کد خبر: 911645
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از راه‌اندازی تنها زنجیره تولید گوشت بوقلمون کشور در استان زنجان خبر داد.
محمدعلی صادقی با اشاره به فعالیت ۲۵ واحد پرورش بوقلمون در استان، اظهار کرد: استان زنجان یکی از استان‌های موفق کشور در زمینه پرورش بوقلمون به شمار می‌رود و در حال حاضر ۲۳ واحد پرورش بوقلمون گوشتی در استان زنجان فعال است.
این مسئول با بیان اینکه ظرفیت واحد‌های گوشتی در مجموع به ۱۵۶ هزار و ۷۰۰ قطعه در هر دوره می‌رسد، ادامه داد: همچنین دو واحد پرورش بوقلمون مادر در استان زنجان فعال است که ظرفیت آن‌ها در مجموع بیش از ۱۰ هزار قطعه در سال برآورد شده است.
وی با بیان اینکه استان زنجان سهم ۶۰ درصدی در تولید و تأمین جوجه یک روزه بوقلمون گوشتی کشور دارد، افزود: زنجان دومین استان تولید کننده گوشت بوقلمون در کشور به حساب می‌آید و پارسال ۳ هزار و ۲۰۰ تن گوشت بوقلمون در استان تولید شد.
صادقی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۲۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در واحد‌های پرورش بوقلمون استان مشغول به کار هستند و اولین و تنها زنجیره تولید گوشت بوقلمون کشور در استان زنجان راه‌اندازی شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار