‌اکنون ۸ هزار و ۳۱۷ صندوق صدقه فعال در سطح شهرستان وجود دارد که درآمد ماهیانه آن به‌صورت میانگین ۳۰۰ میلیون ریال است و این مبلغ در زمینه‌های درمانی، وام کارگشایی و قرض‌الحسنه، تحصیل و عمران (احداث و تعمیر) در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد. این نهاد ۸۰۰ کودک یتیم را تحت پوشش دارد که ۶۸۶ نفر از آنان بد سرپرست می‌باشند که انتظار می‌رود خیران در این زمینه بیشتر کمک حال ما باشند.
مدیر کمیته امداد شهرستان سقز با بیان اینکه انشاالله سال ۹۷ سال عمرانی و اشتغالزایی خواهد بود، گفت: ۱۳۰ واحد مسکن مددجویی در مناطق محروم روستایی با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و کمیته امداد سقز احداث خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار